Sverigetempot 2024

Sverigetempot 2024
Undra vad som hände med deltagare F01 som brutit efter 1959 km. Någon som vet?

Screenshot 2024-07-11 at 21.43.01.png

Sverigetempot 2024
Jaha, vad säger happy om detta? Cykeln trillade i skyfallet i Ulricehamn, jag satt inne och åt. Är detta bara en lackskada? Kan man knacka med swish när man inte har mynt? ?

Jag cyklade alltså mest troligt med detta detta från Ulricehamn till Smygehuk ? tur att det höll. Men detta bör väl vara lätt att laga... Jag hittade det när jag tog bort väskorna.

Visa bilaga 711274

Visa bilaga 711275

vem vi pratade om igår kväll

Sverigetempot 2024
Tre av nattens nio nyanlända var Wille Wallenius, Carl Johan Behre och Alexander Douglas (04.55). Glada killar med cyklar som hade bjussat på anmärkningsvärt många problem. Som inte tog ner dem på jorden. Typisk randoinställning.

Bilagor

• IMG_5610.jpg
    IMG_5610.jpg
    134.7 KB · Besök: 188
Sverigetempot 2024
Jaha, vad säger happy om detta? Cykeln trillade i skyfallet i Ulricehamn, jag satt inne och åt. Är detta bara en lackskada? Kan man knacka med swish när man inte har mynt? ?

Jag cyklade alltså mest troligt med detta detta från Ulricehamn till Smygehuk ? tur att det höll. Men detta bör väl vara lätt att laga... Jag hittade det när jag tog bort väskorna.

Visa bilaga 711274

Visa bilaga 711275
Alltså med tanke på hur du köttade förbi mig nerför hallandsåsen så får jag sjutton kalla kårar, skönt det höll, rätt bra drag ett tag där ?

Sverigetempot 2024
Tack alla som uppdaterar tråden! Vore oerhört värdefullt att höra om eventuella lärdomar ni dragit. Utvärdering av teknik, utrustning, laddning, skärmar eller inte, packning, elektroniskt vs mekaniskt etc etc etc
Att det mesta löser sig:-) aerobars med förhöjning så man orkar använda dem är nog min observation om något som gör skillnad ordentligt . Och så hade jag missat hur långsamt och låg puls man orkar hålla, så regnkläder och varma grejer borde jag haft mer av, men det klarade sig det med..

Sverigetempot 2024
Smygehuk idag 10:58
IMG_3204.jpeg

Btw: Var det nån som slog mitt rekord med 4 punkor relaterade till dödsgruset utanför Arvidsjaur? (Nya Conti gp5k 32mm med slang)

Inför sträckan till Östersund hade jag bara en slang kvar. Men klarade mig dit där ett nytt däck väntade. Lärdom: Ta alltid med ett extra däck på långa turer. Och det där med tubeless kanske inte är så dumt ändå?

Tack till alla arrangörer för ett grymt event. En helt fantastisk resa har det varit trots misärvädret.

Sverigetempot 2024
Visa bilaga 711438

Btw: Var det nån som slog mitt rekord med 4 punkor relaterade till dödsgruset utanför Arvidsjaur? (Nya Conti gp5k 32mm med slang)

Inför sträckan till Östersund hade jag bara en slang kvar. Men klarade mig dit där ett nytt däck väntade. Lärdom: Ta alltid med ett extra däck på långa turer. Och det där med tubeless kanske inte är så dumt ändå?

Tack till alla arrangörer för ett grymt event. En helt fantastisk resa har det varit trots misärvädret.

Jag körde samma däck- och slangkombo som du. Jag hade dock ett extradäck med, troligen det som räddade mig från att punka ?

Sverigetempot 2024
Visa bilaga 711438

Grattis, bra kört!

Jag gick för en halvtimme sedan från vandrarhemmet, hur länge var du vid skylten?

Sverigetempot 2024
Visa bilaga 711438

Gp5000 28 mm och slang ( bak tom tubeless som jag la slang i på katterjåkk pga pyspunka), varför jag inte fick punka på dödsgruset (världens mest träffande beskrivning) övergår mitt förstånd. Inga punkor på hela vägen trots tung och dåligt med kunna hålla koll på däcktrycket. jag körde det iofs löjligt långsamt. Men mitt styrlager dog nog där i Arvidsjaur, på dödsgruset…

Sverigetempot 2024
@Petert ett tips är att undvika sträckningen på väg 17 från Trollenäs in till Eslöv och istället cykla rakt över mot Remmarlöv och Västra Sallerup. Trafiken på väg 17 är inte kul för de som cyklat 200 mil.

Bilagor

• Screenshot_20240712_154713_Maps.jpg
    Screenshot_20240712_154713_Maps.jpg
    51.5 KB · Besök: 54
Tillbaka
Topp