BFS
Aktiv medlem
Hur många mil i år?
Så är det proffsen (inte) gör.Inte i form som krävdes för vad? Det är väl bara att cykla mer om man vill vara i bättre form?![]()
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så är det proffsen (inte) gör.Inte i form som krävdes för vad? Det är väl bara att cykla mer om man vill vara i bättre form?![]()
Jag har en bredare sadel, funkar kanon när man sitter mera upprätt.Jag försöker stå. Blir lite bättre. Men jag gissar att jag rör mig mer när jag cyklar ute. Märker att jag sitter annorlunda inne och ute. Känns fel. Sitter mer upprätt på trainern. Troligen därför jag blir öm i baken.
Serviceintervall på cykeln? Men det är ganska kul också :)Vad är poängen med att räkna mil alls? ?
☝?Såklart att ni inte gör, var mest ironisk.
Eftersom jag ser antal mil som en del i total belastning så brukar jag inte göra skillnad. Ser ingen poäng att bara räkna "riktiga" mil.
För mig är det både bra och kul att räkna timmar och mil.Serviceintervall på cykeln? Men det är ganska kul också :)
Tack! Då ligger jag inte sist i alla fall.
Någon typ av cykel-hastighetsrekord.Inte i form som krävdes för vad? Det är väl bara att cykla mer om man vill vara i bättre form?![]()
Tack. Testade några olika. Lite bättre. Försöker härda ut. Blir något bättre med tiden.Jag har en bredare sadel, funkar kanon när man sitter mera upprätt.
Bara 6137 höjdmeter kvar till 100000.Nu blir det inte fler turer i år...Visa bilaga 672920
Svåra att finna på Gotland (utan cykel)Bara 6137 höjdmeter kvar till 100000.
Svåra att finna på Gotland (utan cykel)
Men då ska det va på en 7-växlad med korg!Visa bilaga 672923
Bara lite drygt 400 ggr upp och ner så är så är saken biff!![]()
Visby Hyrcykel - Hyr cykel på Gotland - Gotlands närmsta cykeluthyrning
Visby Hyrcykel - Hyr cykel på Gotland. Gotlands Närmsta cykeluthyrning. Vi finns uppe vid österport och precis utanför färjeterminalen.visbyhyrcykel.com

Cykeliatriska klinik heter det väl ändå!?Visa bilaga 672934
Risken är väl att efter mindre än hälften av sträckan bli bortforslad hit med tvång.
Är det mäta/vägatourettesen som gör sig påmind?Inte i form som krävdes för vad? Det är väl bara att cykla mer om man vill vara i bättre form?![]()
Ja, det är nog "mäta/vägatourettsen". Alltså den där tvångstanken om att man måste mäta och väga allt.Är det mäta/vägatourettesen som gör sig påmind?
Finns fler alternativ.
Träna mindre.
Träna annorlunda.
Träna andra former.
Sova mer.
Äta mer/mindre/annorlunda.
T.ex.
Även om du avskyr att det är så, så kvarstår det faktumet att mäta är att veta.
(hur man sen klarar av att tillgodogöra sig vetskapen är en helt annan pilsner)
2024, max 800-1000 mil eller så. Beror på fördelningen grus/stig/asfalt.
Ändå magstarkt att Garmin, Strava e t c bygger business på psykisk ohälsa.Ja, det är nog "mäta/vägatourettsen". Alltså den där tvångstanken om att man måste mäta och väga allt.
Bäst du vänder dig till dem som är drabbade istället för till mig.
Halverat blir väl mer logisktCyklar mycket tandem med min fru, då borde man väl eg räkna milen dubbelt, väl ?
Jepp, och 3000 är väl mer regel än undantag för proffs.Som så är väl 3000 mil på ett år inte en galen mängd om man bara skulle ha det som mål det året. Är ju ca 82 km/dag.
För en cyklist som tävlar, oavsett om det är som proffs eller som amatör, är det ju sen inte åtta mils slötrampande per dag det handlar om utan något ganska annorlunda om resultatet ska bli bra.
Och för en normal människa har man typiskt ett jobb att ta hänsyn till plus ett övrigt liv. Lägg till det faktum att det för många i detta land under ett antal månader per inte är helt idealiska förutsättningar för att enkelt beta av milen. Ja, då blir det en mängd som det inte är många i landet som gör under ett år.
Mitt estetiska sinne skriker högt när jag ser det där, det blir ju obalans i hela universum om du inte ger dig ut och cyklar en mil till innan tolvslaget.?Blev 399 mil, men skulle se mycket bättre ut med 400.
Målet är som alla år 1000mil (vilket har hänt...).
Cyklar mycket tandem med min fru, då borde man väl eg räkna milen dubbelt, väl ?
Du tänker nog på enhjuling ?Halverat blir väl mer logiskt
Snyggt mål och du är inte långt ifrån! Gott nytt!Siktat på 365 mil senaste åren, men det går alltid åt helvete under höst och tidig vinter. Får ihop typ 300 mil till september, men sedan är det ett evigt jävla sjukdomsmedley fram till nyår. Självklart firarar jag in nya året som förkyld. 2023 landade på 344 mil. Jag är inte bitter.