Linus Harald
Aktiv medlem
Smart trainer, fast monterad cykel?
Ni som kör smart trainer, har ni en cykel ni monterar fast där så den får stå där hela tiden under inomhusdelen av året eller monterar ni på och av beroende på vädret?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hej! Jag hittade tråden nu 2024. Jag har precis köpt en trainer, en Zumo Elite. Jag ville ha en permanent lösning. Jag hade kvar min Univega VIA Carisma kvar. En tämligen gammal järnhäst. Den satte jag upp som permanent hoj till trainern. Jag ville inte ta varken min MTB eller Nishiki-hojen och behöva montera på och av när jag ville använda någon av dem.Ni som kör smart trainer, har ni en cykel ni monterar fast där så den får stå där hela tiden under inomhusdelen av året eller monterar ni på och av beroende på vädret?
Funkar Zumon bra, har du kopplat in på Swift eller något annat?Hej! Jag hittade tråden nu 2024. Jag har precis köpt en trainer, en Zumo Elite. Jag ville ha en permanent lösning. Jag hade kvar min Univega VIA Carisma kvar. En tämligen gammal järnhäst. Den satte jag upp som permanent hoj till trainern. Jag ville inte ta varken min MTB eller Nishiki-hojen och behöva montera på och av när jag ville använda någon av dem.
Hej! Ja, Zumon funkar utmärkt, -Men inte med originalappen "My E Training". Den vill inte koppla upp Zumon med Bluetooth alls. Jag fick rådet av en elitcyklist att ta "MyWhoosh". Den kopplade upp sig utan problem, jag har redan cyklat runt i Kalifornien lite. Jag finns på Strava.Funkar Zumon bra, har du kopplat in på Swift eller något annat?
Du kan köra en timme Zwift i månaden gratis om du vill.Jag tog inte Swift. Ännu. Kanske det blir, men den är dyr. Dock är det många som har den.
Tack, men jag cyklar väsentligt mer än det. Det vet nog Zwift att alla gör!Du kan köra en timme Zwift i månaden gratis om du vill.
Jag misstänker att du har en 7-kassett. Den kan man inte utan vidare montera på en trainer. De brukar skicka med shims för 9/10/11-kassetter. Men jag fick mina växlar att funka genom att jag hade en uppsättning shims som jag labbade med. Det enda kravet är att avståndet mellan kassetten och cykelramen är samma som när bakhjuet sitter där. Jag mätte upp det med ett skjutmått när hjulet satt där. Jag fick något typ 6.5 mm. Då tog jag en likadan kassett som satt där tidigare, shimsade så att jag fick samma mått mellan kassetten och ramen. Då vet inte cykeln om att det inte sitter ett bakhjul där, utan en trainer.Kör med en gammal stålracer stationärt på en Wahoo Kickr. Växlarna funkar uselt så jag använder inte dem, utan kör på ERG-mode. Funkar bra när jag bara kör träningar på Trainerroad.Men skulle jag köra Zwift, Mywhoosh o annat med "realistisk" cykling så vore det mkt bättre med fungerande växlar.
Ja, men man kan växla mellan olika appar. Jag kör i grunden Wahoo SYSTM, men växlar in TrainingPeaks Virtual och en gnutta Zwift i träningsmixen. Den enda jag betalar för är SYSTM. Igår kväll körde jag norska fyror i TPV och ikväll tänkte jag köra Bauhaus Spin of Hope på Zwift för att dra in lite pengar till Barncancerfonden.Tack, men jag cyklar väsentligt mer än det. Det vet nog Zwift att alla gör!
Är det bara Zwift som man kan köra in pengar för fonden med?Ja, men man kan växla mellan olika appar. Jag kör i grunden Wahoo SYSTM, men växlar in TrainingPeaks Virtual och en gnutta Zwift i träningsmixen. Den enda jag betalar för är SYSTM. Igår kväll körde jag norska fyror i TPV och ikväll tänkte jag köra Bauhaus Spin of Hope på Zwift för att dra in lite pengar till Barncancerfonden.
antagligen, som nämts ovan kan du köra en session gratis om du orkar installera detÄr det bara Zwift som man kan köra in pengar ör fonden med?
Ja, i torsdags kväll och lördags förmiddag kunde man köra hemifrån. Man kan fortfarande köra in pengar på de cyklar som finns i Bauhausvaruhusen fram till stängning idag. https://www.bauhaus.se/spinofhopeÄr det bara Zwift som man kan köra in pengar för fonden med?
Problemet är att jag kör med Campa växel 9-delad och en Shimanokassett. Lyckades få till det hyfsat på lvg med div. shims men vill inte labba mer med det.Jag misstänker att du har en 7-kassett. Den kan man inte utan vidare montera på en trainer. De brukar skicka med shims för 9/10/11-kassetter. Men jag fick mina växlar att funka genom att jag hade en uppsättning shims som jag labbade med. Det enda kravet är att avståndet mellan kassetten och cykelramen är samma som när bakhjuet sitter där. Jag mätte upp det med ett skjutmått när hjulet satt där. Jag fick något typ 6.5 mm. Då tog jag en likadan kassett som satt där tidigare, shimsade så att jag fick samma mått mellan kassetten och ramen. Då vet inte cykeln om att det inte sitter ett bakhjul där, utan en trainer.