Köpa POC Ventral Spin inlägg?

Marten D

Aktiv medlem
Har en POC Ventral Spin. Men skumgummifodret börjar bli dåligt. Vem säljer den reservdelen?

Bilagor

• POC Ventral Spin.jpg
    POC Ventral Spin.jpg
    21.1 KB · Besök: 71
  • IMG_20240806_091328.jpg
    IMG_20240806_091328.jpg
    520.4 KB · Besök: 62
Ingen verkar det som. Hittar enstaka i asien. Kanske kontakta POC?

Men för 400-500kr som de vill ha så hade jag nog bara köpt en ny hjälm. Börjar den vara så sliten så är nog hjälmen nära EOL.
Fick kontakt med POC och de hade slutat med reservdelar till den modellen, då de börjat med Mips. Men... De sa att Mips passar Spin, så de skulle skicka mig kuddarna gratis. Sa jag att jag är en riktigt nöjd POC-kund? :giggle:(y)

Köpte en POC Omni Air Mips vintern 22/23 som använts normalt och utan olyckshändelser. Det som inte är normalt är att hela plastsjoket som sitter i bakkanten har lossnat och inte går att sätta fast igen. Verkar vara billigt byggd, Har en äldre POC utan Mips med liknande konstruktion men där allt sitter fast mycket bättre. Tydligen blivit lägre kvalitet på deras nyare modeller.

Fick kontakt med POC och de hade slutat med reservdelar till den modellen, då de börjat med Mips. Men... De sa att Mips passar Spin, så de skulle skicka mig kuddarna gratis. Sa jag att jag är en riktigt nöjd POC-kund? :giggle:(y)
Haha jag har samma problem, frågade och fick till svar att dem inte har något som passar. men skulle få en 35% voucer på deras hemsida!

Men är det samma typ av liner då? För "spin" har ju rotationsskyddet i själva linern, om man håller om den med fingerspetsarna känns den ju litegrann som en ballong med gele i, medan vanliga liners känns som strävt skumplast.

Men är det samma typ av liner då? För "spin" har ju rotationsskyddet i själva linern, om man håller om den med fingerspetsarna känns den ju litegrann som en ballong med gele i, medan vanliga liners känns som strävt skumplast.
Jag fick klippa pyttelite på båda sidorna av inlägget. Jag är enormt nöjd med hjälmen och kundservicen.

Tillbaka
Topp