Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte om detta är någon riktlinje, men jag klarade mig galant på 50/34 - 11/28 utväxling när jag betade av 350mil/44000hm på ön ?Fattar att det är individuellt, men tror ni att det blir onödigt jobbigt med 52/36 och 11/28 kassett i backarna på mallorca?
Tror det kommer gå bra, backarna är oftast inte så extremt branta, sällan det är mer än 8-9%.Fattar att det är individuellt, men tror ni att det blir onödigt jobbigt med 52/36 och 11/28 kassett i backarna på mallorca?
Välkommen tillbaka!52/36 och 11-28T funkar utmärkt på Mallorca, även för mig som börjat bli tjock.
52/36 och 11-28T funkar utmärkt på Mallorca, även för mig som börjat bli tjock.
Om det är så att TS behöver köpa ny utrustning för att få tillgång till lättare växlar skulle nog jag säga att det är en nackdel i och med att det kostar pengar. Om TS genom detta får en trevligare semester kan det mkt väl vara värt pengarna.Att du anser dig börja bli tjock säger väl ingenting om din kapacitet jämfört med TS?
Begreppet funkar är dessutom väldigt vagt. Jag ser exakt noll nackdelar med en något lättare utväxling, i synnerhet om man känner sig osäker och inte har erfarenhet själv från cyklingen där.
Jag har verkligen aldrig känt att jag verkligen önskat mig tätare steg mellan växlarna eller större storkaka när jag cykla (själv) på Mallis men så klart each to his own :)
För att du hade det/skulle ha det och inte kan tänka dig att någon annan skulle kunna ha annan kapacitet eller andra preferenser än du?22 fram och 32 bak måste man ju ha !
JaFattar att det är individuellt, men tror ni att det blir onödigt jobbigt med 52/36 och 11/28 kassett i backarna på mallorca?
42/24 är 36% tyngre än 36/28 och i alla fall AdH, som väl AdZ är modellerad efter, är mig veterligen tuffare än det som finns på Mallis.Aldrig cyklat några ordentliga backar i verkligheten, men Seven Summits Urban Stockholm med 50-36, 11-32 var fullt tillräckligt för att jag skulle önska mig lättare växlar... Alpe du Zwift och Innsbruck i Zwift på gamla Bianchin med 52-42, 14-24 innebar ståcykling åtminstone halva sträckan och knän som kändes som de skulle explodera. Som referens gillar jag kadens runt 85rpm och har en FTP på något över 2.5 W/kg...
Jag höftar och säger att klarar du av att hojja ensam, relativt platt, en runda på 7 mil på 2 timmar, en inte blåsig dag, så kanske det går. Men det är en relativt tung utväxling idag. Många hojjar säljs med compact, 50/34, du har 7% högre fram, så är du inte en cyklist som kanske tror du fixar en sub8 med ett vättern lag i din nivå, då kanske det är lite för tungt. Men, det är väldigt personligt, är du en masher eller en spinner?Fattar att det är individuellt, men tror ni att det blir onödigt jobbigt med 52/36 och 11/28 kassett i backarna på mallorca?
För egen del har jag aldrig solocyklat 35 km/h i snitt på en runda på 7 mil. 5 mil med 34 km/h i snitt är det bästa.Jag höftar och säger att klarar du av att hojja ensam, relativt platt, en runda på 7 mil på 2 timmar, en inte blåsig dag, så kanske det går. Men det är en relativt tung utväxling idag. Många hojjar säljs med compact, 50/34, du har 7% högre fram, så är du inte en cyklist som kanske tror du fixar en sub8 med ett vättern lag i din nivå, då kanske det är lite för tungt. Men, det är väldigt personligt, är du en masher eller en spinner?