Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
Den kanske platsar i retro tråden men den är i alla fall gjord av stål ?
20240722_210621.jpg

Stål!
IMG_5599.jpeg

Färdig. Gött. Går den att cykla på? Inte en jävla aning, men det är det dyraste jag äger i alla fall. (Pengar är ju alltid viktigast.) Ber ödmjukast om ursäkt för de silvriga komponenterna.

Se gärna detta inlägg som illa dolt skryt, ity det är precis vad det är. Jag är nöjd med hojen. ?

Senast redigerad av en moderator:
Stål!
Den här var riktigt fin. Slår de flesta andra i tråden med hästlängder, tycker jag! ?

Ser att du har de oförskämt dyra DA-vajerstoppen på underröret. Jag blev inspirerad av @HåkanC att köpa sådana till Fausto. Min plånbok har inte hämtat sig än.
Aldrig tänkt på att de är dyra.
De var med på cykeln vid köp.
Antar att de suttit på sen cykeln var ny då de borde ingå i en DA 7400 grupp.

Stål!
Tog en tur på drygt en timme idag (har inte råd med ett flaskställ). Albertos baby - 3Volumetrica, dvs med större diameter på rören än vad som var vanligt i slutet av 80-talet. C-record högflänsnav är, för mig, sannolikt de vackraste nav som har gjorts.

Visa bilaga 715451Visa bilaga 715452Visa bilaga 715453Visa bilaga 715454Visa bilaga 715455Visa bilaga 715456
Å herre jösses vilken vacker hoj! Snålvattnet bara rinner....
Och vilket fint skick, den ser ju fabriksny ut!?

Stål!
Senast ändrad:
Stål!
Precis, men har en Peugeot från 1984 som har BSA. För Peugeot lär övergången till engelsk gänga ha skett ungefär då. Säljaren vet kanske hur det ligger till med cykeln ifråga?
Ja, sånt här är värt att kolla upp innan man köper och inte bara på franska ramar, många Crescent hade fransk gänga på vevlagret. Gjorde en sökning på MBK och hittade en som hade pressfit och med en udda diameter, så det kan vara vad som helst.

Och sen är det styrlagren också ...

Senast ändrad:
Stål!
Tack för alla bra svar ska kolla lite med säljaren
Jag funderar på att kanske sälja min fondriest over x ifall du är sugen Columbus new spx rör (ska vara samma som TSX tydligen), dura ace 7700 grupp i fint skick (bromsarna är dock 7800 men skickar med 7700 bromsarna också) , prime cosine hjul med conti GP 5000 däck i fint skick. Skickar även med ett par nya hoods till växlelreglagen :) styrstammen är bytt till 100mm (130mm) på bilden. Styret är ett nytt kompakt styre från procraft som har modern geo istället för det horribla anatomiska styret dom kom med cykeln.

Det enda jag vill behålla är sadeln så skickar med något annat från gömmorna :)

Har för mig den är storlek 56, kan dubbelkolla sen, men passar mig bra som är 177 lång/kort.

1000000424.jpg

Tillbaka
Topp