Kneecap
Aktiv medlem
Stål!
Tjena!
Det där ser kul ut! Om jag hade behövt en ny hardtail så hade jag kunnat tänka mig det konceptet..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den kanske platsar i retro tråden men den är i alla fall gjord av stål ?
Visa bilaga 714844
Den är riktigt kul. Jag skulle kanske vilja droppa däckstorleken från 3” till 2.7/2.8”Tjena!
Det där ser kul ut! Om jag hade behövt en ny hardtail så hade jag kunnat tänka mig det konceptet..
Sådär ska en hoj se ut! ?Tog en rejäl tur igår. Ingen blodsmak. Måste vara stålet.
Tidig Super Record 11 (2009-2010, hade inte de röda dekalerna.), MX Leader från 1993 och gubbe från mitten 60-talet.
![]()
Så ska det se ut, nästan en 10poängare! Om det inte vore för de svarta komponenterna.Tog en rejäl tur igår. Ingen blodsmak. Måste vara stålet.
Tidig Super Record 11 (2009-2010, hade inte de röda dekalerna.), MX Leader från 1993 och gubbe från mitten 60-talet.
![]()
Åhhhhh! Så snyggt! SÅ ska det se ut.
Nu börjar den här tråden ordna upp sig ????
Kul auktion! Synd att det ligger så avsides baraGammalt svenskt stål någon?
Från nr 2199 och framåt finns möjlighet att göra av med det som eventuellt finns kvar i semesterkassan.
Militärcyklar börjar på 2744.
Helt underbarTog en rejäl tur igår. Ingen blodsmak. Måste vara stålet.
![]()
Den här var riktigt fin. Slår de flesta andra i tråden med hästlängder, tycker jag! ?
Aldrig tänkt på att de är dyra.Den här var riktigt fin. Slår de flesta andra i tråden med hästlängder, tycker jag! ?
Ser att du har de oförskämt dyra DA-vajerstoppen på underröret. Jag blev inspirerad av @HåkanC att köpa sådana till Fausto. Min plånbok har inte hämtat sig än.
Då har du inte behövt köpa dem.. ?Aldrig tänkt på att de är dyra.
Å herre jösses vilken vacker hoj! Snålvattnet bara rinner....Tog en tur på drygt en timme idag (har inte råd med ett flaskställ). Albertos baby - 3Volumetrica, dvs med större diameter på rören än vad som var vanligt i slutet av 80-talet. C-record högflänsnav är, för mig, sannolikt de vackraste nav som har gjorts.
Visa bilaga 715451Visa bilaga 715452Visa bilaga 715453Visa bilaga 715454Visa bilaga 715455Visa bilaga 715456
Fantastiskt fint skick på den cykeln :)Tog en tur på drygt en timme idag (har inte råd med ett flaskställ). Albertos baby - 3Volumetrica, dvs med större diameter på rören än vad som var vanligt i slutet av 80-talet. C-record högflänsnav är, för mig, sannolikt de vackraste nav som har gjorts.
Visa bilaga 715451Visa bilaga 715452Visa bilaga 715453Visa bilaga 715454Visa bilaga 715455Visa bilaga 715456
Byggtråd tack :DHej jag tänkte svetsa/modda en gamla Crescent vikcykel med ett extra överrör lite som en fattig -mans Bike Friday All Packa.
Jag letar efter motsvarande 4130-stålrör med max 1 mm tjocklek och diameter på ca 22 mm.
Är det någon som vet om det går att tag på över disk i Stockholm?
Inte i närheten lika märkligt som ditt inlägg. Varför i hela fridens namn skulle jag vilja cykla helt utan byxor? Den märkliga vanan får du behålla själv :)Tjena!
Men utan byxor hade du gjort det? ?
Edit: @aben du kan ju inte hålla på och redigera inlägg hur som helst.. Blir jättemärkligt när jag citerar.
Men känn dig inte ensam!Inte i närheten lika märkligt som ditt inlägg. Varför i hela fridens namn skulle jag vilja cykla helt utan byxor? Den märkliga vanan får du behålla själv :)
Sälj en Rolle! ?Tog en tur på drygt en timme idag (har inte råd med ett flaskställ).
Inte i närheten lika märkligt som ditt inlägg. Varför i hela fridens namn skulle jag vilja cykla helt utan byxor? Den märkliga vanan får du behålla själv :)
Om du gillar den: Kör på det!Vad tror ni om nummer 3 i den här annonsen på blocket?
Tycker den är alldeles för dyr och fransk ram brukar betyda fransk gängstandard och inte så kul.Vad tror ni om nummer 3 i den här annonsen på blocket?
Något dyr kanske...Men ram och gaffel verkar ju fina, Columbus SL är ju riktigt fina rör, bättre än SLX ?Vad tror ni om nummer 3 i den här annonsen på blocket?
Precis, men har en Peugeot från 1984 som har BSA. För Peugeot lär övergången till engelsk gänga ha skett ungefär då. Säljaren vet kanske hur det ligger till med cykeln ifråga?Tycker den är alldeles för dyr och fransk ram brukar betyda fransk gängstandard och inte så kul.
Ja, sånt här är värt att kolla upp innan man köper och inte bara på franska ramar, många Crescent hade fransk gänga på vevlagret. Gjorde en sökning på MBK och hittade en som hade pressfit och med en udda diameter, så det kan vara vad som helst.Precis, men har en Peugeot från 1984 som har BSA. För Peugeot lär övergången till engelsk gänga ha skett ungefär då. Säljaren vet kanske hur det ligger till med cykeln ifråga?
Jag funderar på att kanske sälja min fondriest over x ifall du är sugen Columbus new spx rör (ska vara samma som TSX tydligen), dura ace 7700 grupp i fint skick (bromsarna är dock 7800 men skickar med 7700 bromsarna också) , prime cosine hjul med conti GP 5000 däck i fint skick. Skickar även med ett par nya hoods till växlelreglagen :) styrstammen är bytt till 100mm (130mm) på bilden. Styret är ett nytt kompakt styre från procraft som har modern geo istället för det horribla anatomiska styret dom kom med cykeln.Tack för alla bra svar ska kolla lite med säljaren
Stämmer! Typ min 92318 med Sugino vevlager!Ja, sånt här är värt att kolla upp innan man köper och inte bara på franska ramar, många Crescent hade fransk gänga på vevlagret.
Vad är det som så farligt med franska gängor?Stämmer! Typ min 92318 med Sugino vevlager!
Det är en obsolete standard som gör det svårare att hitta reservdelar, främst vevlager och styrstammar som fransmännen jävlades med, finns säkert annat. Hur som blir det dyrt att jaga nos om man vill ha nytt och onödigt dyrt samt tidskrävande att jaga begagnat i fint skick.Vad är det som så farligt med franska gängor?