Citronkakan
Aktiv medlem
Pajad sram nx clutch
Min clutch på en sram nx vill inte gå tillbaks utan man måste trycka tillbaka den med fingret liksom. Går det att fixa själv eller?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är bortrest för tillfället men kan skicka en liten film imorgonHar du nån bild att visa, för oss analfabeter?
Tack så mycket? ska återkomma när jag har försökt imorgonÄr det clutchen som inte ger något extra motstånd när du försöker trycka cagen framåt (så kedjan blir slak) Eller är det hela cagen som inte ger någon spänning till kedjan? (Tryck bakåt)
Visa bilaga 718527
Är det så att den inte spänner kedjan alls så är det antagligen torsionsfjädern, nr.14 på bilden här (shimanoväxel, men ser likadan ut för sram) som släppt från sitt fäste.
Då kan du lossa cagen och montera tillbaka den. Jag fick göra det på en nx eagle bakväxel.
Man borde däremot antagligen hitta ett sätt att göra fjädern bredare så att den inte kan hoppa ut igen
Visa bilaga 718528
Har du nån bild att visa, för oss analfabeter?
Jag tror jag har lyckats fixa den. Känns lite för spänd. Kan skicka film och se om du vet om det ser rätt utDen verkar kass, byt bakväxel.
Den verkar kass, byt bakväxel.
Var det fjädern som hoppat lös?
Jag vet inte. Jag snurrade den ett varv och så funkade den tror jagVar det fjädern som hoppat lös?
Hoppas den håller sig kvar, men jag skulle börja snegla efter bra deal på en ny