Randonneur_Stockholm
Aktiv medlem
[Kalender] Randone Barkarby 200 km "Nästan till Västerås"
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
WTF!!! Jag trodde det var förbjudet sälja sån mjölk!?Opastöriserad mjölk eller "raw milk" som det heter på engelska. På gården erbjuder vi även opastöriserad helmjölk, som tappas upp direkt från spene via mjölkmaskinen och sen direkt till ditt egna medtagna kärl. En fullständig naturprodukt, med samtliga aromer intakta: en nötig, något gräsigare version av den pastöriserade mjölken (där de flyktigaste aromerna byts ut mot lite rundare och krämigare toner). Detta beställs dagen innan upphämtning så häller vi upp från dagens mjölk så håller den maximalt 5 dagar. (Läs längst ned på sidan om riskerna med opastöriserad mjölk) 40 kr/ 1 liter
Brukar väl bytas medaljer när en PBP-cykel avslutats med en PBP så det borde vara nya medaljer detta randoår.Hur är det? Är det nya medaljer året efter ett PBP?
JAg har bokat rum åt dig i IrstaLogin? Är det övernattning? ?
Nu finns det ju inget gpx spår alls! Sitter här och försöker planera mitt listeria-intag. Det går ju inte nu
du har ju cyklat den förut :) tror inte kontinentalplattan har ändrats mycket sedan sist :)Nu finns det ju inget gpx spår alls! Sitter här och försöker planera mitt listeria-intag. Det går ju inte nu
Nu hittade jag det jag tror är banan. https://www.randonneurstockholm.se/events/nastan-till-vasteras/du har ju cyklat den förut :) tror inte kontinentalplattan har ändrats mycket sedan sist :)
Nej, det där går verkligen inte. Sånt där lyxboende kommer helt att knäcka klubbens budget. Det kan jag inte ha på mitt samvete.
En tidigare okänd västmanländsk pyramid?Nu hittade jag det jag tror är banan. https://www.randonneurstockholm.se/events/nastan-till-vasteras/
Har faktiskt inte cyklat den förut så den lilla vägsnutten mellan Tortuna och Västerås är helt okänd för mig. Där finns tex en hög som jag aldrig sett. Otroligt spännande
Visa bilaga 684381
Ska du utöka ditt fotande från lokala kyrkor till att även inkludera jordhögar?Nu hittade jag det jag tror är banan. https://www.randonneurstockholm.se/events/nastan-till-vasteras/
Har faktiskt inte cyklat den förut så den lilla vägsnutten mellan Tortuna och Västerås är helt okänd för mig. Där finns tex en hög som jag aldrig sett. Otroligt spännande
Visa bilaga 684381
Jag har utökat till krematorier och kolumbarier just nu så jag har jag ganska gott om besöksmål att fota. En ordentlig hög är annars något som brukar göra mig glad i största allmänhet. Gropar i alla dess former är också väldigt skoj!Ska du utöka ditt fotande från lokala kyrkor till att även inkludera jordhögar?
nu gick den igång500-fel
Västerås kör "Lite Uppland" samma dag. Verkar dock vara små chanser att de två starterna träffar varandra.
Jo, det vet jag. Undrar om jag inte var med på turen sista året den kördes(?).kakbuffen har tyvärr stängt vilket är trist, annars hade jag lätt dragit igång en sån
Från Bålsta verkar det vara drygt 13 mil till Karmansbo, och drygt 14 mil till Elsa Anderssons i Norberg (typ lika central samlingspunkt i norra Mälardalen). Så kör i vind på det istället.kakbuffen har tyvärr stängt vilket är trist, annars hade jag lätt dragit igång en sån
precis, kakbuffen är central. dom hade en riktig också, man betalade inträde och fick äta till man kräktes.. kanske inte så konstigt att dom fick stänga om alla cyklister inom en 15mils radie frekventeradeFrån Bålsta verkar det vara drygt 13 mil till Karmansbo, och drygt 14 mil till Elsa Anderssons i Norberg (typ lika central samlingspunkt i norra Mälardalen). Så kör i vind på det istället.
De kanske inte har kakbuffe dock. ?
precis, kakbuffen är central. dom hade en riktig också, man betalade inträde och fick äta till man kräktes.. kanske inte så konstigt att dom fick stänga om alla cyklister inom en 15mils radie frekventerade
Yess!Kakbuffén har flyttat ett en mil norrut och finns numera på Färna Herrgård så det är inga problem.
De kör ofta korta tåg som blir helt knöfulla med folk som ska in till city tidigt. Efter t-centralen lättar det sen men på vägen dit är det för det mesta jättetrångtOm du ska till ett brevet på lördagsmorgonen bör det inte vara så mkt folk.
OK. Då är det rätt annorlunda jämfört med Nynäshamnslinjen som jag åker. Åker man på lördag fm är det en hel del folk, men åker man in klart före affärerna öppnar brukar det vara rätt lugnt tycker jag. Och i detta fall handlar det väl om tåg vid sjusnåret in mot stan genom att starten går vid 8.De kör ofta korta tåg som blir helt knöfulla med folk som ska in till city tidigt. Efter t-centralen lättar det sen men på vägen dit är det för det mesta jättetrångt
Precis. Det är bara halvtimmestrafik innan 8 också. Ett par ggr har pendeln ställts in. Jag hade inte hoppat av i flempan om jag satt på ett mälartågOK. Då är det rätt annorlunda jämfört med Nynäshamnslinjen som jag åker. Åker man på lördag fm är det fullt, men åker man in klart före affärerna öppnar brukar det vara rätt lugnt tycker jag. Och i detta fall handlar det väl om tåg vid sjusnåret in mot stan genom att starten går vid 8.
När är du i STHLM på fredagen?Första Mälartåget kommer till Stockholm C strax efter 9 på lördag så det är snarare fredag eftermiddag/kväll jag främst tänkte på.
kan ju vara så att jag jobbar bredvid centralen och har bil med dragkrok och cykelhållare och bor några km från Barkarby.. host host...Efter 18, efter att ha läst svaret från GöranS, om jag vill åka pendeltåg alls. Men det smidigaste är ju helt klart att cykla från centralstationen. Bara att kliva ut från de spår Mälartåg stannar på och cykla från Klarabergsutgången.