Jeg sitter og vurderer neste sykkel til min datter og trenger noen råd, ev. tips til sykler som kan vurderes.
I fjor syklet hun på en Orbea Laufey 24 H20 med et lettere hjulsett og den passet fint, men jeg regner med den begynner å bli liten når vi tar frem igjen syklene etter vinteren.
Akkurat nå er hun 142 cm høy, så vurderer å ta steget opp til 27.5".
Vi sykler for det meste på naturlige stier, både skog og høyfjell hvor det er jevnt fordelt mellom motbakker og nedoverbakker. I fjor var vi itillegg et par turer til Trysil og syklet i Gullia og en tur til Tänndalen og syklet i Hamra. Da syklet vi for det meste blå flytstier.
Ser ikke for meg at hun har et behov for fulldemper med det første, hun er ganske forsiktig av seg, men ble mer og mer trygg i løpet av fjoråret.
Hun begynte også å beherske dropperen, så det er ønskelig å få med på en ny sykkel.
Har sett på Orbea Laufey 27 H10, og synes den ser bra ut. Det jeg er usikker på er vekten, hjulene og lengden på krankarmene.
Vpace Matti 275 frister og den tikker av på det meste, men synes den blir for dyr.
Vitus Nucleus 26 hadde kanskje ikke vært en dum løsning, men denne er vel vanskelig å få tak i akkurat nå, og uvisst hvordan tilgjengeligheten blir fremover?
Forsøker også å følge med på bruktmarkedet, men det er ikke så mye relevant som dukker opp.
Har dere noen gode forslag?