Nu lämnar jag forumet

• Trådstartare Trådstartare Elhojtok
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Nu lämnar jag forumet
Jag har också blivit varnad för hets mot folkgrupp för länge sen dock helt utan fog.
Gick igång såklart och försökte föra ett diskussion med tondöv moderaror (som sedemera "fick" sluta) utan framgång.
Varningen ligger dock tydligen kvar för alltid.
Det vore bättre om det fanns flera alternativ för en moderator så att varningen mer motsvarar "brottet" , tror att förståelsen skulle öka hos användaren.
Den ligger kvar som nån form av historia. Men poängen går ut efter en månad.

Nu lämnar jag forumet
Det vore bättre om det fanns flera alternativ för en moderator så att varningen mer motsvarar "brottet" , tror att förståelsen skulle öka hos användaren.
Jag har fått nån varning/tillsägelse nån gång. Jag behövde ingen förklaring (jag hade såklart kunnat agerat annorlunda). Men, såklart ska en varning kunna förklaras/motiveras. Annars får Happy skaffa en happygranskningsnämnd/happyöverdomstol? Vem är intresserad!?

Nu lämnar jag forumet
Man ska inte behöva ha nån känsla för vad man postar då? För det verkar inte finnas...
bra jobb alla Moderatorer.
Det är det ju inte lätt att vara alla till lags för att komma med ett ”understatement”.

Jag lovar att det hade snabbt spårat ur fullständigt utan tiden ni lägger.

Bra att ni gör det och lägger er tid på det så vi kan ha ett cykelforum som inte rusar iväg fullständigt.

Tack !

/Emil

Nu lämnar jag forumet
En moderator har rätt även när de har fel. Det är bara att acceptera. Ibland kan man ju bli lite sur och inte hålla med när man fått ett inlägg raderat eller en tillsägelse man tycker var omotiverad. Men då är det bara att knyta näven i fickan, glömma och gå vidare. Är det så pass illa att man inte vill vara med i gruppen/forumet längre så lämnar man, utan att göra nån grej av det.

Förstås kan det finnas undantag, om det skulle handla om systematisk mobbning, diskriminering eller dylikt som kan behöva lyftas offentligt.

Nu lämnar jag forumet
Vissa är ganska otrevliga/osmakliga här, så har det alltid varit. Men hur kan man bli så kränkt på ett cykelforum att man anmäler till en moderator? Tipsar alla som kommit till de senaste åren att söka på profilen "Lagombra" i forumets sökfunktion.

Nu lämnar jag forumet
Vissa är ganska otrevliga/osmakliga här, så har det alltid varit. Men hur kan man bli så kränkt på ett cykelforum att man anmäler till en moderator? Tipsar alla som kommit till de senaste åren att söka på profilen "Lagombra" i forumets sökfunktion.
Med tanke på hur otrevliga vissa kan vara, så förstår jag definitivt att man väljer att anmäla inlägg. Inget konstigt alls.

Vad spelar det för roll nu, såhär 15år senare? Saker förändras.

Nu lämnar jag forumet
Med tanke på hur otrevliga vissa kan vara, så förstår jag definitivt att man väljer att anmäla inlägg. Inget konstigt alls.

Vad spelar det för roll nu, såhär 15år senare? Saker förändras.
Sippery slope.

Jag säger inte att det är så, men OM det är så att folk blir mer lättkränkta med tiden så kan det till sist innebära ett ganska trist forum...

Nu lämnar jag forumet

Man behöver inte vara kränkt för att anmäla ett inlägg. Nu har jag aldrig anmält inlägg, förutom för reklam, men jag kan helt klart föreställa mig att folk anmäler inlägg för att tonen blir riktigt otrevligt. Jag skulle förvänta mig att vi kan hålla en trevlig ton i vara inlägg även om ämnet av diskussioner kan vara otrevligt då och då.

Nu lämnar jag forumet
Sippery slope.

Jag säger inte att det är så, men OM det är så att folk blir mer lättkränkta med tiden så kan det till sist innebära ett ganska trist forum...
KAN bli det. Kategorier SKULLE KUNNA göra Happy bättre (har man teoretiserat om i decennier). Fortfarande inga kategorier. Fortfarande bästa cykelforumet i Sverige.

Nu lämnar jag forumet
Nej, det var ju en bekräftelse av ditt inlägg.
Och varför tror du Happy är kvar? Jag tror det beror på att allt möjligt "trams" ryms här. Från trädgårdsmöbler till löpning till cykling till annan cykling. Det finns nåt för alla. Tonen är hyfsat vänlig (alla regler har undantag) så lex vardagsrum funkar (med lite gratis moderering).

Nu lämnar jag forumet
Med risk för att klampa in på känslig mark så kan man ju undra varför moderatorerna inte får ersättning? Det är ganska mycket reklam som finns på denna sidan och forumet är en stor del till varför folk besöker eller hittar happyride överhuvudtaget. Jag brukar själv rekommendera folk att kolla/starta byggtråd/köpa & sälja här.

Happy drivs väl av ett vinstdrivande företag precis som det mesta i samhället? Då är det ju bara skäligt med rimlig kompensation, kan jag tycka. Dessutom kanske det skulle förändra dynamiken på forumet till det bättre.

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
Och varför tror du Happy är kvar? Jag tror det beror på att allt möjligt "trams" ryms här. Från trädgårdsmöbler till löpning till cykling till annan cykling. Det finns nåt för alla. Tonen är hyfsat vänlig (alla regler har undantag) så lex vardagsrum funkar (med lite gratis moderering).
Återigen. Det var en bekräftelse på ditt inlägg.

Nu lämnar jag forumet
På ett forum blev jag utslängd för att jag citerade etr inlägg när jag svarade. Man fick inte det om man menade inlägget som var sist i i listan tydligen. Spexigt värre.
Jag lyckades få skit två gånger på samma dag från en moderator på ett annat forum. Första gången för att jag precis som du citerade det sista inlägget, vilket var brottsligt. Senare samma dag när jag tagit till mig av kritiken och blivit en bättre människa svarade jag utan att citera, men medan jag skrev hade någon annan hunnit posta i tråden, så nu svarade jag inte på det senaste och lät bli att citera. Lika mycket skit igen. Tror inte jag varit där mer.

Hit kommer jag trots, OT, trams, Lagombra och andra tokskallar och att jag inte längre cyklar. Jag vet inte vad jag vill säga med det, men puss på er allihop.

Tillbaka
Topp