Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har varit starkt inne på en Buzzrack eazzy 4 senaste dagarna. Men hittade nu den tekniska dokumentationen. Angivet maxmått hjulbas 114 cm för en 29", och kring 110 cm för en 27,5".
Ska man följa det kan jag inte hitta någon av Buzzracks 4-cyklars-ställ som funkar med "modern" hjulbas. Jag tänkte köra en 29" med hjulbas 119cm och en 27,5" med hjulbas 125 cm.
Men det går ju inte "officiellt". Det skiljer ju alltså 15 cm på angivet max mot jeffsyns hjulbas på 125 cm.
Jag har ett Buzzwing 4 och upplever inga problem med min cykel som har 125 cm hjulbas. Precis som @calinde har jag också sett att det finns utrymme för smidig modifiering om man upplever behovet.
Har ett buzzrack buzzwing 3. Det som händer på det är att hjulen hamnar mer och mer utanför klykorna, men jag kör det med 1300 mm hjulbas, inget problem. Tror också det skulle gå att borra nya fästhål och flytta ut alltihop en bit till.
29. Det närmar ju sig helt klart max som går. Möjligt att en 27a med samma hjulbas skulle få problem.Är det någon av er som har en 27,5" are? Inga problem med att spännbanden som ska runt hjulen blir för korta?
29 här också men spännbanden räcker och blir över för min del.Är det någon av er som har en 27,5" are? Inga problem med att spännbanden som ska runt hjulen blir för korta?
29. Det närmar ju sig helt klart max som går. Möjligt att en 27a med samma hjulbas skulle få problem.
29 här också men spännbanden räcker och blir över för min del.
Har en 27,5 trek remedy 2018, hjulbas ska dock vara endast 120 på den men det funkar fint. Eazzy 4Är det någon av er som har en 27,5" are? Inga problem med att spännbanden som ska runt hjulen blir för korta?
Alltså jag menar BuzzTack Eazzy 2Någon som har eller har testat BuzzRack Eassy ???
Fartgupp blir nog spännande...Thules cykelhållare för dragkrok verkar fungera fint att köra med cyklarna vinklade bakåt.
Får cykla i samma riktning som bilen i eftermiddag för att spana efter cykeldelar vid närmsta vägbula.Fartgupp blir nog spännande...
Såg ett ställ som var rekommenderat för Fiat Ducato. De har ju "dubbeldörr" bak vilket ställer krav på att stället kan fällas mycket och lågt. Tyvärr minns jag inte tillverkaren men du kan ju prova googla. Rätt säker på att det var en tysk tillverkare iaf.Halloj! Vi har haft ett Jula-cykelställ ett par år nu och det har gjort sitt jobb de gånger vi behöver ha med oss alla fyra cyklar. Nu bytte vi bil då familjen blev större och det passar inte längre. Vi har en Mercedes V-klass och problemet är att bakluckan tar i fästet till dragkroken på cykelhållare. Fästet är alltså för högt med några centimeter.
Är det någon som vet ett ställ som passar på minibussar som har baklucka som går långt ner? Alternativt finns det någon i Stockholmsområdet som jag kan testa ett hos, gärna ett buzzrack men alla alternativ är välkomna. Vet att det finns en specialmodell som man kan hänga på bakluckan, men då kan inte bakluckan användas när cyklarna är på, vilket verkar krångligt om man råkar behöva något där bak under resan.
Jag har Buzzrack och det bygger en del. Sitter inte rätt på kulan på bilden men illustrerar ett annat problem med stora bakluckor. Går inte ens öppna med fällt ställ. Ska testa med ett Thule ställ när jag får chansen
Såg ett ställ som var rekommenderat för Fiat Ducato. De har ju "dubbeldörr" bak vilket ställer krav på att stället kan fällas mycket och lågt. Tyvärr minns jag inte tillverkaren men du kan ju prova googla. Rätt säker på att det var en tysk tillverkare iaf.
Sök på cykelhållare som passar på VW transporter T5, det är en modell som är ökänd för att ha låg och svepande bakdörr, sidohängda dörrar är nästan alltd döfött att ens försöka hitta något passande till om man vill öppna med stället på plats.
Visa bilaga 708355
Antar att det är Thule VeloSpace 3 bike 939 som de syftar på, det har tre fördelar mot mitt Thule EasyFold 2b (har bägge)Svarar mig själv om någon annan letar samma info, denna tråd på ett engelskt VW T6 forum har en del info. Folk verkar använda Atera och Thule XT3 (oklart exakt vilken) med framgång.
![]()
Thule VeloSpace XT 3 Or Atera STRADA DL 3 - bike rack
Hmmm. Stuck on these two bike racks. my needs, - Obviously robust and good quality - easy on and off. - good weight capacity for at least 3 bikes, possibly 2 electric in future. - ability to mount box or bag if needed - tilt / slide option to be able to open tailgate without bikes or rack...www.t6forum.com
Min erfarenhet är att de funkar bra för att nå enstaka gång flytta damcykeln mellan sommarstugan och villan. Men har man dyra ömtåliga cyklar behövs alldeles för mycket trixande för att få dem att hänga bra.Nån som har erfarenhet av någon Thule HangOn modell? (Eller andra märken av samma princip..)
Visa bilaga 710669![]()
Cykelhållare thule hangon 3 tilltbar för 3 cyklar
Cykelhållare thule hangon 3 för 3 cyklarwww.cykelimperiet.se
Jag uppdaterade frågan med lite info om vad som är utgångspunkten för mig. ?Min erfarenhet är att de funkar bra för att nå enstaka gång flytta damcykeln mellan sommarstugan och villan. Men har man dyra ömtåliga cyklar behövs alldeles för mycket trixande för att få dem att hänga bra.
Killgissar att det funkar men är jobbigt. Överröret är väl ganska lutande på alla, dvs cyklarna kommer hänga snett och men behöver tänka till.Jag uppdaterade frågan med lite info om vad som är utgångspunkten för mig. ?
Jag har ett såntdär Thule för fyra cyklar. Ovanstående kommentarer stämmer. Lägg till att det blir riktigt tungt och meckigt att tilta stället för att komma in i bagaget. Så - OK för enstaka resor med hyggligt standardramar. Tar också ganska mycket plats i bagaget så inget smidigt ställ för att köra omkring med ifall man får en cykeltransportKillgissar att det funkar men är jobbigt. Överröret är väl ganska lutande på alla, dvs cyklarna kommer hänga snett och men behöver tänka till.
Skulle absolut rekommendera en billig/begagnad plattformshållare i stället om det går att klämma in i budgeten.
Det funkar jättebra för en MTB. Jag har alltid mitt i bagageluckan och använder det ngn dag i veckan. Har stället för två cyklar (utan tilt-funktion).Nån som har erfarenhet av någon Thule HangOn modell? (Eller andra märken av samma princip..). Har 2st 26" Lapierre Edge 3.7 M samt en Vitus 29" L (Alla är Mtb). Opel Astra Sporttourer.
Visa bilaga 710669![]()
Cykelhållare thule hangon 3 tilltbar för 3 cyklar
Cykelhållare thule hangon 3 för 3 cyklarwww.cykelimperiet.se
Och varje gång man öppnar bakluckan behöver stället av och sen trixa med rörisolering igen...?Det funkar jättebra för en MTB. Jag har alltid mitt i bagageluckan och använder det ngn dag i veckan. Har stället för två cyklar (utan tilt-funktion).
MEN på vår bil kommer stället för nära bagageluckan så pedalen/styret skulle ta emot om jag sätter den längst in. En äldre V70 t.ex. har en större läpp i bak som ger mer utrymme mellan ställ och bagagelucka.
Två vanliga cyklar fungerar. Och med rätt bilmodell, ev viss demontering och vadderat med rörisolering skulle man kanske kunna få på två MTBs. Tre känns som en rejäl utmaning.
Visa bilaga 710687
Köper man med tilt-funktion ska man ju slippa det. Menade mest att det är tajt mellan cyklarna...Och varje gång man öppnar bakluckan behöver stället av och sen trixa med rörisolering igen...?
+1 Ska jag bara ha en Mtb eller racer väljer jag det framför plattform eller takställ. Supersnabbt och stadigt. Jag tror att det oftast (generellt?) inte innebär några större problem med fs-Mtb, men jag får erkänna att jag inte har provat med så många olika. Ska jag ha på fler än en cykel väljer jag plattform,Köper man med tilt-funktion ska man ju slippa det. Menade mest att det är tajt mellan cyklarna...
Vi har en plattformshållare och takhållare för transport av fler cyklar. Men det är smidigt med sax-stället när bara en cykel ska med.
+1 Ska jag bara ha en Mtb eller racer väljer jag det framför plattform eller takställ. Supersnabbt och stadigt. Jag tror att det oftast (generellt?) inte innebär några större problem med fs-Mtb, men jag får erkänna att jag inte har provat med så många olika. Ska jag ha på fler än en cykel väljer jag plattform,
Men det där säger ingenting, stället fälls väl ändå runt leden i mitten, som alla andra ställ?Jag har Buzzrack och det bygger en del. Sitter inte rätt på kulan på bilden men illustrerar ett annat problem med stora bakluckor. Går inte ens öppna med fällt ställ. Ska testa med ett Thule ställ när jag får chansen
Som Zebb redan sagt - det är inte hela stället som skall fällas - bara plattformen. Då borde det gå fritt för luckan. Det är om bakänden på stället tar i marken innan det är helt nedfällt som skulle kunna orsaka problem med lucköppningJag har Buzzrack och det bygger en del. Sitter inte rätt på kulan på bilden men illustrerar ett annat problem med stora bakluckor. Går inte ens öppna med fällt ställ. Ska testa med ett Thule ställ när jag får chansen
Detta är Happy. Om det inte klassas som retro, så måste man alltid ha det senaste.Hej
Någon som vet vad som eventuellt skulle motivera 4kkr extra för ett Thule Epos 3 vs EasyFold XT3? Tycker det är svårt att se några större skillnader förutom viss design och hur cyklarna fästs men motiverar det ett så mycket högre pris??
Har ett Epos. Har inte testat XT3 men liknande lösningar. Det är underbart att slippa fundera på hur man skall få igenom armarna utan att krocka med ramen. Nu har jag två FS, kör man racer är väl nyttan mindre.Hej
Någon som vet vad som eventuellt skulle motivera 4kkr extra för ett Thule Epos 3 vs EasyFold XT3? Tycker det är svårt att se några större skillnader förutom viss design och hur cyklarna fästs men motiverar det ett så mycket högre pris??
Det beror på skulle jag säga. Har tidigare kört två FS som jag lärde mig hur jag skulle sätta. De jag har nu har jag testat i alla vinklar men inte hittat något som ger riktigt bra frigång, dvs riskerar krocka om cyklarna rör sig. Och då har jag bara två...Jag har ett EasyFold. Jag tycker inte att det är ett jätteproblem att få till armarna. Det finns många möjliga placeringar av arm och klo generellt. Dessutom kör jag ju oftast samma cyklar och då vet jag ju redan hur de ska sitta. Två cyklar på ett XT3 är busenkelt oavsett FS eller HT. Tre cyklar får man tänka till lite (första gången).
Hade jag köpt ställ idag hade jag säkert köpt Epos (enl sackan ovan) men jag hade egentligen klarat mig nästan lika bra med EasyFold.
Jag köpte en VeloSpace inför semestern och måste säga att det är en av de bästa grejerna jag köpt på länge. Så sjukt smidigt.Jag har ett EasyFold. Jag tycker inte att det är ett jätteproblem att få till armarna. Det finns många möjliga placeringar av arm och klo generellt. Dessutom kör jag ju oftast samma cyklar och då vet jag ju redan hur de ska sitta. Två cyklar på ett XT3 är busenkelt oavsett FS eller HT. Tre cyklar får man tänka till lite (första gången).
Hade jag köpt ställ idag hade jag säkert köpt Epos (enl sackan ovan) men jag hade egentligen klarat mig nästan lika bra med EasyFold.
Jag har ett EasyFold. Jag tycker inte att det är ett jätteproblem att få till armarna. Det finns många möjliga placeringar av arm och klo generellt. Dessutom kör jag ju oftast samma cyklar och då vet jag ju redan hur de ska sitta. Två cyklar på ett XT3 är busenkelt oavsett FS eller HT. Tre cyklar får man tänka till lite (första gången).
I mitt fall är det en blandning av cyklar allt från 24" HT till barnen, en FS till mig och en EL-SUV till frugan. Elcykeln är en av de stora anledningarna till att jag tittar på en hållare för dragkroken. Har tidigare fått upp familjens alla fyra på taket.Har ett Epos. Har inte testat XT3 men liknande lösningar. Det är underbart att slippa fundera på hur man skall få igenom armarna utan att krocka med ramen. Nu har jag två FS, kör man racer är väl nyttan mindre.