Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så kallade kamphundar är fantastiska hundar, det är ägaren det är fel på …Samma här, mötte en kille med en mördarhund som såg ut i vilja ta ett bett av mig. Hunden alltså. Annars fortfarande öm efter vurpan i måndags, lösgrus är risken nu.
Andra veckan med pendling till kontoret, två dagar denna vecka. Känns skönt att få lika mycket trampande på en vecka som jag brukade få över en hel månad tidigare
Jag hade oxå flyt med ljusen på hemvägen hade två/tre korta stopp Stureplan Skanstull men motvinden om än svagare än igår kompenserade den eventuella tidsvinsten ?Händer inte så ofta, men idag blev det hempendling utan att sätta i foten någon gång.
Flyt med rödljus samt en kort track stand gjorde detta möjligt.
Trevlig helg!
Sjukt underhållande, jag hamnade i en diskussion om sopsaltade cykelbanor på facebook där någon hävdar att de saltas över tid så det där inte kan hända :DSopsaltade vägarna var luriga, lite spridda isfläckar. Annars lite kall men ok pendling
Onsdagens pendling
också lite "next level icke Zen" pendling, jag känner att den här tråden håller på att gå bananas nu ?Stark medvind hem. Lägg till hemrull i sweetspot tempo och där sattes nytt rekord. På en dubbad vintercykel. 27km på 57min, varav första 14min går igenom sthlm city och sista 5min var nedrull. Så resterande 20km med snittfart över 31km/h. Nåja, inflyttad sedan 1,5 år tillbaka så rekorden är lätta att ta.
Jag har tänkt om trots allt, för det mesta numera pendlar jag lugnt/fint och tränar när jag tränar, det känns som ett klart bättre upplägg, säkerhetsmässigt i synnerhet men också att man får lite mera kraft till träningen. Dessutom känns pendlingen lätt att genomföra mentalt om man Z2 pendlar, känns då inte som en belastning utan som en rätt skön grej.Helvete vad fort ni trampar , jag skyller på mina feta dubbdäck att det inte går så snabbt (kan va så att den tjocka gubben på cykeln oxå har en viss inverkan….) ?
haha, som sagt, det var en stark medvind. Och runt pölen en hel drös med starka kamrater.också lite "next level icke Zen" pendling, jag känner att den här tråden håller på att gå bananas nu ?
Snitt över 31 km/h sista 20 km är "bra" med dubbdäck i Stockholmspendling, kraftig underdrift. På tal om starka cyklister i pendlingstråden ? du är en stark rackare och visst har du härjat runt Vättern på ca 07:20 med nya sträckningen om jag tolkar en annan tråd här korrekt? Hoppas du hittat ett lämpligt nytt gäng för dig här i Stockholm annars vet jag ett gäng du skulle kunna få dra runt, dock ca en timme långsammare, dvs easy peasy.![]()
Jag kan trösta dig (?) med att jag gjort exakt samma sak...Punka när jag skulle åka hem. Nån som kan förklara hur ett liggande häftklammer kan ge en perfekt dubbel penetrering när man rullar över det?
Lite sid- och medvind. Sedan är det stravas inbyggda effektgissare som verkar vettig ibland men inte under den pendlingen, drygt 200 watt gissar jag på.Ok, now we are talking?
297W i snitt (!) under 39,9 km pendling? Det får mig att undra vad du ligger på när du tränar på riktigt och inte bara pendlar. ?
Jag som var hyfsat nöjd med mina 236W i morse på dubbdäck LoL, dock 16,5 km Stockholmspendling. Ett undantag för mig dock, sällan jag trycker på under pendling numera, Zen 2 pendlar för det mesta numera.
Lite sid- och medvind. Sedan är det stravas inbyggda effektgissare som verkar vettig ibland men inte under den pendlingen, drygt 200 watt gissar jag på.
Edit: Strava har räknat om.
Alltså behovet av dubbdäck är mycket begränsat. Leker med tanken att skifta snart.
Men det är såklart alldeles för tidigt. Eller...
Snittade 212 W under 1h35m idag. NP 233W. Medelpuls var 130 bpm.
Skiftade förra veckan, living on the edge (in the hedge kanske om det var för tidigt)Skiftade igår. Man lever bara en gång tänkte jag ?