Pyspunka82
Aktiv medlem
Verktyg för att lossa shimano Centerlock skivbroms
Gha. Vad är det för hylsa eller liknande som behövs för att få loss denna skiva?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men av rätt storlek, det finns ju 2Hollowtech 2 ser det ut som
Framförallt med tanke på hur den låsringen ser ut. Det ser ut som man redan skadat tänderna på den och sen ser det ju ut att ha rostat rätt bra.Ta det lugnt vid demontage!
TS nav måste väl ha gängorna på utsidan då ringen har gängorna på insidan?Framförallt med tanke på hur den låsringen ser ut. Det ser ut som man redan skadat tänderna på den och sen ser det ju ut att ha rostat rätt bra.
Jag hade köpt en ny låsring. Har du köpt nya skivor har du troligtvis fått nya låsringar ockå. Såvida det inte är en märklig variant i stil med Fulcrum/Campa vars nav har gängorna på utsidan, då måste man använda navets låsring
Inlägg i tråden 'Verktyg för att lossa shimano Centerlock skivbroms'
Är @weldion och @Newton samma? Man får väl bara ha ett konto?Inlägg i tråden 'Verktyg för att lossa shimano Centerlock skivbroms'
https://happyride.se/forum/threads/...ano-centerlock-skivbroms.3701904/post-4518592
Asch, lika som bär. ??Jag tyckte det såg ut som du blandade ihop namnen på dinasönerhappyprofiler för att du tänkte för mycket på verktyg. Tänka på verktyg är stort, men tänka på verktyg och samtidigt blanda ihop namnen på nära och kära är större!
Måste nog börja låsa ytterdörren, om folk skall knata in här och använda datorn min. Vad är det för ett samhälle som vi fått?!
Gha. Vad är det för hylsa eller liknande som behövs för att få loss denna skiva?
Visa bilaga 718521
Till mig!Ber om ursäkt men vet inte vem som ska ha den ursäkten. ?
Visst, du får den. Känner mig generös idag.Till mig!
Tack men ligger en utanför dörren strax som jag hoppas kommer passa[Stora Yardsaletråden] Cykelprylar skänkes, bytes eller köpes.
Lika gott så. Jag har alltid trott att du fanns i Solna med tanke på din avatar, men det verkar ju som att du är från Växjö. Nu så slipper jag besvära dig med att stå i kö på posten och köpa frimärken och allt. AIK finns överallt! Det vet du väl?happyride.se
Får bli det som nödlösning om verktyget jag beställt inte passarSlagdon + hammare. knack knack ;) ;)
Ja. De fick grejerna och skulle montera ihop det. Om jag fattat det rätt så är det shimano tx500Är det sportson som monterat det där bakhjulet? Jag har svårt att tro att brickan skall vara där. Men jag har inte koll på alla nav. Vad är det för nav eller cykel? Är det ett shimanonav så är det väldigt enkelt att kolla sprängskissen
Kändes det så glappt när hjulet satt monterat? Känns som det skulle behöva lite service och sedan montera axeln med rätt förspänning mot lagren.Kan det vara denna tätning även om sprängskissen pekar på tätningen på andra sidan?
Känns som ngt inte stämmer. Jag föra axeln ca 8-10mm igenom navet. Känns inte fastspänt mellan muttrarna så att säga. Svårt att få på bild men 1a bilden har jag föst axeln längst åt vänster och på 2a har jag tryckt den åt höger
Yes det ser mer rimligt ut. Vilka klåpare.Ojoj. Hittade en gammal bild när problemet började. Alltså innan någon hade skruvat på det… ser ju ut att vara en helt annan ordning
Visa bilaga 719037