Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
Finns en auktion på en Crescent 2316(?) inom hämtningsbart avstånd, finns det tankar och erfarenheter om/av en sån här?

Bilagor

• 566226126_3678a116-4422-4273-b834-bff8373bdee1.jpg
    566226126_3678a116-4422-4273-b834-bff8373bdee1.jpg
    681.8 KB · Besök: 98
Stål!
Fick låna en Peugeot av min svåger ( har precis börjat med landsvägscykling) Vad kan det här vara för årsmodell etc?

Bilagor

• D1D09CC6-BE91-4DB0-9DA1-5EB499A60555.jpeg
    D1D09CC6-BE91-4DB0-9DA1-5EB499A60555.jpeg
    561.3 KB · Besök: 87
  • CE3158A9-B0B2-4A34-9399-E80076FF3DD5.jpeg
    CE3158A9-B0B2-4A34-9399-E80076FF3DD5.jpeg
    551.6 KB · Besök: 85
  • 61BE5069-7C9D-4B37-B9C5-35C181F00233.jpeg
    61BE5069-7C9D-4B37-B9C5-35C181F00233.jpeg
    471.8 KB · Besök: 86
Stål!
Tackar kul med mer info den är tyvärr lite för stor för mig men funkar för lite kortare nybörjarrundor
Jäklar var snygga hojarna var förr!
Jag gillar när överröret var horisontellt, den senare nyare trenden med sluttande överrör gillar inte jag rent estetiskt, men det är väl bättre ur effektivt hänsende.
Jo skulle jag bara polera den och tvätta den bättre blir den fin, rätt fort går den också snittade åtminstone 29km/h på min korta lunchtur på 22km inget att skryta med men visar väl att en gammal budgetcykel funkar ok ? direkt från förrådet

Stål!
Det är en Feng Huang (Phoenix) köpt av förra ägaren på plats i Shanghai. Därefter ombyggd till singlespeed (med flipflop) av verkstad, också i Shanghai, varvid allt tungt och extremt rostbenäget byttes till betydligt bättre bitar. Det blev bara ramen kvar av originalcykeln. :oops:

Ganska trevlig att cykla på faktiskt, men tyvärr är de moderna 28" (622) hjulen mindre än de 28" (635) som är standard. Med de mer slimmade däcken som satt på när jag köpte den så gav det väl lågt försprång. Med de större (värdelösa) däcken jag hade liggande så är det betydligt mindre nervös väghållning och när de riktiga däcken kommer så blir det nog ännu bättre.

Jag gillar udda cyklar, och även om det här nog egentligen är en av världens allra mest volymproducerade dito så är den ju onekligen ovanlig här. ?

Stål!
Nja, lite som att montera en hondamotor i en Ducati…?
Äsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton, dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte imponerad.

Jag har enbart japanska komponenter på min Coppi, känns gött. Dura-ace 7800. Bästa mekaniska grupp jag använt - missar inte en växling.

Stål!
Äsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton, dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte så imponerad.

Jag kör enbart japanska komponenter på min Coppi, känns gött.
Blir säkert jättebra, det är du som bestämmer. Blir spännande att följa projektet ?

Stål!
Äsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton, dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte imponerad.

Jag har enbart japanska komponenter på min Coppi, känns gött. Dura-ace 7800. Bästa mekaniska grupp jag använt - missar inte en växling.
Mhm kan hålla med om att 7700 och 7800 är riktigt nice, har kört många mil på min fondriest med 7700! Utöver det är det ju typ dom snyggaste grupperna som någonsin gjorts <3

Stål!

Like på DA 7800, kommer bli grejt! Men, jag håller tummarna för att vi slipper se en Brooks B17 på din fina Colnago. ?

Stål!
Like på DA 7800, kommer bli grejt! Men, jag håller tummarna för att vi slipper se en Brooks B17 på din fina Colnago. ?
Nej, den modellen har jag lagt ned. Usel. Min två år gamla B17 har saggat ihop och det enda jag får av den är tryck på perineum med påföljande domnad i penis och pung. ?

Stål!
Äsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton,
Du ska naturligtvis göra precis som du vill
Men jag håller med de som tycker att en ram med såpass mkt kromat blir snyggast med blanka komponenter, inte minst hjul med blankpolerade delar (nav, ekrar, nipplar och ffa fälgar).

dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte imponerad.

Då gör du samma val som italienarna själva, det har iofs varierat en del mellan åren, men det brukar vara så att det säljs mer Shimano i Italien än vad Campa säljer worldwide!

Det kommer oavsett delar och färg på dem bli en snygg cykel.
Hoppas att du blir nöjd med den.

Like på DA 7800, kommer bli grejt!
+1

Men, jag håller tummarna för att vi slipper se en Brooks B17 på din fina Colnago. ?
Skall det vara tidstroget skall det väl vara en Flite
174707217-origpic-7f905a.jpg

Stål!
Du ska naturligtvis göra precis som du vill
Men jag håller med de som tycker att en ram med såpass mkt kromat blir snyggast med blanka komponenter, inte minst hjul med blankpolerade delar (nav, ekrar, nipplar och ffa fälgar).

Då gör du samma val som italienarna själva, det har iofs varierat en del mellan åren, men det brukar vara så att det säljs mer Shimano i Italien än vad Campa säljer worldwide!

Det kommer oavsett delar och färg på dem bli en snygg cykel.
Hoppas att du blir nöjd med den.

+1

Skall det vara tidstroget skall det väl vara en Flite
174707217-origpic-7f905a.jpg
Jag lyssnade på dig med kromet förra gången, Håkan. Men jag måste stå på egna ben någon gång. ?

Tillbaka
Topp