Jormvngandr
Aktiv medlem
Fatbike Q&A.
Hjälp! Jag har uppgraderat mig till problem...
Villhöver en Fetare FatBike - var får man tag på hjul utan att sälja en njure eller två?
Hade tänkt att öppna lädret och klicka hem ett par 26"x100mm hjul från Nextie att överraska Taigan med, men de tycks fira nyår så det står härliga till i flera veckor framöver och fraktpriserna var inte att leka med om man vill ha dom innan snön smälter. Så vad finns det för andra alternativ om...happyride.se
Kedjan tar alltså i på de två-tre lättaste växlarna... Jag hade väl på känn att det skulle bli så men valde att ignorera det när jag beställde :-)
Jag vill helst inte loss med lagren och flytta distanser, dels för att gängorna bjöd upp till kamp när lagren installerades, samt att nu sitter ju vevarna så fint centrerade runt ramen.
Återstår att hitta en annan klinga allstå, har ni några tips på vad som passar (och som går att få tag på)?
28 kugg är nästan ett krav, speciellt nu när monsterhjulen blev ännu lite högre. Bak har jag redan en 52a.
På drevet står det RR28HCSP och detta är vad jag beställde:
1x HOPE Crank EVO Fatbike Crankset FAT 120 mm black 175 mm
1x HOPE Chainring Direct Mount Spiderless Retainer Ring Narrow Wide 1-speed 28 Teeth
1x HOPE Bottom Bracket BSA 68/73/83/100/120 mm for 30 mm Spindle purple
Visa bilaga 692126
Visa bilaga 692127
Hjälp!
Har Taiga någon maxgräns? På min feting säger Salsa max 32T...
Kan vara värt att kolla upp innan du börjar rota med det där.