Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte då det är ett lite speciellt lopp från A till B i en relativt rak kurs så kunde ju det varit så att det bara var obligatoriska kontroller med i övrigt fri väg mellan dem.Det är obligatorisk rutt. Om man lämnar den ska man åka tillbaka till samma ställe innan man fortsätter. Det går säkert att gena någonstans, men varför skulle man göra det?
"Sverigetrampet" är däremot fri rutt så vitt jag vet. Och support.Tänkte då det är ett lite speciellt lopp från A till B i en relativt rak kurs så kunde ju det varit så att det bara var obligatoriska kontroller med i övrigt fri väg mellan dem.
Säger inget om att nån skulle ta en genväg, tvärtom. Ingen kritik i något heller, bara undrade hur upplägget var för detta lopp.
Vad säger du? Nu har du försagt dig.?Ler! Då hade det tagit hela sommaren för mig! I och för sig ganska enkelt, efter att ha studerat "spåret", bara att leta upp alla backar man kan hitta i området :-)! Dock lite besviken på spåret Laholm - Smygehuk, inte serpentinvägen upp för norra sidan av Hallandsåsen och inte asfaltbacken från Krika upp till Skånes högsta punkt! Egentligen så är jag väldigt tacksam att dessa inte finns med :-)!
Det är lugnt, min äldsta dotter bor där. Hade tänkt att förlägga ett litet träningsläger där innan (angående serpentinvägen)! Vet inte om jag vågar skriva det, men när du väl kommer upp så bjuds du på en fantastisk vy över hela bukten!Vad säger du? Nu har du försagt dig.?
Tack för det! Jag kanske kan uppleva mer i de trakterna i sommar.Det är lugnt, min äldsta dotter bor där. Hade tänkt att förlägga ett litet träningsläger där innan (angående serpentinvägen)! Vet inte om jag vågar skriva det, men när du väl kommer upp så bjuds du på en fantastisk vy över hela bukten!
Hittade en bild faktiskt, halvvägs upp på serpentinvägen (bild m kor!). Till och med med bil kan det vara lite jobbigt att ta sig upp! Men nuvarande spåret är också fint, andra bilden är från just Rössjön! En sommar hade jag som projekt nämligen att cykla igenom Milslukarens rundor.
Har tittat vidare på en massa kartor, asfaltvägen som jag nämner kommer att sluta i en stig, när man väl har kommit upp för backen!Tack för det! Jag kanske kan uppleva mer i de trakterna i sommar.
Jag tycker "... enormt dåligt skick i de brantare partierna." låter som att det måste vara helt rätt väg för detta lopp. ?Visa bilaga 684506
Analyserat lite närmare, bilden från backen visar lite hur denna väg såg ut, var enormt dåligt skick i de brantare partierna.
Spåret går så här:
Visa bilaga 684509
Den gröna rutan är där jag cyklade, det blåa markerar vad spåret går! Här var det helt ok asfalt. Dock en rejäl stigning innan du kan se Rössjön! Mycket fint här!
Håller med om det men är det inte den vägen som slutar i en stig?Jag tycker "... enormt dåligt skick i de brantare partierna." låter som att det måste vara helt rätt väg för detta lopp. ?
Nej, om du tänker på ett av mina inlägg. Det är nere vid Krika och upp över Söderåsen! Skall ta mig i kragen och cykla där någon gång lite senare. Har varit "dåliga" vindar hittills i vinter! Skall faktiskt, vid tid, kontrollera via jogg.se där jag har gps-loggen, hur vi sprang. Tränaren som jag hade då, bodde i Krika och kände till skogen här på norrsidan av Söderåsen. Jag bodde i Söndraby och kände till skogarna norr om Klippan!Håller med om det men är det inte den vägen som slutar i en stig?
Trodde inte såna detaljer skulle stoppa dig? ?Håller med om det men är det inte den vägen som slutar i en stig?
Jag måste upprätthålla någon slags anständighet, i alla fall när det gäller Sverigetempot.Trodde inte såna detaljer skulle stoppa dig? ?
Svårare än så är det inte ?. Lite lättare rentav för även platta kartonger transporteras till målet.Har ni börjat boka logistiken för årets ST än? Just nu ser ju själva cyklingen ut att vara den lätta delen att genomföra :)
Boende i Stockholm, och har haft tåg till starten som förstahandsval, men nu finns väl viss osäkerhet om tåget kommer gå hela vägen, går ännu inte att boka och eftersom de är så krångliga med cykel så känns flyget smidigare.
Och då packa cykeln i bubbelplast och kartong som slängs efter utcheckning.
Sen uppstår samma utmaning för att komma hem, hitta emballage att förpacka i... så då kanske nedmonterad cykel i sopsäck är lättast att få med sig på ett tåg. Ja, om man inte vill cykla några dygn till hem förstås, det kan ju vara ett alternativ...
Jag ska inte köra denna gång men gissar att tåget iaf går till Kiruna? Därifrån är det ju bara några mil slakmota att cykla till Riksgränsen om man har några timmar över ;) Men ja, logistiken kring ST är en av anledningarna att det valdes bort i år även om jag var sugen på att vara med och göra saker snäppet bättre än förra gången. :-) (inget negativt om ST i sig, det är ju så det blir med ett så långt A-B lopp :) men valde ett loop-lopp i år istället )Har ni börjat boka logistiken för årets ST än? Just nu ser ju själva cyklingen ut att vara den lätta delen att genomföra :)
Boende i Stockholm, och har haft tåg till starten som förstahandsval, men nu finns väl viss osäkerhet om tåget kommer gå hela vägen, går ännu inte att boka och eftersom de är så krångliga med cykel så känns flyget smidigare.
Och då packa cykeln i bubbelplast och kartong som slängs efter utcheckning.
Sen uppstår samma utmaning för att komma hem, hitta emballage att förpacka i... så då kanske nedmonterad cykel i sopsäck är lättast att få med sig på ett tåg. Ja, om man inte vill cykla några dygn till hem förstås, det kan ju vara ett alternativ...
Det är trevligt också, sparar några byten i alla fall. Man kan då behöva boka i hyfsad tid, eftersom Flix cykelplatser kan vara populära. Tror det var lite därför jag valde bort det - på ett lopp som Sverigetempot uppskattar jag viss flexibilitet i när hemresan sker, eftersom det ofta går snabbare att cykla i Google Sheets än verkligheten, och ankomsttiden då kan avvika något från planerat :-)Ett alternativ som inte nämnts är att vid mål cykla till Trelleborg och ta pågatåg till Malmö och sedan brotåg till Göteborg och sedan Flixtrain till Stockholm. Allt med ihopskruvad cykel.
Problemet är väl att det först är på senare år det börjat komma tåg med dedikerade cykelplatser här i Sverige, och att vi fortf har väldigt många av de äldre tågen/vagnarna i drift. Att man inte vill att det släpas på en massa skitiga cyklar på dem förstår jag (och supportar fullt ut), det ställer till för mycket problem för andra resenärer (är i vägen, riskerar skita ner kläder och annat).Ffa är det trist att Swe är ett cykel-på-tåg-Uland. Borde väl vara tvärtom pga alla miljönissar här. Man måste ju ta den transporten som funkar bäst.
Du kan ju prova ändå! :-)Tänkte på en grej… Istället för sopsäck och tejp, skulle man inte kunna köpa en rulle plastfolie och snurra in hojen i? Tänker att det borde sitta tightare och att det skulle förenkla att tex skydda vissa delar genom att sno några varv extra. Man kanske t.o.m. kan ta loss hjul och sno fast mot ramen. Osv.
Ju mer jag tänker på det, desto mer tänker jag att jag borde prova. Men datumet fungerar inte i år. ;-)
Tänkte inte på det! :-)Du kan ju prova ändå! :-)
Go for it!Tänkte inte på det! :-)
Sant. Jag chansade och letade hemresa under frukosten i Smyge morgonen efter målgång. Funkade, men enda som fanns då var bussen från Malmö efter midnatt och byte till tåg i gbg kl 5 på morgonen. Och ganska dyrt. Men hem kom jag ?Det är trevligt också, sparar några byten i alla fall. Man kan då behöva boka i hyfsad tid, eftersom Flix cykelplatser kan vara populära. Tror det var lite därför jag valde bort det - på ett lopp som Sverigetempot uppskattar jag viss flexibilitet i när hemresan sker, eftersom det ofta går snabbare att cykla i Google Sheets än verkligheten, och ankomsttiden då kan avvika något från planerat :-)
Enda problemet är att f n går det inga Flixtrain.Ett alternativ som inte nämnts är att vid mål cykla till Trelleborg och ta pågatåg till Malmö och sedan brotåg till Göteborg och sedan Flixtrain till Stockholm. Allt med ihopskruvad cykel.
Ajdå, det var mer än jag visste.Enda problemet är att f n går det inga Flixtrain.
Inställt p g a problem med lok/vagnar och inget service- eller underhållsavtal.
Oklart när de börjar köra igen.
(Antagligen har de för få lok/vagnar i reserv.)
Detta enligt uppgifter på det forum som kallas Postvagnen.
Postade detta tips från Sofiane Sehili i en annan långfärds-tråd.Tänkte på en grej… Istället för sopsäck och tejp, skulle man inte kunna köpa en rulle plastfolie och snurra in hojen i? Tänker att det borde sitta tightare och att det skulle förenkla att tex skydda vissa delar genom att sno några varv extra. Man kanske t.o.m. kan ta loss hjul och sno fast mot ramen. Osv.
Ju mer jag tänker på det, desto mer tänker jag att jag borde prova. Men datumet fungerar inte i år. ;-)
| Incheckning | Utcheckning | |||
01-jul | 02-jul | 03-jul | 04-jul | |
| Säng1 | fhloston | fhloston | fhloston | fhloston |
| Säng2 | upptagen? | upptagen | upptagen | upptagen |
| Säng3 | ||||
| Säng4 |
Jag har ett fyrbäddsrum bokat den 4-6 med en sängplats kvar.Är det någon som har en extra sängplats över 5-6 juli (eventuellt t o m 4-6 juli)?
Har skickat PM!Jag har ett fyrbäddsrum bokat den 4-6 med en sängplats kvar.