Visa din Miyata!
Kan någon se vilken storlek det verkar vara? Skulle "behöva" en large eller motsvarande?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kan någon se vilken storlek det verkar vara? Skulle "behöva" en large eller motsvarande?
En 16,5" tror jag, minsta storleken.Kan någon se vilken storlek det verkar vara? Skulle "behöva" en large eller motsvarande?
Tack! Då blir det inget försök till köp:)En 16,5" tror jag, minsta storleken.
Behöva stavas utan citationstecken när det gäller Miyata.Kan någon se vilken storlek det verkar vara? Skulle "behöva" en large eller motsvarande?
Vad kul! Det var du alltså. Svetsat med tig? Tar du beställningar?:DOj nu har den cyklats upp till Vålberg för service?
Framräcket är prototyp tiggat i rostfritt stål av spillbitar ?
Snart ska den och 2 till miyator ner på resa till Berlin!
Inte jag men min hussvetsare. och cykelns ägare jobbar på snickarverkstan där den stod tidigare.Vad kul! Det var du alltså. Svetsat med tig? Tar du beställningar?:D
Fett!:D hör av dig då :)Inte jag men min hussvetsare. och cykelns ägare jobbar på snickarverkstan där den stod tidigare.
Självklart kommer vi kunna bygga på beställning så fort vi får tag i mer material. :)
Har en uppsättning DX-reglage liggandes, men verkar tyvärr som att det är slut med returfjädrimgem.Hej Bullen!
En on/off från sådär -90 ska väckas från döden till sommarstugehoj åt närstående 10-åring.
Nemas problemas hela vägen till växelreglagen som faktiskt är döda på riktigt... så därför undrar jag om nån har nåt orginalliknande till övers?
ST-M060 ser det ut som, vägrar sätta ditt nåt modernare, då får han bara fel idéer...
Det där blir kul att följa...vad tänker du ha för däck? På de tyska foren brukar de alltid rekommendera några bromsar från AliExpress, jag kan kolla upp det om det skulle skita sig med Tektro.Nu har jag samlat på mig en jäkla massa delar och tänkte dra igång min 26”-27,5”-konvertering.
Ram: Miyata Terra Runner i stål.
Hjul: egenbyggda med Deore XT-nav och Pacenti Brevet-fälgar.
Reglage: Dura Ace 10-delade styrändsreglage.
Växelförare: lite Dura Ace-pryttlar från skrotlådan
Vevparti: Sugino nånting. Tänkte prova 52/34
Bromsar: Tektro CR720
Styre: Nitto Grand Randonneur
Och en massa annat smått och gott
Detta bygge har redan urartat med inköp av delar och verktyg, och jag har ingen aning om bromsarna faktiskt kommer att kunna nå fälgen (finns vittnen på interwebs som säger att de kan funka), så det kan helt plötsligt gå från illa till värre.
Inte lätt att se alls på bilderna. Gaffel och styrstam är samma som satt original på min Valley runner, men ramen ser inte lika ut.+ https://www.blocket.se/annons/norrbotten/cykel_21_vaxlar__26__l/109571534
någon miyatakännare som kan säga vilken modell /storlek det här är?
+ https://www.blocket.se/annons/norrbotten/cykel_21_vaxlar__26__l/109571534
någon miyatakännare som kan säga vilken modell /storlek det här är?
Ser ut som en On/Off. Fina grejer.Inte lätt att se alls på bilderna. Gaffel och styrstam är samma som satt original på min Valley runner, men ramen ser inte lika ut.
Visa bilaga 637081
Kamrater, mötesdeltagare, ärade publikum. Kära Miyatavänner.
Det långa traditionen med Miyatakonvent är inne på sitt andra år. Sju tappra själar och en och annan Miyata har fylkats i de skogsklädda Bergen i Väster för byteshandel, informationsdelning och plain old umgänge. Kort sagt att dela upp landet och makten emellan oss. Här nedan följer den rena sanningen så som den kommer att skrivas in i historien för att berättas i eviga tider. Håll tillgodo.
I god tid innan konventet hade tillgången i IPA-bäcken kontrollerats och befunnits såsom varande god:
Visa bilaga 637121
Uppställda och redo för avfärd efter en halv dags förberedelser:
Visa bilaga 637122
Det mesta är sig likt i De Stora Skogarna från ett år till ett annat. Denna stenkista var dock ny…
Visa bilaga 637123
…och den krävde sin tribut i form av en genomslagspunka:
Visa bilaga 637124
Vi bar med oss resurser att hantera de allra svåraste vedermödor, och strax var punkan lagad och vi var åter i rull. Över stock och sten bar det vidare, på grus och asfalt, genom blod och eld, tvärs det Öde Landet, över jord, sand och gräs, och hela tiden med de japanska lättgångslagrens inbyggda rock n rull… Tills ännu ett däck blev platt.
Visa bilaga 637125
Lyckligtvis bara platt nedtill, och lyckligtvis var vi fortsatt välförsedda med laglappar, så även denna gång lurade vi döden och var snart i sadlarna igen.
Hög tid för lite naket, så vi tog ett bad där själva världsalltet har sin upprinnelse, Mullsjön:
Visa bilaga 637126
En köpefika på det så hade vi snart hämtat oss, och med den vederkvickelse som koffeinet skänker sinnena kunde ingen undgå att höra den svaga men klara ton som klingade i rymden när vi åter satt upp på våra cyklar. Ingen varesig kunde eller ville heller motstå den kallelse som Tonen utövade på oss, så vi cyklade åt det håll där den tycktes ljuda klarast, och utan att vi förstod hur det hade skett var vi snart framme vid denna mytomspunna plats:
Visa bilaga 637127
Förutom de två genomslagspunkteringarna i början rullade våra sju Miyata tappert framåt framåt utan tvekan och utan haveriet. Så går det när god kvalitet sätts i händerna på styva mekaniker.
En bild till nästa års Miyatakalender:
Visa bilaga 637128
Vi hade vid det här laget färdats mer än två mil - jo det är sant - och vände sakteliga åter mot casa LWB. Efter ett kort rådslag beslutades att gå rough stuff, and so we did.
Enkelspår, på sina håll så tätvuxet att växtligheten hotade att fullständigt snärja oss:
Visa bilaga 637129
En Miyata står dock över fysikens lagar, så vår färd gick vidare. Här Tuppgöken på nygamla äventyr:
Visa bilaga 637130
38 mm René Herse nabbadäck i händerna på Mäster:
Visa bilaga 637131
Och över eller under fysikens lagar, what goes down must go back up. Men trippelreducerat krommolyblenstål bär sig turligt nog nästan själv, även upp ur de djupaste klyftor:
Visa bilaga 637132
Det blev några fina kilometer hårdkokt stigcykling, men Tonen ringde stadigt i våra öron, och vid IPA-bäcken fick vi den välförtjänta belöningen för våra vedermödor:
Visa bilaga 637134
Med varsin öl i blodet, Luther på axeln och fan i pungen tog vi oss de sista kilometrarna hem till middag och sedermera skönhetssömn. Nu gryr åter dagen, och en efter en vaknar de sju kämparna och väntar på morgonkaffe vilken ska intas under det att gårdagens färd återberättas och förädlas och förfärligas för var gång den upprepas.
Tack kamrater. Övriga Färdmän får komma efter mig och berätta hur det egentligen var, men det här är så jag väljer att minnas det.
Lite mer från höger alltså. Trodde jag inte om dig.
Lite mer från höger alltså. Trodde jag inte om dig.
Vi tar det som ett löfte!Nästa år. Då jävlar.
Jag säger detsamma!Nästa år. Då jävlar.
Se #14,649.Jag säger detsamma!
Kamrater, mötesdeltagare, ärade publikum. Kära Miyatavänner.
Det långa traditionen med Miyatakonvent är inne på sitt andra år. Sju tappra själar och en och annan Miyata har fylkats i de skogsklädda Bergen i Väster för byteshandel, informationsdelning och plain old umgänge. Kort sagt att dela upp landet och makten emellan oss. Här nedan följer den rena sanningen så som den kommer att skrivas in i historien för att berättas i eviga tider. Håll tillgodo.
I god tid innan konventet hade tillgången i IPA-bäcken kontrollerats och befunnits såsom varande god:
Visa bilaga 637121
Visa bilaga 637122
Det mesta är sig likt i De Stora Skogarna från ett år till ett annat. Denna stenkista var dock ny…
Visa bilaga 637123
Visa bilaga 637124
Vi bar med oss resurser att hantera de allra svåraste vedermödor, och strax var punkan lagad och vi var åter i rull. Över stock och sten bar det vidare, på grus och asfalt, genom blod och eld, tvärs det Öde Landet, över jord, sand och gräs, och hela tiden med de japanska lättgångslagrens inbyggda rock n rull… Tills ännu ett däck blev platt.
Visa bilaga 637125
Lyckligtvis bara platt nedtill, och lyckligtvis var vi fortsatt välförsedda med laglappar, så även denna gång lurade vi döden och var snart i sadlarna igen.
Hög tid för lite naket, så vi tog ett bad där själva världsalltet har sin upprinnelse, Mullsjön:
Visa bilaga 637126
En köpefika på det så hade vi snart hämtat oss, och med den vederkvickelse som koffeinet skänker sinnena kunde ingen undgå att höra den svaga men klara ton som klingade i rymden när vi åter satt upp på våra cyklar. Ingen varesig kunde eller ville heller motstå den kallelse som Tonen utövade på oss, så vi cyklade åt det håll där den tycktes ljuda klarast, och utan att vi förstod hur det hade skett var vi snart framme vid denna mytomspunna plats:
Visa bilaga 637127
Förutom de två genomslagspunkteringarna i början rullade våra sju Miyata tappert framåt framåt utan tvekan och utan haveriet. Så går det när god kvalitet sätts i händerna på styva mekaniker.
Visa bilaga 637128
Vi hade vid det här laget färdats mer än två mil - jo det är sant - och vände sakteliga åter mot casa LWB. Efter ett kort rådslag beslutades att gå rough stuff, and so we did.
Enkelspår, på sina håll så tätvuxet att växtligheten hotade att fullständigt snärja oss:
Visa bilaga 637129
En Miyata står dock över fysikens lagar, så vår färd gick vidare. Här Tuppgöken på nygamla äventyr:
Visa bilaga 637130
Visa bilaga 637131
Och över eller under fysikens lagar, what goes down must go back up. Men trippelreducerat krommolyblenstål bär sig turligt nog nästan själv, även upp ur de djupaste klyftor:
Visa bilaga 637132
Det blev några fina kilometer hårdkokt stigcykling, men Tonen ringde stadigt i våra öron, och vid IPA-bäcken fick vi den välförtjänta belöningen för våra vedermödor:
Visa bilaga 637134
Med varsin öl i blodet, Luther på axeln och fan i pungen tog vi oss de sista kilometrarna hem till middag och sedermera skönhetssömn. Nu gryr åter dagen, och en efter en vaknar de sju kämparna och väntar på morgonkaffe vilken ska intas under det att gårdagens färd återberättas och förädlas och förfärligas för var gång den upprepas.
Tack kamrater. Övriga Färdmän får komma efter mig och berätta hur det egentligen var, men det här är så jag väljer att minnas det.
Förutom hjälmarna så är det ju sig likt?
Ser ut som om ni har haft en bra helg.Kamrater, mötesdeltagare, ärade publikum. Kära Miyatavänner.
Den långa traditionen med Miyatakonvent är inne på sitt andra år. Sju tappra själar och en och annan Miyata har fylkats i de skogsklädda Bergen i Väster för byteshandel, informationsdelning och plain old umgänge. Kort sagt att dela upp landet och makten emellan oss.
Ser ut som om ni har haft en bra helg.
Men varför är så gott som alla av er så dystert klädda?
![]()
Vill ni verkligen inte synas? Inte minst för att uppmärksamheten hos allmänheten över vad ni cyklar på borde öka då (för inte skäms ni, eller?), dessutom borde chanserna för att ni kan vara med på nästa års konvent öka.
Vad skulle nackdelarna med att strunta i ninja osynlighets klädseln vara?
Missförstås mig rätt nu: alternativet som jag menar är inte full varsel outfit, men det finns ett stort väl synligt spektrum mellan de dystra osynliga outfiterna (är det ett ord?) i bilden ovan och full on varsel outfit.
Även dysterfärgmästarna Rapha har nu mer en hel del snyggt, synligt och färglatt att välja på
![]()
För de som är lika priskänsliga som jag finns det förstås billigare alternativ, tex denna för 250 SEK
![]()
Eller denna som finns i fler o större strl men som även den säljs för 250 SEK
![]()
Eller varför inte en dedicerad egenframtagen Miyata-tröja i glada synliga färger?
Vilka bilder, vilka glada ansikten och vilka härliga cyklar!!??Kamrater, mötesdeltagare, ärade publikum. Kära Miyatavänner.
Den långa traditionen med Miyatakonvent är inne på sitt andra år. Sju tappra själar och en och annan Miyata har fylkats i de skogsklädda Bergen i Väster för byteshandel, informationsdelning och plain old umgänge. Kort sagt att dela upp landet och makten emellan oss. Här nedan följer den rena sanningen så som den kommer att skrivas in i historien för att berättas i eviga tider. Håll tillgodo.
Visa bilaga 637121
Visa bilaga 637122
Visa bilaga 637123
Visa bilaga 637124
Visa bilaga 637125
Visa bilaga 637126
Visa bilaga 637127
Förutom de två genomslagspunkteringarna i början rullade våra sju Miyata tappert framåt framåt utan tvekan och utan haverier. Så går det när god kvalitet sätts i händerna på styva mekaniker.
Visa bilaga 637128
Visa bilaga 637129
Visa bilaga 637130
Visa bilaga 637131
Visa bilaga 637132
Visa bilaga 637134
Med varsin öl i blodet, Luther på axeln och fan i pungen tog vi oss de sista kilometrarna hem till middag och sedermera skönhetssömn. Nu gryr åter dagen, och en efter en vaknar de sju kämparna och väntar på morgonkaffe vilket ska intas under det att gårdagens färd återberättas, förhärligas och förfärligas för var gång den upprepas.
TyvärrDet låter som att du också får dyka upp och visa var kläd-skåpet ska stå till nästa år Håkan!
Tyvärr
Jag kommer inte att klara av att hitta er, ni är ju osynliga
Jag vågar påstå att jag talar för oss alla när jag uttrycker mitt djupa deltagande och stora tacksamhet över att du drog det lasset. Meddela dem för säkerhets skull redan nu att du inte är tillgänglig 5-7 juli nästa år.Härligt att se! Starkt bekräftad Fomo-känsla eller hur man nu kan beskriva det. Men nån måste ju valla svärmoror och avkommor på Astrid Lindgrens värld medans ni roar er.
Inga dekaler, då blir det uppenbart att det inte är en äkta Miyata. Såhär ser en äkta ut:Jag har en rosa stålcykel och svarta kläder.
Kanske får fixa lite dekaler och göra en piratkopie-miyata ifall jag inte snubblar över någon ram. ?
Jag har en rosa stålcykel och svarta kläder.
Kanske får fixa lite dekaler och göra en piratkopie-miyata ifall jag inte snubblar över någon ram. ?
Måste bygga mig en Miyata, helt min typ av gäng.