Nu lämnar jag forumet

• Trådstartare Trådstartare Elhojtok
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Nu lämnar jag forumet
Det här blir mitt sista inlägg medan jag väntar på att få kontot raderat, eftersom många utalar sig utan att veta vad det var för bild.
Jag hade såklart accepterat en tillrättavisning för något som var uppenbart fel eller kränkande, men bilden innehöll enbart texten "Hit ler alla människor sina cyklar för lackering, renovering och ren-göring - Algot Perssons Cykelaffär".
Inget hets mot folkgrupp, och knappast mer stötande än att skriva "Putin on the Ritz".
Vissa har inte så bra koll. Sen ljuger dom hej vilt för att rättfärdiga sin härdsmälta :)

Nu lämnar jag forumet
min åsikt är att vi här ser exempel på överdriven reaktion både från moderatorn och ts.

att posten som togs bort var både plump och inte särskilt rolig ändrar inte på det. hets mot folkgrupp var det alldeles definitivt inte.

om man nu ville ha bort den hade det hade förmodligen räckt med ett vänligt pm till ts. kanske en redigering, av moderator eller ts. den adekvata och trevliga åtgärden, allt i happys anda.

man kan ju fråga sig om det egentliga syftet med mer buller och bång i en mer närvarande moderering så som stilen nu blivit; kanske finns en förhoppning att på ett mer tydligt sätt odla fram självcensur mer allmänt ute bland oss deltagare? och inte utan att det kan behövas här och där. skulle åtminstone kunna bli mindre att moderera då;)

tyvärr tror jag inte det är särskilt effektivt, det riskerar mest bara att höja tonläget. vänlig och envis guidning inte utan humor brukar vara bättre i längden. i det stora hela. så som vi faktiskt haft det här på happy. negativ utpekning och straffkultur är det inte. t ex på företag med repressiv ledarstil slutar snart de som kreativt ser framåt och bidrar till en bättre framtid. kvar blir ja-sägarna och de passiva som har att förvalta en alltmer stagnerande verksamhet. någon som känner igen sig? och hur är det här på happy egentligen??

så disciplinåtgärd bör ses som en ren nödåtgärd när det någon gång ändå behövs. och med nogsamt beaktande av dess skadliga sidoeffekter. det återstår att höra omständigheter som motiverar att så skedde just i detta fall.

att ha modereringen lagd på en enda person är för övrigt helt orimligt.

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
negativ utpekning och straffkultur är det inte.

Fast så jobbar vi ju inte. Den enda som hängde ut sig var TS själv, annars hade ingen sett något av det hela alls.

Jag håller med om att det säkert fungerar bättre med snälla tillrättavisningar för det allra mesta, men det tar också en väldig massa tid och leder ibland (inte alltid eller ens ofta) till långa evighetsdiskussioner som är ganska energikrävande om man råkar tillrättavisa någon som alltid ska ha rätt.

Tanken med varningssystemet med poäng så som det funkar nu är att det ska vara tydligare (det är långt från perfekt) än det helt godtyckliga system vi hade innan, och att det ska vara enklare och mer standardiserat för de som modererar.

Sen är det svårt att alltid ha samma nivå på modereringen, skulle vi alltid prata ihop oss om alla insatser så skulle det kunna ta flera dagar innan vi agerar. Jag såg bilden själv i tråden och reagerade inte på den t.ex, men den blev anmäld av flera och Marr gjorde en annan bedömning än vad jag gjort. Jag är helt ok med det - har begränsad tid att lägga på moderering av massa olika skäl och är tacksam för att någon vill hjälpa till.

Nu lämnar jag forumet
Fast så jobbar vi ju inte. Den enda som hängde ut sig var TS själv, annars hade ingen sett något av det hela alls.

Ett litet tillägg, som för att vara jättetydlig inte rör TS, är att en del som till synes är helt vettiga och normala i forumtrådar kan kommunicera extremt hotfullt och otrevligt via PM om de modereras. Det är en och annan som blivit avstängd pga sådant, det är inget som vi berättar offentligt men det är en del av vår verklighet.

Nu lämnar jag forumet
Ett litet tillägg, som för att vara jättetydlig inte rör TS, är att en del som till synes är helt vettiga och normala i forumtrådar kan kommunicera extremt hotfullt och otrevligt via PM om de modereras. Det är en och annan som blivit avstängd pga sådant, det är inget som vi berättar offentligt men det är en del av vår verklighet.
Alla är tyvärr inte så intresserade av verkligheten. Jag tror få fattar vilket jobb ni lägger ned (inte jag heller, såklart). Det är lätt att klaga när man sitter på läktaren.

Nu lämnar jag forumet
Som jag ser det finns det rent allmänt två saker som gör att man har större "rätt" att gnälla på hur någon gör sitt jobb. Det första är om personen får betalt för att göra jobbet. Det andra är om det är ett eftertraktansvärt uppdrag där det finns människor som gladeligen skulle ta över jobbet.

Som jag uppfattat det är jobbet som happymoderator vare sig betalt eller eftertraktat. Därmed är det rimligt med ett visst överseende med att modereringen ibland inte blir helt perfekt, åtminstone så länge man inte själv är villig att hjälpa till.

Sen finns det naturligtvis gränser och jag kan tänka mig situationer där det vore rimligt att en moderator ändrar sig och/eller ber om ursäkt om modereringen blivit alltför galen. Om detta fall är sådant har jag ingen åsikt om då jag bara skummat några inlägg i tråden och det dessutom säkert finns fakta i målet som inte förtäljs i tråden.

Nu lämnar jag forumet
Bra @jomper
Ju mer transparent och förutsägbar modereringen är, desto bättre för alla.

Metatrådar som denna gör också nytta ibland.
Håller med. Men är den transparent och förutsägbar? Det är bra att det finns regler, men det bör även finnas fingertoppskänsla hur de tillämpas. Ett par exempel:

- Det fr jarek tidigare här i tråden. En ny användare lägger upp 4 annonser (i en stöt) som visar sig bryta mot reglerna. Får då direkt 4 varningar och blir avstängd. Hade det inte varit rimligare att ge en varning och bara ta bort de övriga tre annonserna?

- En tråd är på väg att spåra ur, en moderator går in och uppmanar till skärpning. Några lyder och drar sig ur diskussionen medan ett par användare fortsätter och driver tråden till låsning. Sedan delas varningar ut, även till de användare som faktiskt rättade sig efter moderatorns tillsägelse och drog sig ur diskussionen? Är det rimligt?

Nu lämnar jag forumet
- En tråd är på väg att spåra ur, en moderator går in och uppmanar till skärpning. Några lyder och drar sig ur diskussionen medan ett par användare fortsätter och driver tråden till låsning. Sedan delas varningar ut, även till de användare som faktiskt rättade sig efter moderatorns tillsägelse och drog sig ur diskussionen? Är det rimligt?
Förstår inte alls vad du menar… ?

Nu lämnar jag forumet
Med makt följer ansvar. Jobbigt men sant.

Jmf med sonens fotbollsklubb där tränarna jobbar ideellt. Hur mycket jag än vill underlätta för tränarna så deras arbete flyter smidigt och lätt, skulle jag aldrig acceptera om de började utöva sin makt på ett slafsigt och slarvigt sätt.

Sen sker ju olycksfall i arbetet ibland. Det skall man nästan alltid förlåta (om det inte rör sig om överavlönade personer i offentlig tjänst som bara är för klantiga. Då kan drevet gå ända in i kaklet för min del).

Nu lämnar jag forumet
Skämt åsido, jag tror att Happy hade vunnit mycket på om människor hade haft vett att be om ursäkt ibland, när de tagit i för mycket, varit elaka eller helt enkelt upptäcker att de har fel i en sakfråga. Också moderatorer. Då kanske det så småningom sprider sig ett slags tolerans, så att de som beter sig illa slutar med det eller försvinner.

Hellre det än att hela tiden tipsa om (den mycket tveksamma) filterbubblafunktionen ”ignorera användare”. Det gör ju att vissa kan fortsätta sprida sitt etter.

Nu lämnar jag forumet
Några "drar sig ur" långt innan uppmaningen till skärpning delas ut.
Är någras totala vägran att stå för/diskutera det de skriver att "rätta sig efter moderatorernas tillsägelse"? :)
Är det din "rimliga" tolkning?
Ska moderatorerna öppet redovisa varningar och arga påhopp öppet för att transparensen ska minska? Hur vill du ha det?
Fyra frågor (antar att du tolkar dessa frågor som försök till trådutspårning). Tack på förhand, från en som inte får/fått många varningar (om ens någon).

Nu lämnar jag forumet
Med makt följer ansvar. Jobbigt men sant.

Jmf med sonens fotbollsklubb där tränarna jobbar ideellt. Hur mycket jag än vill underlätta för tränarna så deras arbete flyter smidigt och lätt, skulle jag aldrig acceptera om de började utöva sin makt på ett slafsigt och slarvigt sätt.

Sen sker ju olycksfall i arbetet ibland. Det skall man nästan alltid förlåta (om det inte rör sig om överavlönade personer i offentlig tjänst som bara är för klantiga. Då kan drevet gå ända in i kaklet för min del).
Ooh, i offentlig tjänst är inte många överavlönade. I privat sektor däremot - harrejävvlar. Och man kommer inte undan dem för att de arbetar privat heller. Och lönerna betalas inte sällan med skattemedel, alltså av dig och mig.

Nu lämnar jag forumet
Skämt åsido, jag tror att Happy hade vunnit mycket på om människor hade haft vett att be om ursäkt ibland, när de tagit i för mycket, varit elaka eller helt enkelt upptäcker att de har fel i en sakfråga. Också moderatorer. Då kanske det så småningom sprider sig ett slags tolerans, så att de som beter sig illa slutar med det eller försvinner.
Vad ska moderatorerna be om ursäkt för (mer än de gjort)? Att de jobbar gratis för att försöka hålla ordning på en massa skrivk*ta gubbar (vilket är ett omöjligt uppdrag som oundvikligen kommer att innebära tolererbara missar)? Jag har INGENTING (negativt) att säga om deras insats. Jag skulle inte göra det bättre själv. Jag skulle inte vilja göra det jobbet, ens mot betalning. Att gnälla på ideella eldsjälar (!) för det massiva jobb de gör, och tycka att de ska be om ursäkt (!) om de skulle missa nån gång, anser jag vara "något" märkligt. Om nån räddade livet på dig och gav hlr, skulle du kräva att en ursäkt för att de smutsade ned dina kläder? De kunde ju lagt dig på en filt innan de började rädda livet på dig!
Hellre det än att hela tiden tipsa om (den mycket tveksamma) filterbubblafunktionen ”ignorera användare”. Det gör ju att vissa kan fortsätta sprida sitt etter.
Jag är för att möta dumheter/felaktigheter rakt på. Jag anmäler inte inlägg. Vissa lever för att sprida etter. Det är så det funkar.

Nu lämnar jag forumet
Vad ska moderatorerna be om ursäkt för (mer än de gjort)? Att de jobbar gratis för att försöka hålla ordning på en massa skrivk*ta gubbar (vilket är ett omöjligt uppdrag som oundvikligen kommer att innebära tolererbara missar)? Jag har INGENTING att säga om deras insats. Jag skulle inte göra det bättre själv. Jag skulle inte vilja göra det jobbet, ens mot betalning. Att gnälla på ideella eldsjälar (!) för det massiva jobb de gör, och tycka att de ska be om ursäkt (!) om de skulle missa nån gång, anser jag vara "något" märkligt. Om nån räddade livet på dig och gav hlr, skulle du kräva att en ursäkt för att de smutsade ned dina kläder? De kunde ju lagt dig på en filt innan de började rädda livet på dig!

Jag är för att möta dumheter/felaktigheter rakt på. Jag anmäler inte inlägg. Vissa lever för att sprida etter. Det är så det funkar.
Ingen människa är felfri. Självklart ska man be om ursäkt om man gjort fel, och gärna rätta till felet också. Gäller alla människor. Allegorin är synnerligen illa vald, moderatorerna gör ofta ett bra arbete men livräddare är de inte.

Nuff said.

Nu lämnar jag forumet
Ingen människa är felfri. Självklart ska man be om ursäkt om man gjort fel, och gärna rätta till felet också. Gäller alla människor. Allegorin är synnerligen illa vald, moderatorerna gör ofta ett bra arbete men livräddare är de inte.

Nuff said.
Och moderatorerna HAR bett om ursäkt. Trots att de enligt mig inte behöver göra det (det är självklart att det inte blir 100% rätt alla gånger). Det är många (högt ställda) krav på detta gratisforum. Jag finner det väldigt märkligt.

Nä, det är inte livräddning att driva ett forum. Men det tar en massa tid för några. För att du, jag och andra ska bli glada. Jag försökte belysa det bisarra/orimliga att nån som gör dig en tjänst ska be om ursäkt (!) om deras gratisarbete inte når upp till dina höga krav.

Nu lämnar jag forumet
Och moderatorerna HAR bett om ursäkt. Trots att de enligt mig inte behöver göra det (det är självklart att det inte blir 100% rätt alla gånger). Det är många (högt ställda) krav på detta gratisforum. Jag finner det väldigt märkligt.

Nä, det är inte livräddning att driva ett forum. Men det tar en massa tid för några. För att du, jag och andra ska bli glada. Jag försökte belysa det bisarra/orimliga att nån som gör dig en tjänst ska be om ursäkt (!) om deras gratisarbete inte når upp till dina höga krav.
Jag tror inte att du känner till vilka krav jag har.

Nu lämnar jag forumet
Om det uppfattas som "gnäll" eller inte beror nog rätt mkt på tonen. Jag gissar att moderatorerna inte är oemottagliga för saklig och konstruktiv kritik. Sen tycker människor olika och att det då och då dyker upp trådar kring hur modereringen fungerar känns inte orimligt. Jag har inte jättebra koll på hur det varit med den saken detta år, men jag upplever inte att det är något väldigt frekvent återkommande diskussionsämne. För mig indikerar det att modereringen inte kan vara totalt vansinnig utan att därmed säga att den inte kan förbättras.

Nu lämnar jag forumet
Frågorna "Ska moderatorerna öppet redovisa varningar och arga påhopp öppet för att transparensen ska minska? Hur vill du ha det?" fick såklart inga svar.

"Hur vill du ha det?" men inga tips. :)

Nu lämnar jag forumet
Såklart är det enklare att inte svara än att svara.
"Hur menar du?"
"Läs igen."
"Jag har läst. Hur menar du?"
"Läs igen."
Är ju ett utmärkt sätt att kommunicera. Ironi!
Helt otroligt detta. Har man gjort fel, så ber man om ursäkt och korrigerar. Det är min ståndpunkt. Mycket klart formulerad ovan, bara att läsa.

Din ståndpunkt är att gratisarbete innebär att man inte behöver be om ursäkt och att jag som användare inte heller bör tycka att man bör göra det. Eller i alla fall att det är ”märkligt” att jag tycker det.

Vi tycker olika, helt enkelt, och jag är ointresserad av att diskutera detta vidare då jag ser möjligheten att komma överens eller lära oss något av varandra som uttömd. Ibland är det roligt med diskussion för diskussionens egen skull, men inte den här gången.

PS. Till skillnad från dig så har jag fått flera varningar och varit avstängd en period förra året. Detta efter att jag gick för långt i en diskussion med en rasist/alarmist här på forumet. Jag brukar i mina kontakter med moderatorerna påpeka att jag tycker att de gör ett bra arbete. Om detta är viktigt att känna till vet jag inte, jag anser personligen att det är en sak mellan mig och moderatorn (har f f a varit i kontakt med @marr ). DS.

Senast redigerad av en moderator:
Nu lämnar jag forumet

Det bör väl tilläggas att forum som dessa genererar pengar. Jag har svårt o se vart happyride skulle vara utan det välbesökta forumet. Användare är hårdvaluta, content och data kommer på köpet. Detta har gjort att happyride kommer hög(s)t upp på Google-resultaten när man söker på allt från att tvätta en cykelkedja till att få av en kassett. Sedan är vi dessutom konsumenter som klickar på annonslänkar, läser artiklar och använder k&s.

Varför inte moderatorerna ska ha någon ersättning är väl en fråga mellan dem och företaget.. Men om det beslutet innebär att vi måste gå på tå kring dessa eldsjälars heliga omdöme så riskerar happyride att vara sårbart för framtida konkurrenter till forum och plattformar.

Nu lämnar jag forumet
Mycket snack om ”gnäll” här, men man kan ju också välja att se det som tips för att förenkla/förbättra modereringen och framförallt slippa att den här typen av trådar uppkommer med jämna mellanrum.

Det tror jag är en utopi faktiskt, eftersom förväntningarna på hur modereringen ska fungera är så radikalt olika från olika personer. Det ser vi ju tydliga exempel på bara i den här tråden.

Nu lämnar jag forumet
Ooh, i offentlig tjänst är inte många överavlönade. I privat sektor däremot - harrejävvlar. Och man kommer inte undan dem för att de arbetar privat heller. Och lönerna betalas inte sällan med skattemedel, alltså av dig och mig.
Tycker det här låter som politik.
Be om förlåtelse genast, eller gå direkt i fängelse.

Nu lämnar jag forumet
Frågorna "Ska moderatorerna öppet redovisa varningar och arga påhopp öppet för att transparensen ska minska? Hur vill du ha det?" fick såklart inga svar.

"Hur vill du ha det?" men inga tips. :)

Tycker det kan va som i fotboll att när någon blir varnad får dom ett gult kort .
Detta gula kort borde synas i forumet tex genom att användarnamnet är i gult .
Då ser övriga gubbar att någon ligger pyrt till , då kan man passa på och reta vederbörande lite extra tills denne blir utvisad.

Nu lämnar jag forumet
Helt otroligt detta. Har man gjort fel, så ber man om ursäkt och korrigerar. Det är min ståndpunkt. Mycket klart formulerad ovan, bara att läsa.
Jag håller med. Och konstaterar att man gjort det du vill att man ska göra. Vad är problemet?
Din ståndpunkt är att gratisarbete innebär att man inte behöver be om ursäkt och att jag som användare inte heller bör tycka att man bör göra det. Eller i alla fall att det är ”märkligt” att jag tycker det.
Det är såklart en stjärna i kanten om man ber om ursäkt, men för mig behövs det inte. Det är extra, obetalt arbete av personer som gör sitt bästa. Det förstår jag och det är jag nöjd med. Du verkar inte nöjd.
Vi tycker olika, helt enkelt, och jag är ointresserad av att diskutera detta vidare då jag ser möjligheten att komma överens eller lära oss något av varandra som uttömd. Ibland är det roligt med diskussion för diskussionens egen skull, men inte den här gången.
Okej, är det så du känner.
PS. Till skillnad från dig så har jag fått flera varningar och varit avstängd en period förra året. Detta efter att jag gick för långt i en diskussion med en rasist/alarmist här på forumet. Jag brukar i mina kontakter med moderatorerna påpeka att jag tycker att de gör ett bra arbete. Om detta är viktigt att känna till vet jag inte, jag anser personligen att det är en sak mellan mig och moderatorn (har f f a varit i kontakt med @marr ). DS.
Det är lätt att ryckas med (har upplevt samma sak på en annan plattform). Stjärna i kanten för det.
Det har hänt att jag också gett moderatorer beröm ickeoffentligt. För jag tycker att de gör ett bra jobb. Utan att få betalt. Jag vet faktiskt inte riktigt hur de ska kunna sköta sig bättre.

Nu lämnar jag forumet
Varför inte moderatorerna ska ha någon ersättning är väl en fråga mellan dem och företaget.. Men om det beslutet innebär att vi måste gå på tå kring dessa eldsjälars heliga omdöme så riskerar happyride att vara sårbart för framtida konkurrenter till forum och plattformar.
Jag upplever inte alls att jag behöver gå på tå. Gör du det? På riktigt?

Nu lämnar jag forumet
Tycker det kan va som i fotboll att när någon blir varnad får dom ett gult kort .
Då ser övriga gubbar att någon ligger pyrt till , då kan man passa på och reta vederbörande lite extra tills denne blir utvisad.
Ett tag sattes det ju en banner på inlägg som blivit varnade. Det var ju lite ”pedagogiskt”, du fick exempel på vad som inte är ok. Numer verkar de bara raderas.

Nu lämnar jag forumet
Jag tror att det kan finnas ett värde i att göra en snabb bedömning om vad för typ av användare det handlar om. Är det ett troll, en känd provokatör eller bara någon som formulerade sig olyckligt? Är det en ny användare som kan vara bra att sätta på plats eller någon som levt och frodats på forumet i 10 år med tusentals inlägg i bagaget?

Hur man bör agera kan nog skilja sig rätt radikalt mellan de olika fallen ovan. Personligen blev jag för ett drygt år sedan under kort tid varnad två gånger för skräpsaker med i mitt tycke tveksam motivering av den numera frånvarande moderatorn. Noll acceptans till diskussion och en underliggande ton som jag tolkade som "Du är icke önskvärd på forumet".

Det kan smärta när man sett sig som ett positivt bidrag till forumet och det har onekligen påverkat min medverkan på forumet därefter. Likt hotel california är det svårt att lämna helt men min aktivitet har minskat drastiskt. Marr som diktator har så vitt jag sett sköt sig klart bättre men jag anar lite samma tendens i detta fallet, att det är en risk att meningsmotståndare i en polariserad debatt använder ett svagt övertramp och rapport-funktionen för att utöva personlig hämnd. Har ingen aning om det stämmer, men att bilden mer var tråkig än hets känns rätt uppenbar.

Nu lämnar jag forumet
Ett tips, iaf. Tack för det. Enklare att komma framåt med svar på frågorna istf offerkoftans tystnad (menar inte @Kashmirsocialist ).
Det känns redan som att några redan retas för att få trådar stängda.
Tänker du dig att varje tråd är en match så att ett gult kort bara funkar i den tråden, eller är det accumulativt? :)

Nu lämnar jag forumet
Jag har noterat att sånt som du gör tex i detta stycke ganska ofta förekommer. Dvs i en bisats benämner man någon på ett negativt sätt eller nämner något politiskt - fast inte som en fråga utan mer som ett konstaterande trots att det är en politisk åsikt eller kan uppfattas som förolämpning.
Jag tror att såna små grejer lätt triggar diskussioner som är ”förbjudna” här. Själv blev jag lite sugen på att bemöta det du helt apropå ingenting skrev om hur många ”överavlönade” det finns i privat sektor. Men jag lät bli eftersom det blir OT (inget stort problem) men också för att det kommer leda till en ”förbjuden” politisk diskussion (större problem).
Jag tror helt enkelt vi alla bör undvika att smyga in politiska budskap eller tjuvnyp i onödan om nu diskussionerna ska kunna hållas inom ”lex vardagsrum”.

Nu lämnar jag forumet
Jag upplever inte alls att jag behöver gå på tå. Gör du det? På riktigt?
Bra fråga. Inte nämnvärt, jag har för lite respekt för det. ?

Men jag märker ju att just argumentet "klaga inte, dom gör det gratis" är ganska återkommande. Vi blir ju lite i en beroendeställning till deras välvilja när det fungerar såhär.

Man ska inte stirra en given häst i mun lyder ett gammalt ordspråk (från den tiden då det var allmänbildning att hästar bör ha god tandhälsa) och det håller jag med om. Men det betyder inte att forumet inte förtjänar en moderering som kan ifrågasättas, diskuteras och värderas utan att vi ska känna oro eller få dåligt samvete.

Tillägg:
Förlåt, blev nyfiken och googlade ordspråket, tydligen kommer det från att man kan se hästens ålder på tänderna, inte tandhälsan. :)

Senast ändrad:
Nu lämnar jag forumet
Jag har noterat att sånt som du gör tex i detta stycke ganska ofta förekommer. Dvs i en bisats benämner man någon på ett negativt sätt eller nämner något politiskt - fast inte som en fråga utan mer som ett konstaterande trots att det är en politisk åsikt eller kan uppfattas som förolämpning.
Jag tror att såna små grejer lätt triggar diskussioner som är ”förbjudna” här. Själv blev jag lite sugen på att bemöta det du helt apropå ingenting skrev om hur många ”överavlönade” det finns i privat sektor. Men jag lät bli eftersom det blir OT (inget stort problem) men också för att det kommer leda till en ”förbjuden” politisk diskussion (större problem).
Jag tror helt enkelt vi alla bör undvika att smyga in politiska budskap eller tjuvnyp i onödan om nu diskussionerna ska kunna hållas inom ”lex vardagsrum”.
Du har rätt. Gällande ovan var det helt enkelt en (tyckte jag) påkallad komplettering av det @Snuten skrev om människor som arbetar offentligt. Så det var inte apropå ingenting. Det är lätt att klaga på offentliga tjänstemän trots att vår välfärdssektor i delar har sålts eller tagits över av privata aktörer och deras tjänstemän. Jag hoppas att du noterade också det han skrev.

Angående rasist/alarmist har jag inte nämnt några namn, men jag står för vad jag tycker om personen i fråga och tycker att det är mycket tråkigt att det förekommer den typen av åsikter på ett i annat fall fint forum. Faktum är att jag skulle ha gjort samma sak igen om det kom till kritan. Jag lovade en gång en person (som nu är död) att jag skulle bekämpa sånt skräp. Försöker hålla mig i skinnet på Happy, och som jag tidigare skrivit är det många andra som reagerar så att jag slipper. Just den gången gick det inte att vara tyst.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp