Cykelvasan 2024, stress, gpx-fil, däckval, hur är banan? Osv.

Kul! Lycka till. Varför kör du med militärcykel? Hade det inte varit roligare med en för ändamålet vettigare cykel?
Tack :) bra fråga.. tycker att det är fantastiskt kul att köra militärcykel :) tycker att min 80 år gamla hoj går fantastiskt fint!

Har aldrig kört MTB men har tänkt tanken att om jag klarar loppet under 4 timmar ska jag eventuellt börja fundera på en MTB och sätta upp ännu högre mål.

Skulle jag sätta mig på en MTB på lördag är jag säker på att jag kört mycket sämre tid än med militärcykeln. Är väl incyklad på M42an :)

Tack :) bra fråga.. tycker att det är fantastiskt kul att köra militärcykel :) tycker att min 80 år gamla hoj går fantastiskt fint!

Har aldrig kört MTB men har tänkt tanken att om jag klarar loppet under 4 timmar ska jag eventuellt börja fundera på en MTB och sätta upp ännu högre mål.

Skulle jag sätta mig på en MTB på lördag är jag säker på att jag kört mycket sämre tid än med militärcykeln. Är väl incyklad på M42an :)
fattar! Hoppas på sub 4. Hade varit kul att se vad du kan åstadkomma med en MTB. Kör hårt.

tycker att det är fantastiskt kul att köra militärcykel :) tycker att min 80 år gamla hoj går fantastiskt fint!

Börjar det bli en grej att folk ska militärcykla eller är det du här på nån slags triathlonlopp?

IMG_1071.jpeg

Målgångsöl låter helt underbart. Möjligt att en sådan hamnar i ryggan ?

Men den lär väl vara både varm och väl omskakad när man kommer fram?
Ja, den var på gränsen till ljummen förra året.
Men den är ju mest vanlig grusväg, det är ju inte stökig stig, så så farligt skakad blev den inte.

Någon nämnde att prognosen varit minst sagt varierande under de senaste dygnen. Det har varit allt från nio grader, spöregn och byig hård sidvind till sol, medvind och arton grader varmt. Och samma killar ska vi lita blint på när de presenterar hur klimatet ska vara om femtio/hundra år. De borde ju försöka få till en femdygnsprognos dom är relativt säker först, och sedan arbeta sig framåt.

Jag funderar över val av olja. Ska köra CV 30 och har just nu torrvädersolja på cyklarna. Är det bara dumt? Cyklarna kommer ju stå i regnet ett par timmar på bilen redan innan start också.

Själv har jag åkt på en riktigt mancold och hoppas att det skall släppa innan lördagen....?

Sista cykelpasset var i fredags och att det hinns med något mer innan lördagen känns avlägset...
Samma här, knappt cyklat något den sista veckan. Hade satt upp några mål som jag ville nå men nu har jag ändrat det till att bara försöka gå i mål. Är inte speciellt taggad för Vasan ?

Hoj, har lite funderingar om starten på lördag, första gången jag ska köra CV90. Har startgrupp 28 och ska enligt plan dra iväg runt 10:30. När måste jag vara där egentligen? Nummerlappar och sånt hämtas ut dagarna innan. Ska bo i Tandådalen och får skjuts ner utav familjen så ska bara bli avsläppt. Men vägen stängs väll av i tid till första grupp startar så kanske måste vara där tidigt på morgonen i alla fall? Känns sådär att behöva uggla där i 2tim+. Är det mycket kaos med att ta sig dit med bil överlag?

Hoj, har lite funderingar om starten på lördag, första gången jag ska köra CV90. Har startgrupp 28 och ska enligt plan dra iväg runt 10:30. När måste jag vara där egentligen? Nummerlappar och sånt hämtas ut dagarna innan. Ska bo i Tandådalen och får skjuts ner utav familjen så ska bara bli avsläppt. Men vägen stängs väll av i tid till första grupp startar så kanske måste vara där tidigt på morgonen i alla fall? Känns sådär att behöva uggla där i 2tim+. Är det mycket kaos med att ta sig dit med bil överlag?
Jag va där förra året ca 30 min före mitt startled startade ( led 23 ) och det va inga problem att åka bil ändå fram

Startade runt 10 och vi var där kanske 15min innan, dock lite köer in på parkeringen men det gick fint ändå...

Lugnt, vägen stängs av men man kör på andra sidan fram till starten. Men alltid skönt att va i tid i vilket fall :)

Sveriges Television direktsänder loppet från start till mål, precis som Vasaloppet på vintern

Såg att både Rissveds och hennes danske pojkvän Simon ska köra på lördag. Kul!

Själv gör förkylningen att det bara blir halvan imorgon med dottern och inget mer än så. Surt sa räven, men ska bli skoj att se dotterns inledande entusiasm brytas ned kilometer för kilometer och ersättas av irritation och ilska men fortsätta drivas fram av hennes pannben. Jag ser många möjligheter till uppmuntrande tillrop, som jag är säker på att hon kommer uppskatta ?.

Såg att både Rissveds och hennes danske pojkvän Simon ska köra på lördag. Kul!

Själv gör förkylningen att det bara blir halvan imorgon med dottern och inget mer än så. Surt sa räven, men ska bli skoj att se dotterns inledande entusiasm brytas ned kilometer för kilometer och ersättas av irritation och ilska men fortsätta drivas fram av hennes pannben. Jag ser många möjligheter till uppmuntrande tillrop, som jag är säker på att hon kommer uppskatta ?.
Haha elakt. Hur gammal är dottern?

Ska köra 30 km imorgon med dottern och sedan kör jag själv 90 på lördag. Dottern är 10 år och det är hennes första vasa. Hon fick startled 1 och jag 9, hon vill absolut starta med mig är det ok att hon startar i led 9 med mig?

Ska köra 30 km imorgon med dottern och sedan kör jag själv 90 på lördag. Dottern är 10 år och det är hennes första vasa. Hon fick startled 1 och jag 9, hon vill absolut starta med mig är det ok att hon startar i led 9 med mig?
Ja,jag kom försent med 4a startled förra året,hände inget konstigt,eller så byter ni bara startled vid incheckningen

Min förkylning känns bättre men inte helt friskt. Tog en 20km lätt runda idag för att känna på kroppen och det känns tillräckligt bra för att iaf åka även om det inte lär blir en toppen tid ...

Det ser bra ut när det gäller förutsättningarna till Cykelvasan. Har uppmätt 18 ml regn de senasta 2 dygnen. Inget regn på över en vecka innan dess. Så banan kommer att bli snabb, så vaxa kedjan. Ingen vinterolja behövs. Fyll på med ny luft i däcken, tanka kropp och knopp och åk mot Mora på fredag/lördag i fäderns spår.
Lämnar walkover måste grilla med familjen!
Så lycka till i spåret ni som ska cykla!
IMG_20240808_194108.jpg

Tillbaka
Topp