Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Håller med om vattenpåsen iaf. Den är väldigt bra med sidoöppning, lätt att göra ren. Sen har jag Osrpey 40L luffarrygga och en sån där dagrygga som man kan knycka ihop, bägge är bra.Jag gillar ospreys ryggsäckar. Har en siskin 8 och tycker den funkar riktigt bra.
Jag gillar också Uswe, fast nog får man den i nacken ibland.
Tack! Ska kolla. Har ingen vindtunnel, så lite svårt att motbevisa dem dock! ?Har både Osprey och USWE.
Osprey är en bra rygga och blåsa men USWE sitter fantastiskt fint på ryggen. Vindtunnel visar att det är bättre med deras minsta rygga än ingen rygga alls!?
Det finns flera test på Youtube om det. Samma tester visar att en sadelväska kan sänka luftmotståndet. I mc-racing har förarna en puckel högt upp på ryggen på skinnstället. Det ger en mer droppformad övergång från hjälmen.Tack! Ska kolla. Har ingen vindtunnel, så lite svårt att motbevisa dem dock! ?
Inte helt smidigt att fylla ute i fält. Det är ju inte tanken att behöva göra utan jag fyller den under kran, och med så mycket jag bedömmer att det kommer gå åt på turen. Vid längre rundor t.ex på fjället har jag alltid med en tom extra flaska som då dels är reserv om blåsan pajar, och används att fylla med. Tips på billig och fungerande rygga med blåsa är XXL, White som funkar bra till vardags. Ingen superkvalitet, men mina brukar gå sönder när de fastnar i någon gren, eller andra missöden och då hjälper det inte om de varit dyra av toppkvalitet. Långturer har jag en Osprey som är lite större och bättre.Halvkapar tråden lite, hur smidigt är det att fylla på vätskeblåsan från en bäck eller en sjö? Frågar åt en vän... ?
Antar att man drar ut hela vätskeblåsan, öppnar (förhoppningsvis en stor öppning) trycker ner den under vattnet för att fylla och sen stänger den och sätter tillbaka blöt vätskeblåsa i ryggsäcken. Nemas problemas? Eller är de egentligen bara tänkta att användas när vätskan räcker hela varvet runt så man kan fylla på från en vattenkran?
+1 på Osprey. Väldigt bra kvalitetJag gillar ospreys ryggsäckar. Har en siskin 8 och tycker den funkar riktigt bra.
Det finns ju olika vätskeblåsor och alla jag har sett har en jättestor öppning. Sen vill man ju kanske filtrera vattnet innan man häller det i sin blåsa men du kanske bor i fjällen och kör 100% pure jokk.Halvkapar tråden lite, hur smidigt är det att fylla på vätskeblåsan från en bäck eller en sjö? Frågar åt en vän... ?
Antar att man drar ut hela vätskeblåsan, öppnar (förhoppningsvis en stor öppning) trycker ner den under vattnet för att fylla och sen stänger den och sätter tillbaka blöt vätskeblåsa i ryggsäcken. Nemas problemas? Eller är de egentligen bara tänkta att användas när vätskan räcker hela varvet runt så man kan fylla på från en vattenkran?
Länge sedan jag hade vätskerygga. Men jag brukade ibland toppfylla mha vanlig flarra i fält. Förutsätter dock att man har både och eller att man lånar ut sin flaska till vännen.Halvkapar tråden lite, hur smidigt är det att fylla på vätskeblåsan från en bäck eller en sjö? Frågar åt en vän... ?
+1Camelback Mule!
Bra kvalitet, rymmer mycket, eller lite hur man vill packa.
Den PRO 14 såg ju riktigt skön ut!+1
Det är nog den mest använda ”väska” jag någonsin köpt. Har den till längre turer på mtb , vandringar och handbagage på resor.
Gällande löpryggsäck ger min lilla erfarenhet av två olika tillverkare att jag föredrar Salomons bröststängning med elastiskt snöre. Det ger (iaf för mig) en skönare upplevelse, då den alltid är lagom spänd oavsett rörelse. Bröstspänningen ser ut såhär.Jag är lite småsugen på en Osprey Duro 6, främst för min dröm att jag nån dag kommer att börja springa :-)
Input på den någon?