Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag inte läst genom tråden ordentligt, men försöker vara ekonomisk till vintern p försöka mig på att sätta dubbdäck på min racer. Just nu sitter 22 breda, och med lite tur kan jag få på 32. Funkar sådana dubbdäck i Skåne? Pendlar mellan Lund och malmö.
Tackar! Jag råkar ha ett extra par hjul oppe på vinden. De borde passa. Och är det riktigt jävla pussväder åker jag tåg.Inte många dagar det behövs dubb den biten och andelen dagar med spårig frusen snömodd är väl under tre på en hel vinter. Skulle säga att det fungerar, men ha dubbla hjulpar så du kan åka vanliga alla andra dagar.
Hur breda pratar vi för att det inte skall kännas spårigt med frusen modd..?de dagar man mest önskar dubb, dvs spårigt påfruset före,detta slask, är inte kul med smala däck. de spårar otäckt även om de har dubb.
en sak jag märkt iom moderna bättre cykellampor är att behovet av dubb minskar, iom att man kan värdera underlaget bättre, därigenom styra förbi farligheterna på ett effektivare sätt.
42"Hur breda pratar vi för att det inte skall kännas spårigt med frusen modd..?
okej jag kan ju testa att köra dubb hela vintern, som jag nämnde tidigare får jag nog inte på bredare än 32. Behöver jag ändå bredare än så, då köper jag ny cykel ?Jag vill vända på steken och hävdar att om man har smala däck så bör de vara dubbade på vintern.
De dagar man önskar man hade dubbdäck i Skåne är det inte pga påfruset slask utan underkylt regn / svartis eller påfrusna vattenpölar på GC-banan. Eftersom det saltas mer än sandas / grusas på cykelbanor runt Malmö/Lund så får man antigen lita på att halkbekämpningrn gjort ett bra jobbeller att man själv är tillräckligt utrustad.de dagar man mest önskar dubb, dvs spårigt påfruset före,detta slask, är inte kul med smala däck. de spårar otäckt även om de har dubb.
Att styra förbi farligheter fungerar dock endast om man har rörelsemån till det. På landsväg med halvbra vägren hade iaf jag varit väldigt tveksam till att enbart lita på att kunna läsa vägen då jag inte vet vad som kommer snett bakom till vänster. Likaså på cykelbanor är man sällan så helt fri och banan så bred att man alltid kan välja eget spår utan att medtrafikanter tycker att man tar sig friheter. Till sist, bra lampa hjälper sällan mot den där isfläcken bakom skymda kurvan, den som överraskar även i dagsljusen sak jag märkt iom moderna bättre cykellampor är att behovet av dubb minskar, iom att man kan värdera underlaget bättre, därigenom styra förbi farligheterna på ett effektivare sätt.
landsväg och issvålar i vägrenen är ett problemområde, så ser jag det också. men ser du en fläck som på bilden. är det bara att köra rakt över den. inget händer. oavsett däck.Att styra förbi farligheter fungerar dock endast om man har rörelsemån till det. På landsväg med halvbra vägren hade iaf jag varit väldigt tveksam till att enbart lita på att kunna läsa vägen då jag inte vet vad som kommer snett bakom till vänster. Likaså på cykelbanor är man sällan så helt fri och banan så bred att man alltid kan välja eget spår utan att medtrafikanter tycker att man tar sig friheter. Till sist, bra lampa hjälper sällan mot den där isfläcken bakom skymda kurvan, den som överraskar även i dagsljus
Visa bilaga 647253
landsväg och issvålar i vägrenen är ett problemområde, så ser jag det också. men ser du en fläck som på bilden. är det bara att köra rakt över den. inget händer. oavsett däck.