BuTTuS
Aktiv medlem
Garmin connect imponerar inte
Ja nu så. Jag var tvungen att börja om och välja en annan ”grundfokus”.Hrv gömmer sig bakom Snabböversikt/visa alla.
Men skit att inte kunna få den till första sidan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja nu så. Jag var tvungen att börja om och välja en annan ”grundfokus”.Hrv gömmer sig bakom Snabböversikt/visa alla.
Men skit att inte kunna få den till första sidan.
Hur ändrade du grundfokus?Ja nu så. Jag var tvungen att börja om och välja en annan ”grundfokus”.
Jag körde rando veckan efter. Loggade allt på Edge 530. Rullet hem från mål påverkade inte återhämtningenstiden.Det kräver väl även att man inte enbart avslutar den tidigare aktiviteten + att aktiviteten även måste laddas upp till GC för att Physio TrueUp öht skall ha en chans att fungera.
+1
Det borde öka chansen för en bättre sammanlagd återhämtningsrekommendation.
Mer-inställningar-heminställningar-återställ hemHur ändrade du grundfokus?
+1Nya Garmin connect som auto-installerades i natt är verkligen helt jävla värdelöst.
Hatar alla automatiska uppdateringar som kommer till telefon och olika appar. De ändrar utseendet och tror de moderniserar, istället blir allt krångligare och kräver att användaren lägger ned 10 timmar på att "customize new features".
Bläh
Det ligger nog kvar och kommer fram tids nog, inget sånt sparas ju i själva appen utan laddas från servrarna. Kollat hur det ser ut på webben?Mitt HRV-data verkar försvunnit. Senaste värdet är från i fredags...puls, steg, trappor osv uppdateras som vanligt.
Det ser likadant ut i webben ?Det ligger nog kvar och kommer fram tids nog, inget sånt sparas ju i själva appen utan laddas från servrarna. Kollat hur det ser ut på webben?
Finns det i klockan då?Det ser likadant ut i webben ?![]()
Ren spekulation:Frugan har en Venu 2 (tror jag).
Den har nyligen fabrikåterställts eftersom hon köpte den beggad.
Den visar knasiga temperaturer i väder widgeten, typ 40 grader trots att den visar rätt plats.
Om hon reggar en promenad eller löprunda på kring 8km visar klockan ungefär 2km för lite. Efter att hon sparat visas en (mer?) korrekt distans i det som sparats till molnet, det är bara på klockan fel distans visas.
Några tips?
Klockan F6X saknar värde på måndagen. Övriga dagar har värde.Finns det i klockan då?
Då verkar det ju vara nått knas med både klocka och efter det sync. Starta om den och håll tummarna att det sliter till sig!Klockan F6X saknar värde på måndagen. Övriga dagar har värde.
Appen (Android) Senaste värde fredag.
Webben Senaste värde fredag.
Klockan F6X saknar värde på måndagen. Övriga dagar har värde.
Har F6X PRO och det funkar hos mig. iOS dockKlockan F6X saknar värde på måndagen. Övriga dagar har värde.
Jag verkar kunna det på min Edge 530 när jag testade lite snabbt.Kan man starta ett sparat "Garmin träningspass" mitt under en runda när man redan startat timern på en Garmin Egde? Anta att jag är ute på en cykelrunda och kört några mil. Skulle då vilja kunna öppna något färdigt intervallpass och köra det, för att sedan avsluta min runda på vanligt sätt och få det sparat som en enda träningsfil.
Va bra, ska i så fall testa det på min 530.Jag verkar kunna det på min Edge 530 när jag testade lite snabbt.
Går det inte att välja bort vädervisningen?Angående att fel väder visas i klockan så fick jag efter X veckor och krångliga guider från supporten som svar att dom har bara avläsning på X antal platser i lndet för sin väderqidget, vilket gör att jag får vädret 12 mil hemifrån. Helt värdelöst (fr955 solar).
Har du ändrat till Imperial och sen tillbaka? Brukar kunna lösa liknande problem i datamaskiner åtminstone hälften av gångerna.Fortfarande 40-50 grader i frugans klocka. Metric och celsius både i globala inställningarna och i urtavlan... Fattar inte... Orkar inte..
Hade samma i min Vivoactive. Det fungerade inte att ändra via appen eller webben, utan var tvungen att hitta inställningen i klockan också. Ska finnas guider för alla på olika modeller på Garmins hemsida.Fortfarande 40-50 grader i frugans klocka. Metric och celsius både i globala inställningarna och i urtavlan... Fattar inte... Orkar inte..
Om detta är viktigt: Med Glance Pro som urtavla kan man välja Open Weather Map som väderdata och då få mycket mer lokala temperaturer. Om jag minns rätt? Var ett tag sen jag ställde in det.Angående att fel väder visas i klockan så fick jag efter X veckor och krångliga guider från supporten som svar att dom har bara avläsning på X antal platser i lndet för sin väderqidget, vilket gör att jag får vädret 12 mil hemifrån. Helt värdelöst (fr955 solar).
Ja, typ. Jag slog den fram och tillbaka men det gick lite snabbt, ska prova igen och ge den lite tid för att synka.Har du ändrat till Imperial och sen tillbaka? Brukar kunna lösa liknande problem i datamaskiner åtminstone hälften av gångerna.
Hittade den till slut. I appen: "At a glance", "show all", edit, HRV.Suck, så har man blivit påtvingad det nya utseendet i appen då, och iom det så förstördes det man ställt in på webben också...
Jag vill inte ha en massa blaffiga kort och svajpa hit å dit, vad var det för fel på den gamla hederliga listan?!?!?
Och vart har tex HRV tagit vägen, finns ju inte att lägga till?!
/GubbSur
Jag löser det genom att ha tryck på varv-knappen för att avsluta uppvärmning. Funkar om jag skapar egna structured workouts. Kör man på något färdigt schema blir det väl svårare...Kan man förlänga längden på ett segment i ett färdigt pass?
Exempelvis tar det 15min löpning till backen där jag vill göra mina vo2max intervall men det är bara 10min uppvärmning i passet. Löser det nu med att stoppa klockan men då tappar man delar av träningen.
Något förslag?
Nej det funkar lika men jag vill förlänga och inte korta ner uppvärmingen :).Jag löser det genom att ha tryck på varv-knappen för att avsluta uppvärmning. Funkar om jag skapar egna structured workouts. Kör man på något färdigt schema blir det väl svårare...
Så här har jag alltså ställt in det i Garmin connect, då kan jag köra hur lång uppvärmning jag vill:Nej det funkar lika men jag vill förlänga och inte korta ner uppvärmingen :).

Varför blir kartan så här när jag inte har en rutt som jag navigerar efter?
Jag tror att Sverige enl Garmin finns i "East", du kan också då prova att i den aktivitetsprofilen avaktivera trailforkskartan
+1 på båda!Jag tror att Sverige enl Garmin finns i "East"
Jag skulle också aktivera "höjdkartan" DEM = Digital Elevation Map