Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Just nu är övergångsställen de farligaste. Antingen 50cm modd eller 20cm halvfrusna spår. Eller både och.Vurpade i princip stillastående vid övergångsställe. Såg nog ut som en idiot när jag försökte få loss foten från SPD. Stukat självförtroende resterande 20km. Knäet svullet och misstänker att det blir bil resten av veckan. Men återstår att se.
Nytorps gärde med Globen i bakgrunden?Blev kränkt av snubbe på full-suss med isp uppför slakmotan@73an tvärs Tele2-arenan.
Trögt före, plus alla watt jag hade för att hålla mtb-tempo över söder o Skeppsbron.
Men fin morgon ändå.Visa bilaga 669228
Nu måste jag blotta min okunskap och därmed bli outad som byfåne, men vad är ISP?Blev kränkt av snubbe på full-suss med isp uppför slakmotan@73an tvärs Tele2-arenan.
Trögt före, plus alla watt jag hade för att hålla mtb-tempo över söder o Skeppsbron.
Men fin morgon ändå.Visa bilaga 669228
Japp. Teflonen verkar inte ha klarat kyla eller motljus...Nytorps gärde med Globen i bakgrunden?
Xxxxxx ice spiker pro. Jag såg inte loggan men vet inte om några andra däck av den sorten.Nu måste jag blotta min okunskap och därmed bli outad som byfåne, men vad är ISP?
Är det schwalve. Ok. Jag har t o m haft ett par som låg o samlade damm en vinter för att jag aldrig fann att Magic Mary i ultrasoft+nobby nic i trailstar 2,8" inte gjorde jobbet i snön. Sen sålde jag isp'na, och glömde visst det mesta om dem....
Finns Magic Mary och Nobby Nic i 2,8? Då har jag nog något att köra med när mina Vigilantes är slut (vilket de snart kommer bli efter all asfalt som är på pendlingen).Är det schwalve. Ok. Jag har t o m haft ett par som låg o samlade damm en vinter för att jag aldrig fann att Magic Mary i ultrasoft+nobby nic i trailstar 2,8" inte gjorde jobbet i snön. Sen sålde jag isp'na, och glömde visst det mesta om dem....
Bara i 27,5".Finns Magic Mary och Nobby Nic i 2,8? Då har jag nog något att köra med när mina Vigilantes är slut (vilket de snart kommer bli efter all asfalt som är på pendlingen).
Det var kallt , jag hade bara -10?-17 ? imorse
Tack, då kan man sluta läsa "Integrated Seat Post" i den här tråden och få nåt hatiskt i blicken :)Xxxxxx ice spiker pro. Jag såg inte loggan men vet inte om några andra däck av den sorten.
Edit: correction: Schwalbe. Tack Berk.
Sommar väder ?Det var kallt , jag hade bara -10?
Är det ingen som monterat nåt led-monster på styret riktat framåt, lätt vänster uppåt, med lättmanövrerad av/på-knapp på styret så att man enkelt kan blända tillbaka? Ungefär som när man kör bil och nån mötande glömmer blända av? (jag pendlar på tvären och har inte problemet, få med- och motcyklister)Varje gång jag är gående och ser en bländande cyklist håller jag demonstrativt handen för ögonen som en keps. Det kanske kan få någon att vakna.
Eller ska jag kanske sätta fast en skylt på cykeln?
"DU BLÄNDAR MIG!" ?
Så var man tillbaka på banan igen då efter en segdragen sjukdom. Fortfarande kvar en massa hosta så det blev jobbigt med pendlingen. 12km kändes som 25, tog lika långt tid typ ?
Solglasögon är ett måste även om det börjat ljusna har ändå på sina himla strålkastare. Ännu värre är det när man ska hem och det är mörkt.
Varje gång jag är gående och ser en bländande cyklist håller jag demonstrativt handen för ögonen som en keps. Det kanske kan få någon att vakna.
Eller ska jag kanske sätta fast en skylt på cykeln?
"DU BLÄNDAR MIG!" ?
Jag tror det händer mig så ofta eftersom jag pendlar i "fel" riktning dvs jobbar där folk bor och vice versa. Sen har jag även diagnosticerat problem att pupillerna inte drar ihop sig så snabbt vid starkt ljus. The struggle is real.Är det ingen som monterat nåt led-monster på styret riktat framåt, lätt vänster uppåt, med lättmanövrerad av/på-knapp på styret så att man enkelt kan blända tillbaka? Ungefär som när man kör bil och nån mötande glömmer blända av? (jag pendlar på tvären och har inte problemet, få med- och motcyklister)
Ajdå.Jag tror det händer mig så ofta eftersom jag pendlar i "fel" riktning dvs jobbar där folk bor och vice versa. Sen har jag även diagnosticerat problem att pupillerna inte drar ihop sig så snabbt vid starkt ljus. The struggle is real.
Jag är så förvånad över hur mycket fler pendlare det befinner sig ute på cykelbanorna denna vintersäsong jämfört med förra (vilken var min första vinter som pendlare). Mycket, men inte allt, kan förklaras av elcyklarna.
Att den gör. Betala mer för att anstränga sig mindre och frysa mer. Det är tidens melodi.Ajdå.
Ja, elhoj gör vintern enkel faktiskt.
Just reflexer långt ner vid fötterna tycker jag är perfekt för att identifiera någon som är ute och cyklar, springer eller går....
Trodde jag såg ett blinkmonglo på Västerbron men när jag kom ikapp insåg jag att det blinkande vita ljuset var en gungande reflex och att den blinkande lilla röda lampan satt på ett barns mössa. Det kan jag acceptera.
...
Du har inte testat. Eller så har du gjort fel. Frysa mer stämmer inte. Men åt var och en sin egen lycka som fransmännen säger :)Att den gör. Betala mer för att anstränga sig mindre och frysa mer. Det är tidens melodi.
Ja, säkert har jag gjort fel som inte kan se skönheten med elcykling. Ta sig till arbetet med energi som till 3/4 kommer från Forsmark 3. Vilken bedrift. Min jobbarkompis ett år gamla elhoj för 25 tusen står på verkstad med motorfel, de väntar på reservdelar från utlandet. Ja, uppenbart har jag gjort ett felval här, som inte hoppade på den nya flugan elcykling till jobbet när jag hade chansen. Alla talar om hur fantastiskt det är, hur modernt det är, att leasa med löneavdrag.Du har inte testat. Eller så har du gjort fel.
Jag menade bara att man inte fryser mer med elhoj (och det är en vanligt fördom att man gör det) om man har det minsta koll på att klä sig... förlåt.Ja, säkert har jag gjort fel som inte kan se skönheten med elcykling. Ta sig till arbetet med energi som till 3/4 kommer från Forsmark 3. Vilken bedrift. Min jobbarkompis ett år gamla elhoj för 25 tusen står på verkstad med motorfel, de väntar på reservdelar från utlandet. Ja, uppenbart har jag gjort ett felval här, som inte hoppade på den nya flugan elcykling till jobbet när jag hade chansen. Alla talar om hur fantastiskt det är, hur modernt det är, att leasa med löneavdrag.