Testa nya forumet på Happyride

Jaså.
IMG_2379.png

Det här senaste db-problemet startade ganska exakt samtidigt som nån väckte liv i Elcykel-tråden. Det har kanske inte med varann att göra, men rent allmänt känns det inte bra att ha en odöd tråd som spökar runt på på forumet. Man ska låta dom döda vara döda.

År det inte säkrast att ta död på den tråden en gång för alla, och göra det ordentligt?
Spetsa en träpåle, eller använd silverkulor, vad som känns bäst.

Det här senaste db-problemet startade ganska exakt samtidigt som nån väckte liv i Elcykel-tråden. Det har kanske inte med varann att göra, men rent allmänt känns det inte bra att ha en odöd tråd som spökar runt på på forumet. Man ska låta dom döda vara döda.

År det inte säkrast att ta död på den tråden en gång för alla, och göra det ordentligt?
Spetsa en träpåle, eller använd silverkulor, vad som känns bäst.
Om nu det var en pik är det kanske en tröst att det nu bara finns 5 sidor med trådar att botanisera ibland.
Fast vissa trådar har potential det ska inte föraktas!

Hoppsan! Där dök de nästa 3700 sidorna upp igen!

Liten update. Hittade två bottar som genererade väldigt mycket trafik på sajten. Stängde av dessa i fredags och efter det har svarstiderna varit tillbaka på det normala igen. Så varning för Bytedance

@Pfaff du kollar på två olika sidor. Denna sida innehåller de senaste trådarna och denna sida listar alla forumtrådar i det forumet.
Det var inte jag som ville så! Det var Databasen som ledde mig!

Liten update. Hittade två bottar som genererade väldigt mycket trafik på sajten. Stängde av dessa i fredags och efter det har svarstiderna varit tillbaka på det normala igen. Så varning för Bytedance

@Pfaff du kollar på två olika sidor. Denna sida innehåller de senaste trådarna och denna sida listar alla forumtrådar i det forumet.

Nu funkar det bra . Jag anmälda 1 av dom bottarna förra veckan tror jag, den spammade en massa skit i olika trådar

Japp, allt är som vanligt igen, man skojar lite i elcykeltråden, folk tar det på allvar och drar diskussionen ytterligare ett varv. Så ja, slutet gott allting gott.

En sak jag tycker mig uppleva dock, är att Happyride drar väldigt mycket ramminne, om man kollar med taskmanager medans man har Happyride uppe i ett fönster/flik. Men det kan väl iofs bero vilken browser man använder. Jag kör Edge.

Samma setup här ser ut så här:
Skärmavbild 2024-01-15 kl. 09.48.00.png

Kan det vara något annan plugin som är aktivt som ändrar utseendet? Testat att tömma cachen?

Musiktråden ter sig allt för jämnan såhär för mig. Säkert för att det är massa embeddat youtubematerial som länkas, men det är ändå trist.

IMG_4463.png

Musiktråden ter sig allt för jämnan såhär för mig. Säkert för att det är massa embeddat youtubematerial som länkas, men det är ändå trist.

Visa bilaga 683798

IOS? (går säkert att avgöra av bilden, men är inte så high tech)
Jag har Android med chrome, aldrig haft det problemet, och kollar ofta i musiktråden, även om det är för mycket growl nuförtin.

Tillbaka
Topp