Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig cyklat på en sådan, men haft föregångaren 92316. Ok cykel, rätt tråkig, men stabil och med bra egenskaper.Finns en auktion på en Crescent 2316(?) inom hämtningsbart avstånd, finns det tankar och erfarenheter om/av en sån här?
Det är en PH11 från 1984.Fick låna en Peugeot av min svåger ( har precis börjat med landsvägscykling) Vad kan det här vara för årsmodell etc?
Det är det nog inte, det står Carbolite 103 på ramen, vilket indikerar att det är en budgetmodell.Det är en PH11 från 1984.
Visa bilaga 704298
Jag gissar på en Peugeot PH12 från 1983.Fick låna en Peugeot av min svåger ( har precis börjat med landsvägscykling) Vad kan det här vara för årsmodell etc?
Vill också bygga en helstel när ditt fina bygge. Surly har så platta och brutalt trista bilder på sina cyklar, här ser ramen väldigt trevlig ut. Är du nöjd?
Jäklar var snygga hojarna var förr!83' PH12 verkar stämma. Sånär som på färgen.
Visa bilaga 704299
Tillräckligt nöjd för att äga två.Vill också bygga en helstel när ditt fina bygge. Surly har så platta och brutalt trista bilder på sina cyklar, här ser ramen väldigt trevlig ut. Är du nöjd?
Tackar kul med mer info den är tyvärr lite för stor för mig men funkar för lite kortare nybörjarrundor
Jo skulle jag bara polera den och tvätta den bättre blir den fin, rätt fort går den också snittade åtminstone 29km/h på min korta lunchtur på 22km inget att skryta med men visar väl att en gammal budgetcykel funkar ok ? direkt från förrådetJäklar var snygga hojarna var förr!
Jag gillar när överröret var horisontellt, den senare nyare trenden med sluttande överrör gillar inte jag rent estetiskt, men det är väl bättre ur effektivt hänsende.
Saaatan vilen sexig maskin, nästan så inspirationen räcker för att polera upp mina egna härken. Nästan.Mekställ deluxe och första gången på tio år jag gjorde något annat med en framväxel än att demontera den.
Gjorde mig av med campa-vevarna och slängde på ett sram med lite mindre drev.
Nu kanske man överlever uppförsbackarnaVisa bilaga 705787
Berätta mer!Tänkte på den här tråden när jag premiärcyklade senaste stålmaskinen. Kan inte ta äran åt mig för (om)bygget, har bara bytt till fixerat drev samt trampor och däck.
Det är en Feng Huang (Phoenix) köpt av förra ägaren på plats i Shanghai. Därefter ombyggd till singlespeed (med flipflop) av verkstad, också i Shanghai, varvid allt tungt och extremt rostbenäget byttes till betydligt bättre bitar. Det blev bara ramen kvar av originalcykeln.Berätta mer!
Lova mig en smaskig byggtråd.Visa bilaga 706856
Steg 1, det vill säga att få hem ramsetet, är avklarat.
Inte dum alls med de raka gaffelbenen!Visa bilaga 706856
Vafan, en Tecnos i fin färg. Vissa har tur minsann.Visa bilaga 706856
Jag vet bara att ju mer jagVafan, en Tecnos i fin färg. Vissa har tur minsann.
Det enda jag kan säga är att det blir svarta komponenter, och att det inte blir Campagnolo. ?Lova mig en smaskig byggtråd.
Skulle en inte veta bättre skulle en kunna tro att du gillar att vara lite motvalls ?Det enda jag kan säga är att det blir svarta komponenter, och att det inte blir Campagnolo. ?
Men du vet ju bättre! ?Skulle en inte veta bättre skulle en kunna tro att du gillar att vara lite motvalls ?
Mår du verkligen bra? Blinka tre gånger ifall du är i fara!Det enda jag kan säga är att det blir svarta komponenter, och att det inte blir Campagnolo. ?
Jag mår alldeles förträffligt. ?Mår du verkligen bra? Blinka tre gånger ifall du är i fara!
Nja, lite som att montera en hondamotor i en Ducati…?Jag mår alldeles förträffligt. ?
Äsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton, dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte imponerad.Nja, lite som att montera en hondamotor i en Ducati…?
Blir säkert jättebra, det är du som bestämmer. Blir spännande att följa projektet ?Äsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton, dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte så imponerad.
Jag kör enbart japanska komponenter på min Coppi, känns gött.
Allt för konsten!Blir säkert jättebra, det är du som bestämmer. Blir spännande att följa projektet ?
Fyhelvete så tjusig ram! ?Visa bilaga 706856
Mhm kan hålla med om att 7700 och 7800 är riktigt nice, har kört många mil på min fondriest med 7700! Utöver det är det ju typ dom snyggaste grupperna som någonsin gjorts <3Äsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton, dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte imponerad.
Jag har enbart japanska komponenter på min Coppi, känns gött. Dura-ace 7800. Bästa mekaniska grupp jag använt - missar inte en växling.
Like på DA 7800, kommer bli grejt! Men, jag håller tummarna för att vi slipper se en Brooks B17 på din fina Colnago. ?Äsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton, dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte imponerad.
Jag har enbart japanska komponenter på min Coppi, känns gött. Dura-ace 7800. Bästa mekaniska grupp jag använt - missar inte en växling.
Nej, den modellen har jag lagt ned. Usel. Min två år gamla B17 har saggat ihop och det enda jag får av den är tryck på perineum med påföljande domnad i penis och pung. ?Like på DA 7800, kommer bli grejt! Men, jag håller tummarna för att vi slipper se en Brooks B17 på din fina Colnago. ?
Du ska naturligtvis göra precis som du villÄsch då, det är härligt att ta ut svängarna och gå emot strömmen. Dels kommer svart att göra sig fantastiskt mot den lila cromovelaton,
Då gör du samma val som italienarna själva, det har iofs varierat en del mellan åren, men det brukar vara så att det säljs mer Shimano i Italien än vad Campa säljer worldwide!dels är Campagnolo verkligen inget vidare. Har kört ett antal Campagrupper nu (Record, Super Record och Daytona) och är inte imponerad.
+1Like på DA 7800, kommer bli grejt!
Skall det vara tidstroget skall det väl vara en FliteMen, jag håller tummarna för att vi slipper se en Brooks B17 på din fina Colnago. ?
Jag lyssnade på dig med kromet förra gången, Håkan. Men jag måste stå på egna ben någon gång. ?Du ska naturligtvis göra precis som du vill
Men jag håller med de som tycker att en ram med såpass mkt kromat blir snyggast med blanka komponenter, inte minst hjul med blankpolerade delar (nav, ekrar, nipplar och ffa fälgar).
Då gör du samma val som italienarna själva, det har iofs varierat en del mellan åren, men det brukar vara så att det säljs mer Shimano i Italien än vad Campa säljer worldwide!
Det kommer oavsett delar och färg på dem bli en snygg cykel.
Hoppas att du blir nöjd med den.
+1
Skall det vara tidstroget skall det väl vara en Flite
![]()
Kommer säkert att bli hur bra som helstJag lyssnade på dig med kromet förra gången, Håkan. Men jag måste stå på egna ben någon gång. ?
Visa bilaga 706856