[OT] Hur många semlor har du käkat idag-tråden

Ojoj, den här var bra ?
4DF29643-2A33-4658-A4E6-913524D694C2.jpeg

Det var mycket riktigt en anspelning på just hetvägg.

Brukar f.ö. själv ibland äta semla på det sättet, d.v.s. med varm mjölk. Dock fortfarande en dryg månad innan det är aktuellt för min del i år.

Det är gott! Dock kräver det sin semmelbulle. Det bör vara en kompakt och fast variant som inte upplöses i mjölken, inte de där 30-grams bullarna Ica och fulkonditorierna prånglar ut.

Finns det någon bättre asfaltsväg dit än 301:an?
Det är nog tveksamt, är ju tyvärr svårare att köra från Mora hem också då rv70 inte är en höjdare.

Men har kört en bit förbi Boda kyrkby på Siljanskretsen med mtb så man kanske kan cykla via furudal till Mora och tåg hem om det blir för långt

Ingen, men blev en premiärsemla igår från TM Bagarstuga i VH. Besviken. Kändes som om de hade vaniljkräm med mandelflarn istället för mandelmassa. Har inte varit där på några år, men har för mig att de varit betydligt bättre tidigare när jag stannat till under vintercykelturer. Bangs fru/sambo jobbade väl där, men hon kanske har slutat.

Jösses vad ni käkar semlor i tid och otid.
Är jag tråkig som äter en semla(hetvägg) i februari och that´s it?
Disclamer: kan ha slunkit ner drygt en semla tidigare, men dock i alltid i februari.

Jösses vad ni käkar semlor i tid och otid.
Är jag tråkig som äter en semla(hetvägg) i februari och that´s it?
Disclamer: kan ha slunkit ner drygt en semla tidigare, men dock i alltid i februari.
Liiite tråkig kanske. Släpp loss och budgetera in fler än en (och på olika sätt)!

Tillbaka
Topp