Pfaff
Aktiv medlem
Stål!
ISO och DIN är i regel samma sak.Jag är besviken, varför tog inte tyskarna tag i det här tidigt och skapade en standard?
DIN är utmärkt, de kunde gett oss en DFN också.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ISO och DIN är i regel samma sak.Jag är besviken, varför tog inte tyskarna tag i det här tidigt och skapade en standard?
DIN är utmärkt, de kunde gett oss en DFN också.
Nu är Sugino lite speciella, tyvärr. De använde ISO, trots att de är ett japanskt företag. Om jag riktigt rådbråkar mitt minne tror jag att det dessutom finns ett par Suginomodeller som har en speciell profil som varken är JIS eller ISO.Mitt gamla Sugino 35x1 vevlager ser ut såhär:
Visa bilaga 716392
Jag tycker det ser ut som JIS standard då?
Verkar vara så, Heine skrev i en gammal artikel från 2013:ISO och DIN är i regel samma sak.
Vikten och framför allt hjulens vikt har en betydelse för accelerationen men YTTERST LITE på hastigheten när du väl kommer upp i fart (allt annat lika). I gengäld kommer du få lite mindre hastighetsvariationer, t ex de minimala ryck som uppkommer när du trampar ned.Roade mig med att bygga ihop en cykel av min Cotic Roadrat med vad jag hade i förrådet. Sora, Pro och BBB står det på delarna, så inget märkvärdigt. Men när jag nu har rullat lite med den har jag märkt två saker. Det är lika givande att ta i för att accelerera som att blåsa i sitt eget segel, men den rullar lika snabbt som min KHS CX200 som jag har som pendel. (jobbet har satt upp skyltar som talar om hur fort man kör då de flesta glömmer bort att det är 20) Samt att den känns mycket lenare att åka på. Om det är en begriplig beskrivning.
Att en stålram flexar mer än aluminium är jag bekant med, ändå undrar jag om det verkligen är hela förklaringen till att den är mycket trögare att accelerera?
Är det orimligt att fundera över hur tunga däcken är?
Utan tvekan är vägråttan klart tynger än min CX200 och Scott Speedster som jag har att jämföra med, men så mycket att det känns som jag cyklar en Skeppshult?
Så mycket mer tycker jag inte att den väger. Funderar på om det är hjulen/däcken som är tunga att sätta snurr på.
Men, det jag är nöjd med är hur skön den är att cykla. Får jag för mig att leka Bigmollo så är det cykeln jag kommer ta. Men lite bättre acceleration än en Skeppshult damcykel skulle uppskattas.
Sicket godis. Älskar pragmatikens kreativa utfall!Visa bilaga 716648
Mock-up med 39mm däck. Inget utrymme kvar vid kedjestagen så dessa kommer klämmas till i skruvstädet.
Efter ett besök i skruvstycket. Lär ju knappast göra ramen bättre. Men nu får 40 mm plats.Sicket godis. Älskar pragmatikens kreativa utfall!
Du får hålla koll lite då och då efter sprickorEfter ett besök i skruvstycket. Lär ju knappast göra ramen bättre.
+1Men nu får 40 mm plats.
Tänkt flera gånger ”nu är de nog med de här skrikande fälgbromsade 26” stålcyklarna”, trots det hittar jag mig med denna Cycle Pro i stål, med 26” fälgbromsade hjul med beiga däcksidor! Så är inte fallet!
Anyhow, tycker den blev så pass tjusig att den får hänga med och cykla rivieran på måndag!
Allés gut,
Edvin
Visa bilaga 716715
Tycker allt det ser ut som en Univega?
Hahaha så engagerad är jag i detta, det är en Univega, men det finns säkert en Cycle Pro som är rätt lik! Give a man a break ?
Det är en jättefin mijataHahaha så engagerad är jag i detta, det är en Univega, men det finns säkert en Cycle Pro som är rätt lik! Give a man a break ?
Tack det är den nya modellen av dom, miyata rocklobsterDet är en jättefin mijata![]()
Vad tror ni om min footie som jag har i sonens lägenhet i Skellefteå Södra för pubrundor och liknande.
Ska man göra nått med den eller är den perfekt som den är?
Visa bilaga 716861Visa bilaga 716862
Precis! Ny sadel på den, annars är den väl perfekt som den är?Inte mycket att göra, men en annan sadel kan den väl vara värd?
Broms, reflexer åt alla håll samt ringklocka. Kanske belysning också? Laglig helt enkelt :)Vad tror ni om min footie som jag har i sonens lägenhet i Skellefteå Södra för pubrundor och liknande.
Ska man göra nått med den eller är den perfekt som den är?
Visa bilaga 716861Visa bilaga 716862
En klämtuta kanske kunde funka!Ja, promillen är bra på att försköna det mesta.
Gör den inte för lagenlig. Det skall vara lite rebelliskt att cykla hem från puben.
bikable.se
customhoj.se
Ett pizza rack borde vara bra att ha också, till den obligatoriska pizzan/skräpmaten efter pubrundan.En klämtuta kanske kunde funka!
Och kanske en öl.. jag menar flaskhållare till styet?
Visa bilaga 717021
Visa bilaga 717023
![]()
Flaskehållare | Köp en flaskehållare till din cykel här!
Köp en flaskhållare till racer, MTB eller citybike. Vi har flaskhållare från flera varumärken i olika stilar och färger. Snabb leverans | 365 dagars öppet köpbikable.se
![]()
Klämtuta Universal
Klämtuta från MCS. Med fäste för 1" (25.4mm) styre. Längd: 7" (17.7cm)customhoj.se
Velo Orange har haft franskgängade vevlager. Men Veloform kan kanske ha franskgängade vevlager från SKF, TA, eller något liknade.Står det 35x1 eller 35xP1 nånstans på vevlagret, så är det franskgängat.
Och är det slut, så blir det dyrt att hitta ett nytt.
Perfekt lägger beställning ?En klämtuta kanske kunde funka!
Och kanske en öl.. jag menar flaskhållare till styet?
Visa bilaga 717021
Visa bilaga 717023
![]()
Flaskehållare | Köp en flaskehållare till din cykel här!
Köp en flaskhållare till racer, MTB eller citybike. Vi har flaskhållare från flera varumärken i olika stilar och färger. Snabb leverans | 365 dagars öppet köpbikable.se
![]()
Klämtuta Universal
Klämtuta från MCS. Med fäste för 1" (25.4mm) styre. Längd: 7" (17.7cm)customhoj.se
Det finns flera, googla.Velo Orange har haft franskgängade vevlager. Men Veloform kan kanske ha franskgängade vevlager från SKF, TA, eller något liknade.
Kan var värt att kolla med Anders.
Witslingers eller Tim-Tas -rek säger jag spontantInte nöjd med passformen på Apiduran.
Någon som är väldigt nöjd med någon custom?
Visa bilaga 717855
Passformen på min látelje är väl bra, men har en söm som börjat gå upp efter en sommar med rätt lätt användning.Inte nöjd med passformen på Apiduran.
Någon som är väldigt nöjd med någon custom?
Visa bilaga 717855
Passformen på min látelje är väl bra, men har en söm som börjat gå upp efter en sommar med rätt lätt användning.
Witslingers eller Tim-Tas -rek säger jag spontant
Jag vet inte om de är team, ingen logo säger Team utan Marin Redwood, vuxenstorlek på hjulen och utan skärmar rymmer den åtminstone 45mm!Cool Marin Team! Samma modell som min fru rullar på!
Visa bilaga 717913
Tokigt tjusig. Rostfritt stål med 3D-printade delar. Blir intressant att se om/när 3D-printing slår igenom på bred front.
Home
cycles-cadence.fr
Håller inte med. Tycker den ser ut som vilken kolfiberhoj som helst.Visa bilaga 717913
Tokigt tjusig. Rostfritt stål med 3D-printade delar. Blir intressant att se om/när 3D-printing slår igenom på bred front.
Home
cycles-cadence.fr
Håller inte med. Tycker den ser ut som vilken kolfiberhoj som helst.
Tycker det känns som att varenda rambyggare har börjat använda printade delar. Specialized körde väl printade "lugs" med kolfiberrör på en prototyp?Visa bilaga 717913
Home
cycles-cadence.fr