Biketrade Sweden AB / Bikers Sweden AB i Göteborg

Jag tycker det är bra att man nyanserar saker man läser i olika forum. Jag har haft sjukt dålig erfarenhet av affärer med oseriösa företagare genom åren. Allt i från Pool företag, bemaningsföretag, scooter företag osv. I det här fallet så ville jag ändå uttrycka mina åsikter och upplevelser för det här köpet från Rasmus aka Biketrade.

I mitt fall så var det en helt ok affär från start till slut och varan motsvarade mina förväntningar. Allt i från första kontakt till att jag fick cykeln levererad var helt ok. En kanon cykel.

Inga mer svar från mig, då jag har sagt mitt och har inte för avsikt att försvara mina upplevelser.
Ok Rasmus

Ok, I am out of here.

Har aldrig varit med om något liknande i ett forum för entusiaster. Jag gav min synpunkt för mitt köp och nu är jag påhoppad och kallad för Rasmus. Så jävla lågt.

Googla mig så ser ni att jag inte har ett skit med hans företag att göra och att jag inte heter RASMUS. Googla mig, Joakim Krassman....

Idiotin har verkligen inga gränser.

Ville bara syna bluffen "inga mer svar från mig". Ha det fint "Jokaim".
Du har nog större problem än vad du tror.

Nu såg jag att jag kan bifoga fakturan från företaget direkt här, så nu kan du se att jag är en riktig kund.

Så sluta kalla mig för Rasmus, för jag heter Joakim.

Har du någon gång haft en lyckad leverans från Postnord? Du borde kolla in den tråden isåfall, posta lite leveransbekräftelser och sånt där.

Om nu Rasmus bytt namn på företaget och blivit seriös så var det en jävla otjänst att gräva upp den här tråden och knyta det nya företaget till den här härvan.

Om nu Rasmus bytt namn på företaget och blivit seriös så var det en jävla otjänst att gräva upp den här tråden och knyta det nya företaget till den här härvan.
Eller hur

Är inte övertygad av att Joakim talar sanning heller. Vill gärna att han scannar sitt pass och alla sina betal och kreditkort och postar här om jag ska tro på honom.

För övrigt "Revben" så kommer jag aldrig mer posta något här i forumet och det är tack vare dig. Det här är det mest sjukaste påhoppet jag någonsin fått.

Kul när man som hyffsat ny medlem försöker nyansera en diskussion, då kommer du in och trollar mig som om att jag vore någon annan eller att jag är maskopi med företaget. Det enda jag ville poängtera var att jag hade en bra affär med företaget.

Vad fan har Postnord med detta att göra?

Att agera Internetpolis imponerar verkligen inte på mig....

Det var verkligen inte min avsikt, men sen finns det andra som eldar på.

Ok
För övrigt "Revben" så kommer jag aldrig mer posta något här i forumet och det är tack vare dig. Det här är det mest sjukaste påhoppet jag någonsin fått.

Kul när man som hyffsat ny medlem försöker nyansera en diskussion, då kommer du in och trollar mig som om att jag vore någon annan eller att jag är maskopi med företaget. Det enda jag ville poängtera var att jag hade en bra affär med företaget.

Vad fan har Postnord med detta att göra?

Att agera Internetpolis imponerar verkligen inte på mig....
Vill då be om ursäkt, det var inte min mening att skrämma bort dig från forumet. Men om det där var det sjukaste påhoppet du någonsin varit med om, att någon kallar dig "Rasmus" så tror jag inte att internet är för dig ändå.

Ok, såg inte att det var olika firmor och det ber jag om ursäkt i så fall
.
Eftersom det här var mitt första inlägg och det togs inte emot med "varma" handen så kommer jag direkt att "avsluta" det här kontot. Jag får söka mig till andra ställen, där man inte blir påhoppad i stället och där man har större förståelse för nya inlägg från nya medlemmar.

"Revben" - Dina dumma kommentarer visar bara hur låg IQ du har. Jag har varit med från start med Internet och gjort miljoner mer saker än vad ditt lilla ego kan hantera,

Det var verkligen inte min avsikt, men sen finns det andra som eldar på.
Detta är faktiskt ett ganska trevligt forum ofta, även om tonen kan vara hård, bl a i denna tråden. Om du frågar efter tips om din nya cykel, cykelrutter eller annat kommer du få väldigt bra hjälp. Jag har haft stor nytta i forumet (men också vid något tillfälle sett hur det är om man har en annan synpunkt än massan, då behövs det lite skinn på näsan).
I all välmening skulle jag tipsa om att ta bort fakturan - jag hade inte velat ha den infon sökbar. Men det är ditt val!

"Revben" - Dina dumma kommentarer visar bara hur låg IQ du har. Jag har varit med från start med Internet och gjort miljoner mer saker än vad ditt lilla ego kan hantera,
Öh nä, jag har faktiskt varit med sedan innan internet uppfanns och gjort miljarder mer än ditt lilla ego kan drömma om. Tror inte ett dugg på det du säger som sagt innan du postar kontoutdrag.

För övrigt så
Rasmus kan härledas till latinets Erasmus, grekiskans erásmios 'värd att älska'. Erasmus var en biskop i Libanon (300-talet). Under senmedeltiden räknades han till de helgon som kan åkallas i nöd.

Alltså berättade jag bara att du var värd att älska. Vad fan får man för det liksom.

Detta är faktiskt ett ganska trevligt forum ofta, även om tonen kan vara hård, bl a i denna tråden. Om du frågar efter tips om din nya cykel, cykelrutter eller annat kommer du få väldigt bra hjälp. Jag har haft stor nytta i forumet (men också vid något tillfälle sett hur det är om man har en annan synpunkt än massan, då behövs det lite skinn på näsan).
I all välmening skulle jag tipsa om att ta bort fakturan - jag hade inte velat ha den infon sökbar. Men det är ditt val!
Tack, jag tog bort den och uppskattar din kommentar. Men jag kommer inte stanna kvar här, det passar inte mig med en massa otrevliga svar tyvärr. Kudos till dig. Jag nöjer mig med Fb grupper i stället - där är tonen mjukare.

Nu ska jag bara försöka hitta en funktion för att avregistrera mig.

Öh nä, jag har faktiskt varit med sedan innan internet uppfanns och gjort miljarder mer än ditt lilla ego kan drömma om. Tror inte ett dugg på det du säger som sagt innan du postar kontoutdrag.

För övrigt så
Rasmus kan härledas till latinets Erasmus, grekiskans erásmios 'värd att älska'. Erasmus var en biskop i Libanon (300-talet). Under senmedeltiden räknades han till de helgon som kan åkallas i nöd.

Alltså berättade jag bara att du var värd att älska. Vad fan får man för det liksom.
Ta gärna mer citat från mitt svar :)

Kontoutdrag? Haha.....

@Jkrassman - du får nog finna dig i att bli ifrågasatt. Du är nyreggad medlem som hittar den här tråden, som inte ens avser ett företag med samma namn som det du har gjort affärer med och där ägaren uppenbarligen har tvivelaktig historik.

Liten fråga innan du avregisterar dig - fakturan som du har lagt upp visar en försäljning från ett företag till en privat person (antar jag). Varför läggs det då ingen moms på varans kostnad?

Jag är bara nyfiken hur det går till när man köper något av ett företag som heter Biketrade AB, men registrerar sig på ett forum för att skriva om sin positiva upplevelse med Bikers Sweden AB?
Hur länkade du ihop dom olika företagen?

Jag tror inte att du är Rasmus. Oroa dig inte ?

Det lär ju stå Rasmus på allihop.
Du e ju bara helt dum i huvudet. Nu har jag bett Happyide.se att ta bort mitt konto.

Tack för era inputs, ni gjorde min dag och jag hoppas vi inte möts i spåret. Ni medlemmar har verkligen gjort det bästa för att en nykomling ska trivas. Jävla sopor!

Visa mitt kontoutdrag? Vilken jävla dum kommentar......

Du e ju bara helt dum i huvudet. Nu har jag bett Happyide.se att ta bort mitt konto.

Tack för era inputs, ni gjorde min dag och jag hoppas vi inte möts i spåret. Ni medlemmar har verkligen gjort det bästa för att en nykomling ska trivas. Jävla sopor!

Visa mitt kontoutdrag? Vilken jävla dum kommentar......
Jag är ledsen men det är du som kallar mig dum i huvudet och att jag skulle ha låg IQ. Allt jag gjort i den här tråden har jag gjort för dig. Jag har kallat dig Rasmus som du ser ovanför här betyder att du är värd att älska. Jag har bett om dina personuppgifter och kortuppgifter samt kontoutdrag, en rimlig fråga i flera sammanhang.
Men jag uppskattar det subtila sättet som du gav oss ditt telefonnummer på den där fakturan, det var en fin touch, jag hör av mig för en första dejt.

Jag hade ALDRIG handlat av en person som uppenbarligen betett sig svinaktigt och ljugit, alldeles oaktat hur många gånger han byter namn på sitt bolag.

Måste väl ha varit cykelbristen under corona som fått den här typen av människor att söka sig till cykelhobbyn, va?

@Jkrassman - du får nog finna dig i att bli ifrågasatt. Du är nyreggad medlem som hittar den här tråden, som inte ens avser ett företag med samma namn som det du har gjort affärer med och där ägaren uppenbarligen har tvivelaktig historik.

Liten fråga innan du avregisterar dig - fakturan som du har lagt upp visar en försäljning från ett företag till en privat person (antar jag). Varför läggs det då ingen moms på varans kostnad?
Momsen kan hanteras så om företaget köpt cykeln av en privatperson. De beskattas bara för vinsten och moms tas på den. Momsen redovisas då inte för kunden för den kan inte dras av.

Senast ändrad:
Jag är ledsen men det är du som kallar mig dum i huvudet och att jag skulle ha låg IQ. Allt jag gjort i den här tråden har jag gjort för dig. Jag har kallat dig Rasmus som du ser ovanför här betyder att du är värd att älska. Jag har bett om dina personuppgifter och kortuppgifter samt kontoutdrag, en rimlig fråga i flera sammanhang.
Men jag uppskattar det subtila sättet som du gav oss ditt telefonnummer på den där fakturan, det var en fin touch, jag hör av mig för en första dejt.
Alltså jag hoppades att du var ironisk när du frågade om kontouppgifter osv... Det är på riktigt något av det fräckaste jag har hört någon fråga om. Hade du gjort samma sak i verkliga livet om någon var nöjd med sitt (begagnade) cykelköp? Oavsett hur starka dina "misstankar" var om att det var Rasmus som hade ett nytt alias. Man behöver liksom inte se hjärnspöken och vara oförskämd överallt...

Jaja, nu var det internet-vdn som fick in det på IQ och att tjäna miljoner.
Jag förstår fortfarande inte vad som hände.

Alltså jag hoppades att du var ironisk när du frågade om kontouppgifter osv... Det är på riktigt något av det fräckaste jag har hört någon fråga om. Hade du gjort samma sak i verkliga livet om någon var nöjd med sitt (begagnade) cykelköp? Oavsett hur starka dina "misstankar" var om att det var Rasmus som hade ett nytt alias. Man behöver liksom inte se hjärnspöken och vara oförskämd överallt...
Ja jo jag var alltså ironisk om det flög över huvudet på folk. Tyckte det var bra udda att han postade en faktura med sitt namn, adress och telefonnummer på så det var alltså det jag dummade mig om. Jag hade kul i alla fall.
Jag var ironisk om att jag ville berätta för honom att han var värd att älska och att jag ska ringa honom för en dejt också. Bara så du är med på det. Eller kanske är jag ironisk igen.

Senast ändrad:
Rasmus drar sig fortfarande inte för att tänja på sanningen.

Han annonserar samma Trek Fuel EX 8 2022 i augusti som han gjorde i juni. Skillnaden är att priset nu är "sänkt" från 34 900 kr till 30 800 kr. Haken är att i juni kostade den 30 800 kr. Jag har anmält annonsen till Blocket.

Bilagor

• BikeTrade Sweden Trek Fuel EX 8 2022 annons juni 2023.JPG
    BikeTrade Sweden Trek Fuel EX 8 2022 annons juni 2023.JPG
    81 KB · Besök: 174
  • BikeTrade Sweden Trek Fuel EX 8 2022 annons augusti 2023.JPG
    BikeTrade Sweden Trek Fuel EX 8 2022 annons augusti 2023.JPG
    81.3 KB · Besök: 163

Han annonserar samma Trek Fuel EX 8 2022 i augusti som han gjorde i juni. Skillnaden är att priset nu är "sänkt" från 34 900 kr till 30 800 kr. Haken är att i juni kostade den 30 800 kr. Jag har anmält annonsen till Blocket.
Osnyggt men inte direkt nytänkande, ganska många större företag som anklagats för det.
Egentligen borde det ju vara rätt ointressant vad säljaren ensidigt tyckte hans produkt var värd för ett halvår sedan.

Det där känner jag igen från många stora företag så det är ju inget nytt. (Tänker Black Friday bland annat)

Tillbaka
Topp