Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
"Munk" kan väl betyda ett halvdussin saker beroende på var man bor och hur gammal man är. Någon variant på bröd har gått mig förbi.Vill tipsa om Munk-semlan. Vanlig munk bröd men som semla.
Ja kanske lite otydligt. Vanlig rund ”munk” utan hål i mitten."Munk" kan väl betyda ett halvdussin saker beroende på var man bor och hur gammal man är. Någon variant på bröd har gått mig förbi.
Kan jag helt klart tänka mig att testa!
Het-munk - en del i klostrens nya medlemsvärvningskampanj!?
Hetvägg hette det när jag åt semlor hos mormor i barndomen! ?Het-munk - en del i klostrens nya medlemsvärvningskampanj!?
Det var mycket riktigt en anspelning på just hetvägg.Hetvägg hette det när jag åt semlor hos mormor i barndomen! ?
Det var mycket riktigt en anspelning på just hetvägg.
Brukar f.ö. själv ibland äta semla på det sättet, d.v.s. med varm mjölk. Dock fortfarande en dryg månad innan det är aktuellt för min del i år.
Hembakade bullar förstås. Dessutom är jag rätt försiktig med mängden mjölk.Det är gott! Dock kräver det sin semmelbulle. Det bör vara en kompakt och fast variant som inte upplöses i mjölken, inte de där 30-grams bullarna Ica och fulkonditorierna prånglar ut.
Hembakade bullar förstås. Dessutom är jag rätt försiktig med mängden mjölk.
Inte Vättenrundan-sträckningen, och i februari, men lika långt, så det är bara att gluffa i sigSemlor i januari borde medföra en runda runt Vättern i januari.
Backa i Borlänge är också bra på semlor.Visa bilaga 676603
Snitths hantverksbageri i furudal bjöd på årets hittills godaste semla, hit lär jag fika-cykla i sommar
Finns det någon bättre asfaltsväg dit än 301:an?Visa bilaga 676603
Snitths hantverksbageri i furudal bjöd på årets hittills godaste semla, hit lär jag fika-cykla i sommar
Det är nog tveksamt, är ju tyvärr svårare att köra från Mora hem också då rv70 inte är en höjdare.Finns det någon bättre asfaltsväg dit än 301:an?
Samma härIngen....?
Att folk postar off topic i trådarna får man räkna med, som i exemplet ovanför.Borde inte den här tråden förses med triggervarning för semmelpuritaner?
Jo, men det finns ju en fula-cyklar-tråd för missfoster inom det gebitet. Kanske vore läge för en Hädelse-semlor-tråd?Att folk postar off topic i trådarna får man räkna med, som i exemplet ovanför.
”Hur många bakelser har du käkat idag-tråden”Jo, men det finns ju en fula-cyklar-tråd för missfoster inom det gebitet. Kanske vore läge för en Hädelse-semlor-tråd?
Tja, kanske det.”Hur många bakelser har du käkat idag-tråden”
Liiite tråkig kanske. Släpp loss och budgetera in fler än en (och på olika sätt)!Jösses vad ni käkar semlor i tid och otid.
Är jag tråkig som äter en semla(hetvägg) i februari och that´s it?
Disclamer: kan ha slunkit ner drygt en semla tidigare, men dock i alltid i februari.