Nu lämnar jag forumet

• Trådstartare Trådstartare Elhojtok
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Nu lämnar jag forumet
Den enda anledningen till jag registrerade nytt konto, jolov m.fl. är för att kunna rapportera inlägg.

Jag har varit ordentligt sjuk i tre veckor, vilket jag gissar att du redan känner till då du av outgrundlig anledning verkar vara intresserad av mina förehavanden.

Flera av de som baktalat mig här i tråden har jag överhuvud taget aldrig haft med att göra. Det är uppenbart att det enbart rör sig om illvillighet och inget annat.

Jag tycker att moderator kan ta och låsa den här tråden.
Det är jävligt osmakligt att låta folk fortsätta baktala någon som lämnat forumet, vilket var vad som skedde och tydligen fortsätter nu.

Nu lämnar jag forumet
Jaha, nu har jag googlat möget och har man lite fler utmaning än andra så kanske det är svårt att förstå varför det är olämpligt att dra den efter att ha blivit tillsagd att sila tramset.

Det är nog inte alltid lätt att veta vara gränsen går på happy men en lösning kan ju vara att hålla sig till cyklar om annat blir för svårt. Vill man lajva 2011 och slåss mot pk, diverse folkgrupper osv så är resten av nätet tilläggnat denna kamp.

Nu lämnar jag forumet
Den enda anledningen till jag registrerade nytt konto, jolov m.fl. är för att kunna rapportera inlägg.

Jag har varit ordentligt sjuk i tre veckor, vilket jag gissar att du redan känner till då du av outgrundlig anledning verkar vara intresserad av mina förehavanden.

Flera av de som baktalat mig här i tråden har jag överhuvud taget aldrig haft med att göra. Det är uppenbart att det enbart rör sig om illvillighet och inget annat.

Jag tycker att moderator kan ta och låsa den här tråden.
Det är jävligt osmakligt att låta folk fortsätta baktala någon som lämnat forumet, vilket var vad som skedde och tydligen fortsätter nu.
Så du gör en tråd där du berättar att du minsann lämnar forumet, men du klarar inte av att hålla dig härifrån. Efter några veckor så skapar du ett konto. "Enbart för att kunna rapportera inlägg". (Men du har ändå skramlat ihop 50 inlägg sen du blev medlem igen)

Det är ju faktiskt jätteroligt

Nu lämnar jag forumet
Så du gör en tråd där du berättar att du minsann lämnar forumet, men du klarar inte av att hålla dig härifrån. Efter några veckor så skapar du ett konto. "Enbart för att kunna rapportera inlägg". (Men du har ändå skramlat ihop 50 inlägg sen du blev medlem igen)

Jag förstår inte ens varför man måste vara medlem med huvudsyfte att anmäla inlägg. Så jävla illa är det inte här.

Nu lämnar jag forumet

Sjukt komiskt?

Nu lämnar jag forumet
Jag förstår inte ens varför man måste vara medlem med huvudsyfte att anmäla inlägg. Så jävla illa är det inte här.
Nä, det är ju inte du som blev baktalad efter att ha lämnat forumet, utan jag.
Jag registrerade mig alltså igen så fort jag blivit någorlunda frisk, enbart för att få den här tråden stängd. Eftersom det ändå gått nästan tre veckor så lät jag saken bero, vilket i viss mån framgick av mitt första inlägg med det här kontot.

Trakasserier är mot forumreglerna, men istället för att låsa tråden när jag ber dig, så låter du andra fortsätta ha roligt på min bekostnad.
Fan så dåligt.

Nu lämnar jag forumet
Vad i helvete är detta för jävla larv??
Vem fan kissar på sig och måste anmäla inlägg??
Hade ni trasiga leksaker när ni var barn? ingen pappa?
Vad händer.med er när ni ser ordet Hitler, Stalin, Idi Amin, Djingis Khan, Mao Zedung i en text??
De slutar ju inte existera för att de inte syns!!
Deras gärningar finns fortfarande och är en del av vår Historia.

Ang. inlägget var det ju dessutom publicerat som ett skämt!!
Ska det vara så jävla svårt att fatta att det du inte tycker är roligt skrattar andra åt?

Av med Blöjorna nu och sen kammar vi till oss.
Hets mot Folkgrupp???? Skärpnig admin/moderator och alla skitnödiga mesar.
Skaffa ett liv och sitt inte och leta efter nåt som inte finns.

Du kan ta bort detta om du inte törs låta detta vara.
Mig kan du glömma från forumet för jag vill inte vara en del av sånt här skit.
ta bort mailuppdateringarna också.

Nu lämnar jag forumet
Nä, det är ju inte du som blev baktalad efter att ha lämnat forumet, utan jag.
Jag registrerade mig alltså igen så fort jag blivit någorlunda frisk, enbart för att få den här tråden stängd. Eftersom det ändå gått nästan tre veckor så lät jag saken bero, vilket i viss mån framgick av mitt första inlägg med det här kontot.

Trakasserier är mot forumreglerna, men istället för att låsa tråden när jag ber dig, så låter du andra fortsätta ha roligt på min bekostnad.
Fan så dåligt.
Hade jag låst tråden direkt du postade, då hade det blivit ett jävla liv.

Jag står för vad jag modererar, hur fan vore det om ni andra står för det ni skriver?

Nu lämnar jag forumet

Jag står för vad jag modererar, hur fan vore det om ni andra står för det ni skriver?
Höga krav du ställer. Att stå för det man skriver.
Ofta är det mycket enklare att bara hålla käft om man stör sig på något. Men det blir ju ett tråkigare liv för den breda massan då dvs

Nu lämnar jag forumet
En god regel är att aldrig skriva något på ett forum som man inte hade kunnat skriva utan anonymitetens skyddande slöja.

I sak har jag inga problem med moderering, men moderatorn gick alldeles för långt vad gäller motiveringen till varningen. Bilden - som den har beskrivits - är inte ens i närheten av hets mot folkgrupp. Vilket innebär att TS utan grund blev anklagad för brottslig gärning. Onödigt och inte så trevligt.

Nu lämnar jag forumet
Ett jävla liv vet jag inte, men det var i varje fall ingen som baktalades då och det fanns alltså inga skäl att stänga tråden.
Vilka är "vi"? Jag står då i alla fall för vad jag skriver och har inga som helst problem att medge när jag har fel. Eller hur menar du att jag inte står för det jag skriver?

Du urskuldrade dig i tråden med att forumets gränsnitt är yxigt. Det hade jag kunnat godta. Jag undrade nämligen nästan överdrivet hövligt hur mitt inlägg var HMF. Ändå antydde ditt spydiga svar att du stod bakom det automatiska yxiga svaret med brottsanklagelser och allt, och mina ytterligare försök till kommunikation möttes av tystnad.

Nu lämnar jag forumet
En god regel är att aldrig skriva något på ett forum som man inte hade kunnat skriva utan anonymitetens skyddande slöja.

I sak har jag inga problem med moderering, men moderatorn gick alldeles för långt vad gäller motiveringen till varningen. Bilden - som den har beskrivits - är inte ens i närheten av hets mot folkgrupp. Vilket innebär att TS utan grund blev anklagad för brottslig gärning. Onödigt och inte så trevligt.
Jag har sett bilden om nu google inte lurar mig. Kända krigsförbrytare i stora bokstäver med finstilt som gör det till roligt skämt. Om året är 1986 och man är 14 år.

Möjligen inte hets mot folkgrupp men inget de flesta av oss hänger på väggen.

Godwin har för övrigt gått ut med att han inte anser att hans lilla skojlag är tillämplig när fascister och annat pack får mothugg just för att de är fascister. Det går alltså fortfarande bra att kalla en spade för spade.

Nu lämnar jag forumet
Jag har sett bilden om nu google inte lurar mig. Kända krigsförbrytare i stora bokstäver med finstilt som gör det till roligt skämt. Om året är 1986 och man är 14 år.

Möjligen inte hets mot folkgrupp men inget de flesta av oss hänger på väggen.

Godwin har för övrigt gått ut med att han inte anser att hans lilla skojlag är tillämplig när fascister och annat pack får mothugg just för att de är fascister. Det går alltså fortfarande bra att kalla en spade för spade.
Som sagt: inte i närheten av hets. Take a lawyer’s word for it. Jag anar att bilden inte var rolig, antagligen smaklös, men man bör vara försiktig med ord.

Det är säkert inget lätt jobb att vara moderator, men i min enda erfarenhet av trådstängning kan jag tycka att det blev lite väl lågt i tak. Så länge folk håller en trevlig ton kan det väl få spåra ur lite? Mina två cent.

Nu lämnar jag forumet
Nu lämnar jag forumet
Som sagt: inte i närheten av hets. Take a lawyer’s word for it. Jag anar att bilden inte var rolig, antagligen smaklös, men man bör vara försiktig med ord.

Det är säkert inget lätt jobb att vara moderator, men i min enda erfarenhet av trådstängning kan jag tycka att det blev lite väl lågt i tak. Så länge folk håller en trevlig ton kan det väl få spåra ur lite? Mina två cent.
well med tanke på hur fort trådar numera totalt spårar ut förstår jag moderatorernas låga tak... då jag började hänga på forumet 2010 var de ett roligt forum hjälpsamt o bra stämning o rookies kunde ställa frågor utan bli totalt nerhäcklade och sågade vid fotknölarna.... och medlemmar kunde ha olika syn och åsikter på saker

men har blivit betydligt sämre stämning med åren väldigt ofta häxjakt på de som inte har "rätt åsikt" ofta idiotiska inlägg mot rookies o mycke "besserwisser inlägg" och har man som jag själv dyslexi så blir man allt för ofta direkt påhoppad på gramatik punkter och stavfel..

så som sagt förstår moderatorerna har väldigt lågt tak o tycker faktiskt de är riktigt bra gjort o vara hårda för kanske återfå lite bättre stämning på forumet så vill faktiskt ge @marr en riktigt stor klapp på axeln för gediget engagemang o bra moderering

Nu lämnar jag forumet

Tydligen går inte gränsen på forumet vid lagbrott. Har nu någon forumsvärd råkat motivera modering på ett sätt som inte håller i domstol så tror jag vi med tillförsikt kan se framemot ett fett löneavdrag för den samme. Det ska nog lära denne en läxa.

Nu lämnar jag forumet
Tydligen går inte gränsen på forumet vid lagbrott. Har nu någon forumsvärd råkat motivera modering på ett sätt som inte håller i domstol så tror jag vi med tillförsikt kan se framemot ett fett löneavdrag för den samme. Det ska nog lära denne en läxa.
Jag får säkert bara en strumpa till jul, istället för två.

Nu lämnar jag forumet
Beror nog på vad dom är använda till?
IMG_3409.png

Tillbaka
Topp