Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
sitter i nyckeln på 99,9% av alla bilar sålda efter 96.Det är lag på stöldskydd från 1998 på bilar sålda inom Sverige (eller hela EU?), nån vet säkert mer men det är väl nästan alltid löst med nyckel med transponder?
Innebär det här att man kan hitta borttappade nycklar?sitter i nyckeln på 99,9% av alla bilar sålda efter 96.
inget som går att söka efter.Innebär det här att man kan hitta borttappade nycklar?
Stämmer det verkligen? Finns ju ett antal firmor som erbjuder kodning/kopiering av moderna bilnycklar/stubbar. Ex.visMen det betyder att du endast kan köpa och programmera in nyckel hos din märkesverkstad.
Skillnad på att kopiera och köpa ny.Stämmer det verkligen? Finns ju ett antal firmor som erbjuder kodning/kopiering av moderna bilnycklar/stubbar. Ex.vis
![]()
Nybilnyckel.se: Vi lagar eller kopierar din bilnyckel
nybilnyckel.se
Jag har själv också sett sådana ”stubbar” som jag har till min bil hos en lokal nyckelkopierare. Tvivlar starkt på att dessa firmor skulle vara så långlivade om deras nycklar/stubbar inte fungerar.![]()
Extra bilnyckel – Beställ ny bilnyckel till bilen – A6 Lås & Larm
Det är enkelt att skapa en extra bilnyckel om du har en av nycklarna kvar. Då kan vi med enkla medel kopiera & koda om din bilnyckel!a6security.se
Hur är det med cyklar? ...Ah, det räcker kanske med försäkringsbolagens små ersättningsbelopp för att få cyklister att låsa.Det är lag på stöldskydd från 1998 på bilar
Så är det ju, å andra sidan ska man vara bra klantig om man super bort båda sina nycklar. Jag skulle iaf skaffa en extra om jag bara hade en kvar.Skillnad på att kopiera och köpa ny.
För att kopiera måste du ha kvar en nyckel och lyckas läsa av den. Har du tappat bort din nyckel så är det bara ny från märkeshandlaren som gäller.
Tror dock att dessa småfirmor kommer bli allt ovanligare i takt med att nycklarna blir allt mer avancerade.