Visa din Trainer-/Zwift-grotta

Har sökt men inte hittat någon likande tråd..

Jag ska sätta upp en trainer för Zwiftträning i garaget och behöver inspiration! Hur har ni byggt och ställt upp era trainers? Hur ser era Zwiftgrottor ut? Bomba med bilder! ?

Min paincave ligger i ett skyddsrum. Ingen Wi-Fi, ingen mobiltäckning, men nedladdat material går bra.
IMG_7293_Original.jpeg

En sån Speediance har jag varit sugen på länge. Kan du inte övertala mig att beställa en?
Lätt! Bästa köp jag gjort. Fick den i mitten av januari. 162 träningsdagar på Speediance sedan dess. Extremt lätt att bara gå ner i källaren att ta ett pass eller varför inte direkt i anslutning till ett Zwiftpass när kroppen ändå är varm. Sambon var trögstartad men har säker 150 pass sedan hon väl fick upp ögonen. Så extremt smidig och så jävla gött att slippa tänka på vilka övningar man ska göra.

Bilagor

• Screenshot_20231009-105433.png
    Screenshot_20231009-105433.png
    30.5 KB · Besök: 159
Min gamla Miyata Quickcross med Stages Power Meter L sitter konstant monterad på en Wahoo KICKR Core. Har två stycken Ant+-dongles (Tacx ANT+ Antenna) och kör parallellt TrainerRoad och Zwift på två skärmar. Låter TrainerRoad alltid styra motståndet, oftast i ERG-mode, men ibland i "resistance mode" om jag kör med någon grupp eller tävling på Zwift.

En äldre men bra stationär dator med Windows 10, två fläktar för värmen, Audio Pro ADDON T20 högtalare och allt kopplat till en UPS som ger ström cirka en halvtimme om det blir strömavbrott. ;)

Min sambo/särbo lånar min äldre trainer, en Kurt Kinetic Road Machine med inRide 3 och då kommer en tredje fläkt igång.

1-20230914b-002.jpg
2-20230914b-003.jpg
3-20230414b-005.jpg
4-20181213b-002.jpg

Min gamla Miyata Quickcross med Stages Power Meter L sitter konstant monterad på en Wahoo KICKR Core. Har två stycken Ant+-dongles (Tacx ANT+ Antenna) och kör parallellt TrainerRoad och Zwift på två skärmar. Låter TrainerRoad alltid styra motståndet, oftast i ERG-mode, men ibland i "resistance mode" om jag kör med någon grupp eller tävling på Zwift.

En äldre men bra stationär dator med Windows 10, två fläktar för värmen, Audio Pro ADDON T20 högtalare och allt kopplat till en UPS som ger ström cirka en halvtimme om det blir strömavbrott. ;)

Min sambo/särbo lånar min äldre trainer, en Kurt Kinetic Road Machine med inRide 3 och då kommer en tredje fläkt igång.

Visa bilaga 659035Visa bilaga 659034Visa bilaga 659032Visa bilaga 659033
Behövs det en dongle per app på windows?
Undrar i så fall hur kickr connect funkar

Ah vad fina träningssättningar och så mycket plats ni alla verkar ha! Haft trångt, men kommer bli lite värre. Måste nog tänka lite kreativt nu, men inte mycket inspiration man kan få av er här, bara avund :cautious: . Kommer ha två boenden under överskådlig framtid också, så en till Trainer behöver införskaffas. Bilder kanske kommer.. Eller inte.

Ah vad fina träningssättningar och så mycket plats ni alla verkar ha! Haft trångt, men kommer bli lite värre. Måste nog tänka lite kreativt nu, men inte mycket inspiration man kan få av er här, bara avund :cautious: . Kommer ha två boenden under överskådlig framtid också, så en till Trainer behöver införskaffas. Bilder kanske kommer.. Eller inte.
Finns fördelar med att inte behöva ta hänsyn till någon respektive när man planerar sitt boende. Trainern står dryga metern från soffan i vardagsrummet :)

Finns fördelar med att inte behöva ta hänsyn till någon respektive när man planerar sitt boende. Trainern står dryga metern från soffan i vardagsrummet :)
Jo jag har haft ungefär detsamma, i vardagsrummet bredvid mitt skrivbord. Men nu flyttar min exfru in på halvtid, så måste ev. flytta lite.. Oavsett eller framförallt blir det en utmaning hur ska lösa det i den andra lägenheten där jag bor med barnen

Inte så mycket grotta, utan snarare ett halvstökigt garage.
55"-TV, gammal laptop på en arbetsbänk, samt hoj på Wahoo Kickr. (Måste tydligen spänna remmen, eftersom den rappade under kvällens intervaller.) Kör Wahoo SYSTM i miniläget tillsammans med någon sportsändning (oftast cykel från Eurosport).

IMG_20231010_201346.jpg

Nu har jag ingen bild, men för er som saknar plats för specifika bord så kör jag med datorn på strykbrädan som jag ställer framför hojen. Sedan när jag är klar med Zwift ställer jag undan strykbrädan.

Mest troligt kommer denna lösning aldrig att synas i ex Elle Interiör men min lösning är snabb och enkel och löser ett problem utan knussel. Precis som Stumpys bild ovan med ouppackade flyttkartonger - hatten av!

Jo jag har haft ungefär detsamma, i vardagsrummet bredvid mitt skrivbord. Men nu flyttar min exfru in på halvtid, så måste ev. flytta lite.. Oavsett eller framförallt blir det en utmaning hur ska lösa det i den andra lägenheten där jag bor med barnen
Ypperligt tillfälle att börja med kompletterande idrott! Trainer som du kör när barnen somnat i ena boendet, sen kör du löpning och gym när du bor i det andra boendet. Igenkänning i dylikt pussel - dock ett mycket välfungerande sådant för min del..

Ypperligt tillfälle att börja med kompletterande idrott! Trainer som du kör när barnen somnat i ena boendet, sen kör du löpning och gym när du bor i det andra boendet. Igenkänning i dylikt pussel - dock ett mycket välfungerande sådant för min del..
Enda stället jag kan ha Trainern här där barnen bor är i samma rum som min son sover, så det blir nog svårt använda den efter han somnat :). Men brukar gå hitta lite tid för kortare passa före eller efter middagen, och lite länge på helgerna.
Jag har beställt en ny Trainer. Så ska ha en här. Blir en liten utmaning hitta en bra plats för den, men kanske ännu mer var ska stuva undan den de veckor barnens mamma är här (vi har det trångt). Men ska nog gå hitta på något.
Kommer bli mer löpning denna höts-vinter. Blev rätt mycket under sommaren nu redan, så fått smak för det igen. Svårslagen träningsform när man har lite begränsat med tid, så mycket effektivare än cykling ur den aspekten.

Du får väl helt enkelt ha ett bra boende istället för två kompromisser. Låter ju som ni delar på en lägenhet till barnen, med allt vad det innebär.

Var det inte @NLC som körde i kallförråd utomhus?

Du får väl helt enkelt ha ett bra boende istället för två kompromisser. Låter ju som ni delar på en lägenhet till barnen, med allt vad det innebär.

Var det inte @NLC som körde i kallförråd utomhus?
Exet kan väl sova i förrådet och sedan cyklar @n_andersson i vardagsrummet, win-win :sneaky:

Men jag tycker det är fint det här hur vi engagerar oss i våra privatliv, ett unikt forum.

Exet kan väl sova i förrådet och sedan cyklar @n_andersson i vardagsrummet, win-win :sneaky:

Men jag tycker det är fint det här hur vi engagerar oss i våra privatliv, ett unikt forum.
Måhända skulle det vara på sin plats med en [OT] Relationsråd-tråd.

Jag får för mig att jag ensam skulle kunna få den att passera Miyata-tråden i omfång på en eftermiddag eller två.

Jag får för mig att jag ensam skulle kunna få den att passera Miyata-tråden i omfång på en eftermiddag eller två.
Kommer inte hända eftersom ett av de bästa relationsråden är att köpa en Miyata till sin partner vilket sen kommer resultera i lyckliga relationer och ännu mer trafik i den tråden

Döp tråden till "IM's relationsråd-tråd" så blir den nog legendarisk till slut. Vem vet, kanske början på en ny karriär för dig? :sneaky:

Tillbaka
Topp