Gcn appen

Gcn appen
Förstås subjektivt vad som anses som de viktigaste, men skulle nog säga rätt säkert att det betydligt mycket mer än vad de flesta anser vara de viktigaste. Men sedan vet man förstås inte säkert än om det blir någon förändring av D++ utbud nu när GCN går i graven.

Gcn appen
Eurosport finns kvar som app, vet inte varför de skriver så. Kostar dock 179 så jag antar det är väldigt samma.
Under 2023 så tog de bort "Eurosportplayer" och flyttade in allt under namnet Eurosport i stället.

Gcn appen
2024 kommer vara första året på länge som jag inte kommer följa UCI World Tour.

Vägrar köpa Discovery+ paket och betala för en massa skräp jag inte är intresserad av och även om Eurosport ingår i det nuvarande TV-abonnemanget kommer jag inte klara av att gå tillbaka till svenska kommentatorer efter att haft friheten att välja andra språk.

Gcn appen

Vägrar köpa Discovery+ paket och betala för en massa skräp jag inte är intresserad av och även om Eurosport ingår i det nuvarande TV-abonnemanget kommer jag inte klara av att gå tillbaka till svenska kommentatorer efter att haft friheten att välja andra språk.
Finns fulstreams som inte kostar ;) Sen rullar de inte lika smärtfritt som CGN+, men det är samma engelska kommentatorer och helt gratis = inte gynna Discovery

Gcn appen

Jag har haft turen att ha haft engelska kommentatorerna på Eurosports CX-lopp hittills, men det kanske är för att de inte kommenteras på svenska?

Gcn appen
I år har det inte varit några svenska kommentatorer alls. Vet inte om Robin Fomin inte jobbar kvar eller vart fall inte kommenterar cykling längre? Tidigare säsonger har han kommenterat vissa av CX-loppen. Han var ju inte med alls på de sista loppen på lvg-säsongen heller var jag minns.

Gcn appen
Är det möjligt att fritt välja språk på Eurosport och/eller Discovery+ på samma sätt som det var på GCN+? Eller är det bara ett ljudspår som antingen är svenska eller engelska?

Gcn appen
Ni som har eurosport/discovery+, hur ser det ut nu? Sänds allt live utan reklam? Finns repriser av alla lopp (inklusive 1.1-lopp som Trofeo Calvia och Surf Coast Classic).

Gcn appen
Alla sändningar på Eurosport finns utan reklam och med möjlighet att välja språk, precis som det var i GCN. Dock är appen mycket rörigare och sämre så det är svårare att hitta loppen i efterhand. Surf Coast Classic tror jag inte sändes alls, men de flesta tävlingarna på Mallorca är med

Gcn appen
De sänder både med och utan reklam, den med reklam är sändningarna från E1 eller E2 rakt av. Så det gäller att välja rätt ström om dui vill har reklamfritt.

Gcn appen
Om man ligger lite efter, hur hittar man de någon dag gamla loppen i eurosportappen för android?
Gärna i den i ordningen de kördes. Tittar gärna när jag innecyklar, castar från telefonen till tv.

Jag väljer on demand-cykel och bläddrar ner, nästan i botten. Där ligger de 5 senaste (på datorn finns en visa- fler-knapp), men det räcker inte när det pågår 3 etapplopp samtidigt. Bläddrar jag för långt ner kommer jag till spoilers, det skulle ju kunna vara en lösning för om jag redan är spoilad så behöver jag ju inte titta på loppen. Men då behöver jag ju inte ens ett ES abb för spoilers kan jag hitta gratis överallt på nätet.

Gcn appen
Det fanns ju en hel del filmer jag inte hann se på GCN+. Skrotades allt detta content eller har de annonserat möjlighet att se dem på något sätt framöver?

Gcn appen
Nu är det ju Omloop-dags men det verkar inte ens gå att se hela loppet på Discovery+?

Sure, en UAE tour sprintetapp kanske inte är döspännande från kilometer ett men i en vårklassiker över kullersten vill åtminstone jag ha möjligheten att se hela rasket.

Är det bara de största loppen som visas i sin helhet?

Gcn appen
Nu är det ju Omloop-dags men det verkar inte ens gå att se hela loppet på Discovery+?

Sure, en UAE tour sprintetapp kanske inte är döspännande från kilometer ett men i en vårklassiker över kullersten vill åtminstone jag ha möjligheten att se hela rasket.

Är det bara de största loppen som visas i sin helhet?
Inte ens belgiska Sporza (som producerar?) sänder hela loppet utan startar livesändningen kl 13.30.

Gcn appen
Nu så verkar återbetalning vara på gång för mitt GCN+-abonnemang.
Köpte via Apple App Store och fick detta mail idag:
GCN has advised us that the subscription Yearly Subscription Package has been discontinued. As a result, you received fewer issues than anticipated at the time of your subscription purchase.

We have issued a partial refund in the amount of 401,92000 kr. Please allow up to 30 days for these funds to be applied to your original payment method.

Gcn appen
Fler som blir rika här. Vad skall ni göra för alla pengarna
rik!.jpg

Gcn appen
Fler som blir rika här. Vad skall ni göra för alla pengarnaVisa bilaga 684546

Gcn appen
"Det kommer inte bli några ändringar med ditt discovery+ abonnemang" kan jag i och för sig läsa när jag är inloggad, men jag gissar att fler än jag är skeptiska till livslängden på det löftet...

Senast ändrad:
Gcn appen
Nu så fick jag mail från HBO Max med information om streamingtjänsten Max (som HBO Max tillsammans med Discovery kommer att "sändas" under).
Standardabonnemang skall kosta 129 SEK, sedan så får man lägga på sportpaketet ovanpå det priset för en ytterligare kostnad av 260 SEK i månaden.
389 SEK i månaden för sportpaketet och standardutbudet då.

Skärmavbild 2024-04-19 kl. 14.40.00.png

Skärmavbild 2024-04-19 kl. 14.42.28.png

Tillbaka
Topp