liveforthis
Aktiv medlem
2025 specialized chisel fs
Ja det verkar komma en chisel i heldämpat utförande. Mesta taget från Epic 8. Men med startpris på 2600usd. Så vad tror happy om det ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja jag är väldigt positiv till det. Är mest sugen på en själv så får se , ska ner till lbsen och kolla på den i dagarna
Ja 12.8kg är rätt bra vikt med i orginal utförandet. Så se hur första intrycket är :)Ser ju oförskämt bra ut på papper.
Ja 12.8kg är rätt bra vikt med i orginal utförandet. Så se hur första intrycket är :)
Ja jo så är det tänkte på det med . Men frågan är väl då va dom hojarna kostar 2025 tro ?Detta är alltså en Epic Evo 7/8 i aluminium för 40000:- samtidigt som Cykelhuset säljer vanliga Epic Evo 8 Comp Carbon för 49000:-? Helt crazy...
Detta är alltså en Epic Evo 7/8 i aluminium för 40000:- samtidigt som Cykelhuset säljer vanliga Epic Evo 8 Comp Carbon för 49000:-? Helt crazy...
Ja alltså samma som en evo7 den har 120 fram 110bak.Tjena!
Nej, den är som vanliga Epic 8 fast med 110mm bak istället för 120.
Ja alltså samma som en evo7 den har 120 fram 110bak.
Ser ju helkul ut. Jag vill ha en!
Blir detta nästa års mest rekommenderade mtb? Allebike Discovery åker ner till andra plats.
Rädd för att 2600usd specialized fs är typ acera specad?
Men såg fin ut
Jävlarr vad saker jag skulle vilja byta ?Tjena!
Chisel FS | $2,600 USD: RockShox Recon Silver RL, X-Fusion Pro-02 shock, SRAM Level T 2-piston brakes, SRAM SX / NX drivetrain, TranzX dropper post, Specialized Fast Trak / Ground Control tires
eller
Chisel FS Base Shimano | $2,600 USD: RockShox Recon Silver RL, X-Fusion Pro-02 shock, Shimano M4100 2-piston brakes, Deore drivetrain, TranzX dropper post, Specialized Fast Trak / Ground Control tires
Med tanke på hur hårt jag körde min chisel ht så lär inte denna ha några problem för o klara rätt tuffa tag med. ?
Tänkte på att de säger montera 130mm trailgaffel för down country. Menar bara att visuellt skriker inte seat stay hårda tag men det kanske håller
Ja det och så sätta flip chip i low setting så har man en riktigt nice DC.
Tjena!
När AB Discovery kostar 15 papp mindre, med liknande komponenter, och iallafall har framtriangeln i dyrplast?
Tjena!
Chisel FS | $2,600 USD: RockShox Recon Silver RL, X-Fusion Pro-02 shock, SRAM Level T 2-piston brakes, SRAM SX / NX drivetrain, TranzX dropper post, Specialized Fast Trak / Ground Control tires
eller
Chisel FS Base Shimano | $2,600 USD: RockShox Recon Silver RL, X-Fusion Pro-02 shock, Shimano M4100 2-piston brakes, Deore drivetrain, TranzX dropper post, Specialized Fast Trak / Ground Control tires
Vassa?
I Deore Spec:
Discovery 24k
Chisel 27k
TCM har dom för 32t i billigaste spec. Det matchar ju växelkursen bättre också. vart hittar du dom för 27?Vassa?
I Deore Spec:
Discovery 24k
Chisel 27k
Nu finns ju bara polestar alphan i en enda storlek vilket är ganska begränsande. Men om den passar en är det som du säger ett väldigt bra köp.Alltså, varför skall man välja denna när man får en Polestar Alpha för typ samma pengar? Allt är ju bättre på den?
Sant, tänkte inte på det... känns som en meningslös cykel bara, dra av 10k på alla modellerna så snackar vi...Nu finns ju bara polestar alphan i en enda storlek vilket är ganska begränsande. Men om den passar en är det som du säger ett väldigt bra köp.
Också sant, man får med Polestar Alphan antingen köra trådlös dropper eller växel. Men det blir ändå billigare än den finaste Chisel FS och med bättre grejer...Om man inte vill ha vajer till droppern
Om man inte vill ha vajer till droppern
saknas helt port på höger sida. Enligt bild och vittne.Tjena!
Är det så förbannat dumt på Polestar? Vilka nötter.
Japp, så är det.saknas helt port på höger sida. Enligt bild och vittne.
saknas helt port på höger sida. Enligt bild och vittne.