Sverigetempot 2024
Okej då. En bild till bjuder jag på. Var det någon annan som också hann prova träningscykeln i Sjötofta? ?Visa bilaga 712622
Fick du abstinens?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Okej då. En bild till bjuder jag på. Var det någon annan som också hann prova träningscykeln i Sjötofta? ?Visa bilaga 712622
Så där ja, nu börjar det likna lite misär på riktigt
Jamenvisst! Min kamrat ville sova, stolleprov, så jag tog två timmar ftp/vo2 Max intervall som laddning inför sista rycket mot Smygehuk ????Okej då. En bild till bjuder jag på. Var det någon annan som också hann prova träningscykeln i Sjötofta? ?Visa bilaga 712622
Jag kopplade upp den mot Zwift en stund innan jag drog iväg vid 02:00. ?Okej då. En bild till bjuder jag på. Var det någon annan som också hann prova träningscykeln i Sjötofta? ?Visa bilaga 712622
Skulle inte förvånat mig. Du hade mycket energi kvar när vi andra gick och la oss. Bra kört hela vägen till mål! Vi sov istället och tog en korv med bröd till frukost innan vi trampade vidare.Jag kopplade upp den mot Zwift en stund innan jag drog iväg vid 02:00. ?
Tog en skön tablett sen och sov ett par timmar sen. Fick en nygrilad hamburgare av snälla farbrorn strax före 02:00. Sista 10milen gick allt annat än fort, sista tre gick på vilja och känslor.Skulle inte förvånat mig. Du hade mycket energi kvar när vi andra gick och la oss. Bra kört hela vägen till mål! Vi sov istället och tog en korv med bröd till frukost innan vi trampade vidare.
ja med detta inlägg blev man nästan lockad att delta! men som tur är, är man tillräckligt gammal och förståndig för att förstå att man inte ska vara med :)Även om det är underhållande att läsa om andras misär (skadeglädje?) så är det en sådan här reseberättelse som gör att suget infinner sig. Tack!
Jag vet inte hur gammal du är, men det finns cyklister på 80-85 år som kört PBP. Och så kan du ju köra en sådan här bekväm-cykel som mig och några andra om så önskas :-)ja med detta inlägg blev man nästan lockad att delta! men som tur är, är man tillräckligt gammal och förståndig för att förstå att man inte ska vara med :)
Byggde en cykel optimerad för komfort inför fjorårets RAP som tog mig 260 timmar att genomföra. Inga större problem med kroppen alls. Just tempopinnarna blev Ergo 43a med högsta möjliga risers (Profile Design såklart). Men det stora lyftet jämfört med C3 som jag kört många år och mil med var Culprits långa CSR "arm rests". Ingen UCI i ultracykling ?Vad är det för tempopinnar man ska satsa på om man vill komma upp i höjd. Fokus komfort inte aero?
Sade hejdå vid 00:20 och Silvergruvan, där jag spanat in en möjlig lägerplats. Svängde av in på grusvägen, som gick över skog och kraftledningsgata. Nu var det för första gången på länge faktiskt mörkt på riktigt. Döm om min förvåning när ett par stora ögon lyste i mörkret bara några meter bort, när jag tittade med pannlampa åt vänster. Björn? För smal. Rådjur? För stor. Älg? För liten ... men visade sig vara en tonårig älgkalv. Som nog blev lika överraskad som jag. Kunde sen sova gott vid Svartälven, även om vattnet var för strömt för att våga bada på egen hand.
Om du känner så redan råder det i alla fall inga tvivel beträffande din”potential”.Om fyra år … då kör vi väl igen ?
Klart du ska med.Tack för ännu en magisk RR @Ricard_STHLM ?
Visserligen 55 bast 2028 men pigg på en sub100 med dig och @NLC då! ?
Klart vi gör ;)En vecka senare när intrycken satt sig lite (och kanske de värsta börjat suddas ut) - här kommer några tillägg på @Ricard_STHLM s RR
Hela första dagen flöt på fint, cykla genom en midnattssolsnatt var härligt även om det var långt mellan husen. Strax innan Storuman ser vi de första svalorna följt av blåklockor i mängder i dikeskanten.
Dag två var nära på miserabel, precis innan vi ska stanna i Vilhelmina för att stämpla kommer en störtskur och vi ramlar in på Coop blöta och kalla vilket inte blir bättre av att ACn är på för fullt. Samma visa i Dorotea, efter att ha snurrat runt vägarbetet på huvudgatan kommer vi till OKQ8-macken precis när det börjar ösa ner - då blir man lätt stillastående en extra stund.
Dag tre … även om den startade piggt var det dagen då vinden blåste ur skallen på mig. Trampa för att komma nerför 5-6% lutning tar verkligen lusten ur en. Det missade sovet innan Vansbro och att vi var 5-10 min för sena för att proviantera på macken i Vansbro var en liten utmaning men att få en glatt välkomnande av @stafer69 inne på värdshuset var en moralhöjare.
Här borde jag/vi nog ha kartrekat rutten lite bättre, för segare och knaggligare väg än den mot Fredriksberg (f.ö anser jag att alla orter med -berg och -ås bör förstöras) - verkligen inte rätt sträcka att få ett slag av sovhammaren. Här visade sig dock vår snabba vänskap hålla riktigt bra, inga sura miner - bara pepp. Det jag borde gjort bättre var att komma ihåg puffjackan jag pulat ner i packningen vid bag drop i Östersund (”den här kan ju vara bra att ha om det blir kallt”), men nu gjorde jag inte det och fick frysa som en hund. När vi väl fick lite värme i kroppen gick det ju fint att cykla 20 mil till ?
Fjärde benet från Skövde och ”him” var det blandad smärta och njutning - sittsåret gjorde sig ständigt påmint vid varje ojämnhet medan välkända vägar (och då särskilt söder om åsen) välkomnade med värme och skönhet. Sista 10 milen var närapå lekfulla med ett (i sammanhanget) furiöst partempo där vi drog prick 2 minuter var.
Målgång och mottagande av familjen var omtumlande, plötsligt var allt slut. Inte för att jag gärna ville cykla en meter till men var det verkligen över ?
Om fyra år … då kör vi väl igen ?
Några peppbilderKlart vi gör ;)
Tack för trevlig video över loppet och jäklar vad det går undan när ni cyklar!Till slut lyckades jag knåpa ihop filmen från Sverigetempot. Lite lång kanske, men hoppas ni känner igen er.
Skopåse!Till slut lyckades jag knåpa ihop filmen från Sverigetempot. Lite lång kanske, men hoppas ni känner igen er.
Peter kanske har någon bra kanal in till Trafikverket så att de ser till att få till några riktigt eländiga dödsgrussträckor i månadsskiftet juni/juli de år Sverigetempot körs? ??Dödsgruset er borte!
På veg til Offroad Finnmark. Visste dere at når man skal kjøre fra sør-Norge til Finnmark på mest effektive måte, da må man gjennom Sverige? Så i dag har jeg gjenopplevd Sorsele, Slagnäs, Arvidsjaur og Kåbdalis. I morgen blir det Jokkmokk, Gällivare, Finland og til slutt Finnmark.
Visa bilaga 714491
Hadde jo sett spesielt fram til gjensynet med Dödsgruset. Men borte var den altså. Men kanskje det skal være sånn. Det er sånne mytiske vegarbeidsstrekninger som bare åpenbarer seg når det er Sverigetempot.
Visa bilaga 714492
To minutter før ankomst Kåbdalis åpnet slusene seg. Dette påkalte de riktige minnene, for akkurat sånn var det jo hver kveld på ST også!
Visa bilaga 714493
Extremt bra läsning, tack för det. Jag har ett bekymmer dock, det saknas uppföljning på huruvida bindorna var till någon nytta ?Sverigetempot 2024
Köper mat och solkräm, Nils testar bindor för att lindra smärtan i rumpan.
Trosskydden funkade fint. Som större plåster på sittsåren förhindrade de att varskorpan torkade in i bibsen för att sen ryckas loss när man ställer sig upp.Extremt bra läsning, tack för det. Jag har ett bekymmer dock, det saknas uppföljning på huruvida bindorna var till någon nytta ?
??️ Du kan verkligen skapa bilder av text.Trosskydden funkade fint. Som större plåster på sittsåren förhindrade de att varskorpan torkade in i bibsen för att sen ryckas loss när man ställer sig upp.
Till slut lyckades jag knåpa ihop filmen från Sverigetempot. Lite lång kanske, men hoppas ni känner igen er.
Hello Sverigetempovänner
Här kommer sent omsider även min dokumentärfilm som skildrar min upplevelse av Sverigetempot.
Håll till godo! ?
Riktigt bra kört Stefan. Mycket imponerad över din prestation, du ser oförskämt fräsch ut vid målgång! Och även kudos för en grym film!Hello Sverigetempovänner
Här kommer sent omsider även min dokumentärfilm som skildrar min upplevelse av Sverigetempot.
Håll till godo! ?
Hello Sverigetempovänner
Håll till godo! ?
Nu vill vi ju ha en jämförelse mellan olika modeller. Ger de som har vingar någon aerodynamisk fördel? Har Libresse eller Always överhanden just nu? ICAs egna är väl snarast att jämföra med Biltema och är väl därför ocyklingsbara?Trosskydden funkade fint. Som större plåster på sittsåren förhindrade de att varskorpan torkade in i bibsen för att sen ryckas loss när man ställer sig upp.
Hello Sverigetempovänner
Håll till godo! ?
Skopåse, igen, verkligen!Hello Sverigetempovänner
Håll till godo! ?
Återkommer nästa gång behovet uppstår. Eller så packar jag ner det där compeed-plåstret jag tog ur sjukvårdspåsen med kommentaren ”jag har ju aldrig fått skavsår förut” …Nu vill vi ju ha en jämförelse mellan olika modeller. Ger de som har vingar någon aerodynamisk fördel? Har Libresse eller Always överhanden just nu? ICAs egna är väl snarast att jämföra med Biltema och är väl därför ocyklingsbara?
Till slut lyckades jag knåpa ihop filmen från Sverigetempot. Lite lång kanske, men hoppas ni känner igen er.
Vissa gör allt för att få vara med på film!Så kult, jeg er med i filmen ?
Visa bilaga 715009
Uansett, grymt kjørt! Det er ekstra imponerende når man var på vegen selv og vet hvor langt foran dere var.
Kollat nu! Suverän helt enkelt! Och kul att få vara med lite. Skickade länken till lite vanligt folk. Uppskattat och har fått höra "NU vet jag vad du yrat om".Hello Sverigetempovänner
Håll till godo! ?
Tack och även tack för det sporadiska sällskapet under resan. Härligt när du pratar om ”vanligt folk” ?Kollat nu! Suverän helt enkelt! Och kul att få vara med lite. Skickade länken till lite vanligt folk. Uppskattat och har fått höra "NU vet jag vad du yrat om".