Stål!
Okej, det låter betryggande.Precis samma som Miyata 1000/610 i den storleken
Fick ihop den på under tusenlappen så det blir nog en billig milpeng på den.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Okej, det låter betryggande.Precis samma som Miyata 1000/610 i den storleken
Jag har inte tagit mig i kragen och hämtar hem den ännu ? så har inte kunnat undersöka den närmare. Har googlat en del, och det är inte helt enkelt att hitta rätt.Har vi fått någon klarhet i vad det rör sig om för cykel?
Grym! Hade den varit min skulle jag dock kört quillstam och inte adapter. Hör hemma här!
www.lfgss.com
Tack! Hade mer än gärna kört med quill, men det är i stort sett omöjligt att hitta en styrkombo där styret är max 36 cm brett, har kort reach, litet drop och anpassat för moderna reglage och 31,8 mm infästning. Att hitta ovan styre med 25,4 eller 26,0 mm infästning är ännu svårare. Alternativet är då en 60 mm quillstam med 31,8 mm styrklämma, och sådana verkar inte tillverkas.Grym! Hade den varit min skulle jag dock kört quillstam och inte adapter. Hör hemma här!
MGOOF : Modern groupset on old frame | LFGSS
www.lfgss.com
www.rivbike.com
Iofs bredare men kan acceptera moderna reglage.Tack! Hade mer än gärna kört med quill, men det är i stort sett omöjligt att hitta en styrkombo där styret är max 36 cm brett, har kort reach, litet drop och anpassat för moderna reglage och 31,8 mm infästning. Att hitta ovan styre med 25,4 eller 26,0 mm infästning är ännu svårare. Alternativet är då en 60 mm quillstam med 31,8 mm styrklämma, och sådana verkar inte tillverkas.
Billigt och bra! Men styret kommer även hamna alldeles för högt upp.Ah, ja nä den är ju svår förstås.
Här är väl det enda som finns vad jag vet.
Blir säkert billigt och bra med tull, moms, frakt och allt vad det heter ?![]()
Stem - Nitto TIG FacePlater - 225mm Quill - 31.8 (CR60-3T)
A fancy and beautifully made quill stem that fits 31.8mm center-area handlebars. It grips a bar stronger than single-bolt stems, which for heavy rides on trails and riding Bosco-Tosco handlebars, it's a fine way to go. The four-bolt face-plater makes it easy to mount or remove a handlebar, even...www.rivbike.com
Tror det blev fel i länkningen. ?Iofs bredare men kan acceptera moderna reglage.
Finns i olika tjocklekar.
![]()
Handlebars Comfort
Comfortable handlebars for a relaxed riding position on trekking and everyday bikes – filter by width, shape, and use | bike-componentswww.bike-components.de
De är tyvärr alldeles för långa i nuläget.Jag köpte en sådan här:
Visa bilaga 663142
Finns på eBay, sök på J&L NOS Threaded 31.8*90mm 1" Quill Stem-22.2mm-Vintage/Classic 70/80's.
Är Columbus AIR-rören runda i ändarna? Ser ut så på bilden. Kul med en tidig Merckx :)Om det som är i burken på minsta sätt liknar det som locket visar - kommer det snart byggas en Eddy Merckx Aero 1981... Några små bättringar senare.
![]()
![]()
![]()
Bra färgställning - den ska jag också bygga på i närtid;Om det som är i burken på minsta sätt liknar det som locket visar - kommer det snart byggas en Eddy Merckx Aero 1981... Några små bättringar senare.
![]()
![]()
![]()
Är Columbus AIR-rören runda i ändarna? Ser ut så på bilden. Kul med en tidig Merckx :)
Så aero-rören fick sin profil hos Merckx? Som en enklare variant av Columbus AIR.Det här modellen Merckx Aero. Den är byggd i Columbus SL/SP som klämts ihop till en oval profil (sadel- och diagonalrör). Det här är en tidig som har De Rosa gaffelkrona. Mycket ovanlig. Några stycken kända. Senare hade de Merckx gaffelkrona och de är inte vanliga de heller.
Så aero-rören fick sin profil hos Merckx? Som en enklare variant av Columbus AIR.
Tycker det både är roligt och värdefullt att det finns de som vill lägga ned så mycket arbete i att bevara de här cyklarna, själv har jag mer än nog med att försöka hålla mina jag använder i rullbart skick.
Jag brukar säga "lock" eller "ändlock" om avslutningen på sadelstagen är gjord som ovan.... "seat stay cap: en" (finns det något bra ord på svenska för det?)
Vilken fantastisk "utväxling" på de där fina hojarna! :DBlått e gott...
Vilken fantastisk "utväxling" på de där fina hojarna! :D
Fin cykel. Jag har haft en sån men tyvärr tog inte Tom hänsyn till mina kroppsmått när han konstruerade den. Den blev för lång.
Så smakfullt bygge!! ?
Jag älskar Road Logic (och har ju åkt två år på min nuvarande/tidigare - som med leveransen på det nya åket är till salu, nudge nudge...), det är en mångsidig, balanserad, vacker och välbyggd maskin med mycket känsla. Varm rekommendation!Klassiskt vacker! Hur är den att åka på?
Får man fråga vad som föranleder bytet? Storleken?Jag älskar Road Logic (och har ju åkt två år på min nuvarande/tidigare - som med leveransen på det nya åket är till salu, nudge nudge...), det är en mångsidig, balanserad, vacker och välbyggd maskin med mycket känsla. Varm rekommendation!
Får man fråga vad som föranleder bytet? Storleken?
Ser härlig ut!
Guuuud så fiiiiiin!
Fin! Hur är såna där kompaktstyren att använda? Aldrig testat.. ?
skaffa ett och utvärdera själv i praktiken?Fin! Hur är såna där kompaktstyren att använda? Aldrig testat.. ?
Fin! Hur är såna där kompaktstyren att använda? Aldrig testat.. ?
Orkar inte byta igen, har ju quill på alla hojar..skaffa ett och utvärdera själv i praktiken?
Bättre på vilket sätt? Jag skulle vilja ha ett styre med kortare reach och ramper för reglage/hoods, men samtidigt ha bocken helt horisontell och det verkar ju vara typ omöjligt att lösa.Mycket bättre än gamla styr, tycker jag åtminstone. Det var enda delen jag har bytt ut på min Koga-Miyata FullPro. Även om det inte matchade med fina looken av resten av cykeln var det värt det. Att cykla några mil med ont i händerna är redan otrevligt, tolv mil ännu mer.
Bättre på vilket sätt? Jag skulle vilja ha ett styre med kortare reach och ramper för reglage/hoods, men samtidigt ha bocken helt horisontell och det verkar ju vara typ omöjligt att lösa.
Inte om man är ok med 31,8 mm och svart.Bättre på vilket sätt? Jag skulle vilja ha ett styre med kortare reach och ramper för reglage/hoods, men samtidigt ha bocken helt horisontell och det verkar ju vara typ omöjligt att lösa.
Det är man ju inte. ?Inte om man är ok med 31,8 mm och svart.
Beror ju lite grann på cykeln i övrigt, har två cyklar med FSA Gossamer som har de egenskaper som du efterfrågar, förutom då att de är 31,8 och svart.Det är man ju inte. ?
Mm, och då är man hänvisad till quilladapter (testat - fult) eller Ahead för 1”.Det är svårt att få ihop 26mm, kompaktform och styrstammar som inte har lös front - det brukar i de flesta fall knipa i den översta böjen.
Finns öppningsbara quillstammar, en del riktigt snygga.Mm, och då är man hänvisad till quilladapter (testat - fult) eller Ahead för 1”.
Var?Finns öppningsbara quillstammar, en del riktigt snygga.