johfo
Aktiv medlem
Framdrev 10-delat: Är 82mm BCD Väldigt ovanligt?
Grabbens Trek Marlin 7 börjar kugga över under belastning på de två minsta dreven på kassetten. Antar att det närmar sig ny drivlina och kollade lite vad jag skulle ha.
Vevpartiet heter FSA Alpha Drive och nuvarande drev heter wa785-28t.
Det hittar jag när jag googlar, men mest i USA.
Tänkte att det är väl bara att ta nåt annat, men det verkar vara 82mm BCD och det hittar jag inte på så många ställen.
Byter jag allt så vill jag nog gå ipo till 32T fram, för han kör för mycket på de två minsta bak och högre kadens får jag honom inte att hålla.
Den här cykeln går mest 2km till skolan, så asfalt och en liten bit grus.
Men är 82mm BCD lika ovanligt som det verkar...?
Hur är det med bredd för 10-delat? Är det bara drev för 10 som funkar eller är det samma som för 11?
Har inte behövt meka just nåt 10 och 11 förut...
Har slipat (försökt renovera) de två minsta bak nu enligt tidigare trådar och ska sätta ihop och testa om han kan cykla till skolan imorn, men måste lista ut vad jag ska byta till...
Vevpartiet heter FSA Alpha Drive och nuvarande drev heter wa785-28t.
Det hittar jag när jag googlar, men mest i USA.
Tänkte att det är väl bara att ta nåt annat, men det verkar vara 82mm BCD och det hittar jag inte på så många ställen.
Byter jag allt så vill jag nog gå ipo till 32T fram, för han kör för mycket på de två minsta bak och högre kadens får jag honom inte att hålla.
Den här cykeln går mest 2km till skolan, så asfalt och en liten bit grus.
Men är 82mm BCD lika ovanligt som det verkar...?
Hur är det med bredd för 10-delat? Är det bara drev för 10 som funkar eller är det samma som för 11?
Har inte behövt meka just nåt 10 och 11 förut...
Har slipat (försökt renovera) de två minsta bak nu enligt tidigare trådar och ska sätta ihop och testa om han kan cykla till skolan imorn, men måste lista ut vad jag ska byta till...