Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Om detta är skampålen så kan jag erkänna att jag skriker idiot åt personer som skrämmer mig genom att bryta mot nån trafikregel och nära manglar mig☺️
Han som svängde ut rakt framför mig så att jag körde rätt i sidan på hans bil skrek jag nåt mkt värre till?

Jag är en kolugn person normalt men även jag har mina gränser, att bli kallad idiot offentligt riskerar jag gå igång på.

I en helt livsfarlig situation likt det du beskriver där det är totalt uppenbart vem som gjort fel, lite annorlunda kan jag tycka, jag förstår det och din rekation, i ett sådant läge måste motparten be om ursäkt helt enkelt (även om det kanske inte är någon större tröst...).

Senast ändrad:
Alltså, vet inte om folk antingen är modiga, dumma i huvudet eller både och som vågar tilltala andra för idioter på det här sättet, exceptionellt störande men verkar som att du behöll lugnet, kudos till dig.
Lugn vet jag inte men efter incidenten med motorcyklisten för ett par veckor sen gör att jag tänker till en gång extra , risken finns väl att man träffar på en riktig galning ,
blir ett litet adrenalinpåslag som kanske gör att det går lite snabbare till jobbet?

Fantastiskt väder idag, men också fantastiskt många cyklister. Hade nästan glömt av hur trångt det kan bli på cykelbanorna.
Broöppning på väg till jobbet, tog en liten omväg under tiden för att utforska en relativt ny cykelbana.
På hemvägen var det 22(?) grader och sol. Njöt och verkligen zenpendlade. Snittpuls 86 bpm.

Om detta är skampålen så kan jag erkänna att jag skriker idiot åt personer som skrämmer mig genom att bryta mot nån trafikregel och nära manglar mig☺️
Han som svängde ut rakt framför mig så att jag körde rätt i sidan på hans bil skrek jag nåt mkt värre till?
När jag skrek ”GUBBJÄVEL” till idoten i bilen i typ halva min ålder så flinade han bara och hojtade ”jaha du….”. Inte mitt bästa ögonblick. Numera försöker jag hålla mig till könsord - alltid gångbart. Eller bita ihop och sköta mitt som nästan alltid är bästa lösningen.

När jag skrek ”GUBBJÄVEL” till idoten i bilen i typ halva min ålder så flinade han bara och hojtade ”jaha du….”. Inte mitt bästa ögonblick. Numera försöker jag hålla mig till könsord - alltid gångbart. Eller bita ihop och sköta mitt som nästan alltid är bästa lösningen.
En rejäl dask med handflatan i bilplåten är effektiv: Skrämmer skiten ur folk utan att lämna märken.
Erfarenhetsmässigt är Idioterna påtagligt överrepresenterade bland dem med snygga bilar...

Sned medvind nästan tomt på folk och inkörningen av gaffeln går bra ( brukar använda bromsar och gafflar några veckor på pendlingen för att ”brake in ” dem )
IMG_1140.jpeg

Äntligen tillbaka på cykeln igen efter ett par dagar då jag känt mig "off". Det var väldigt skönt att slippa trängas med alla människor återkomna från sin semester i biltrafiken.

Både i måndags och igår har varit som ett getingbo på vägarna främst på hemvägen...

Och som bonus, då jag var lite tidigare ute än normalt, slapp jag regnet (det SMHI lovat att det inte skulle komma) som öser ned utanför nu. :)

Hoppas på en ny kamp i dag, "de omogna gubbarnas kamp del 2", jäklar vad det gick i går.

Det var ändå rätt PK, sen hemcykling, inte mycket folk.

Jag blev dock anklagad för fusk men det får jag ta. ? Inte jag som började cykla om.... Det jag var mest stolt över är dock att båda våra cyklar är happy godkända med skärmar till skillnad från vissa andra snabba rackare på extrem-racers med ÄCC printat på ryggen (det om något är ju fusk, i synnerhet utan tung ryggsäck). Jag snackar om Älmhult Cricket Club

Senast ändrad:
Sned medvind nästan tomt på folk och inkörningen av gaffeln går bra ( brukar använda bromsar och gafflar några veckor på pendlingen för att ”brake in ” dem )Visa bilaga 646436
Schnygga pedaler! Har exakt likadana som jag provade i Järvsö helgen. Jag blev förvånad över hur bra de var. Trodde de skulle he dåligt grepp men det var spot-on.
Kör du på roligaste pendlarhojjen ? Jag tror det.

Skickar med ett kort på min "Betty-blue". Snabb, funkar på grov grusväg. Bunny-hop-vänlig och schnygg ! ?

Nä, nu cyklar jag hem...

Bilagor

• IMG_3727.jpeg
    IMG_3727.jpeg
    688.9 KB · Besök: 75
Schnygga pedaler! Har exakt likadana som jag provade i Järvsö helgen. Jag blev förvånad över hur bra de var. Trodde de skulle he dåligt grepp men det var spot-on.
Kör du på roligaste pendlarhojjen ? Jag tror det.

Skickar med ett kort på min "Betty-blue". Snabb, funkar på grov grusväg. Bunny-hop-vänlig och schnygg ! ?

Nä, nu cyklar jag hem...
Tycker min pendlare är hyfsat rolig, kanske snäppet efter @simson .
1692197741108.png

Tycker min pendlare är hyfsat rolig, kanske snäppet efter @simson .
Visa bilaga 646542
Jag försöker använda alla cyklar till pendling det är där de används mest , trist om de bara står , visst ibland har jag(tillfälligt) lite längre pendlingar och visst har man då och då önskat en racer eller gravel men det är i princip min enda träning så det bra med lite extra motstånd för att inte tala om att det är kul oxå?

Cykelpendlingen är ju det bästa med att börja jobba igen, dagens höjdpunkt helt enkelt. Är så sjukt glad att jag kan cykla till jobbet och slippa köa, trängas, vänta och ändå inte riktig veta när jag ska komma fram med tanke på alla inställda pendeltåg.

I morse rullade det på fint i medvinden. Jag trodde att jag skulle ha en chans på PR i backen upp mot Överjärva, men var en sekund för långsam. Å andra sidan hade jag förmånen att få kränka min svåger i den första backen hemifrån. Att han var vardagsklädd och cyklade i snacktempo med sällskap kommer inte ingå när historien återberättas på nästa släktmiddag...

När jag cyklade runt i England på en simpel Dahon vikcykel var det en gång två killar som ropade "Jolly good bike old chap" efter mig. Klar ironi men rätt kul! :)
Ja "old chap" måste varit ironi.

Rullade på fint i perfekt väder och nästan tomma cykelbanor ända tills det hände. Tre gubbar på landsvägscyklar körde om i hög fart. Usch och tvi! Hängde förstås på, men tappade dem vid SCS när jag stannade för rött. Ikapp igen på Stadsgården, men sedan delades våra vägar.

Ja "old chap" måste varit ironi.

Rullade på fint i perfekt väder och nästan tomma cykelbanor ända tills det hände. Tre gubbar på landsvägscyklar körde om i hög fart. Usch och tvi! Hängde förstås på, men tappade dem vid SCS när jag stannade för rött. Ikapp igen på Stadsgården, men sedan delades våra vägar.
Jag tror du siktade den sällsynta elit-pendlaren. En art man skall vara rädd om, de erbjuder alltid god sparring och svårtuggad styrlinda.

Jag tror du siktade den sällsynta elit-pendlaren. En art man skall vara rädd om, de erbjuder alltid god sparring och svårtuggad styrlinda.
Vad krävs egentligen för att kvala in som elit-pendlare, jag har aldrig riktigt kopplat det. ?

Tränande cyklister på väg till och från träningsstråken med extremracers kan ju knappast kvala in här (de bör anses diskvalificerade), fuskande/farliga rödcyklare självklart diskvalificerade också så vad är en elit-pendlare?

Senast ändrad:
Vad krävs egentligen för att kvala in som elit-pendlare, jag har aldrig riktigt kopplat det. ?

Tränande cyklister på väg till och från träningsstråken med extremracers kan ju knappast kvala in här (de bör anses diskvalificerade) så vad är en elit-pendlare?
Rätt enkelt, kompislapp och hamna i den övre delen dvs minst 93% rätt på provet om de hemliga tdf-tecknen och velominatireglerna.

Fick en ”Djävlar vilken frän cykel” av smågrabbarna som stod under järnvägsviadukten och försökte få långtradare att tuta. Motvinden kändes lite bättre efter den.
Bara för det så fick jag idag höra ”du har en såndär fancy bike” när jag satt bredvid cykeln och åt glass i solen.

Eftersom jag retade upp pendelguden med en NCB så dog ju det gamla gravelkingdäcket stora slitbanedöden på vägen hem idag. (Skyller på alla panikbromsningar framför allehanda elfordon, tanter osv. ?)
Så vad pendlar ni elitpendlare på för gummi? Är på jakt efter 35-38 mm. Är det Conti GP Urban som gäller? Hit me!

Är det
Cyklade lite över 30 på en 30-väg. Det måste varit enormt provocerande för bilisten bakom, för hon valde att köra om. På ett övergångsställe. På fel sida om en refug. Precis före en vänsterkurva. Utanför en skola.
Är det det som kallas tvångsmässigt omkörningssyndrom?

Tillbaka
Topp