Blockettråden 2

Blockettråden 2
IMG_1445.png

Ska man kanske dra ett sms-lån?

Blockettråden 2
Blir alltid så fundersam när en säljare inte skriver ut ett riktpris, inbjuder till budgivning, men betackar sig för skambud.
Jag hade inte vågat skriva även om jag var intresserad, då risken är att vi har olika syn på gränsen för ”skam”.

”Har ingen aning vad en sådan här pjäs skulle kunna kosta, så kom gärna med bud om du är intresserad så släpper jag den om jag får ett tillräckligt bra pris. Skambud besvaras inte.”

Blockettråden 2
Blir alltid så fundersam när en säljare inte skriver ut ett riktpris, inbjuder till budgivning, men betackar sig för skambud.
Jag hade inte vågat skriva även om jag var intresserad, då risken är att vi har olika syn på gränsen för ”skam”.

”Har ingen aning vad en sådan här pjäs skulle kunna kosta, så kom gärna med bud om du är intresserad så släpper jag den om jag får ett tillräckligt bra pris. Skambud besvaras inte.”
Blir nästan lika nervös av detta som säljare som ”inte tar ansvar för Postens hantering” - du köper alltså en (potentiellt dyr) transporttjänst, men är inte villig att se till att du får den som avtalat? Tack, men nej tack.

Blockettråden 2
för några år sedan såg jag i en affär en intensivkylare för hobbykemisten. Funderade ett tag på att bli en sån hobbykemist
Jag har en släkting som gick på KTH och läste kemiteknik. I sb.m. dennes examen fick vi en förevisning i kemilabbet, där de bl.a. hade en hel del destillationskolonner av imponerande storlek, typ 6-8 m höga. Men de behöver väl lite sådana leksaker att labba med för att sen kunna tillämpa kunskaperna i processindustrin, där de har lite större grejer.
https://thumbs.dreamstime.com/z/ins...kolonn-i-ett-oljeraffinaderi-en-158973806.jpg

1723895172437.png

Blockettråden 2
Fascinerande hur man kan vara så brutalt desillusionerad. Tog för givet det var en typo först. Även om 12 000 även det varit ett överpris för den där fulingen.

Eller så har säljaren ändå drabbats av nån sifferdyslexi och skriver tre 0:or för mycket på alla sin annonser. 1200 respektive 350 kr låter ju rimligt

Blockettråden 2
Fascinerande hur man kan vara så brutalt desillusionerad. Tog för givet det var en typo först. Även om 12 000 även det varit ett överpris för den där fulingen.

Eller så har säljaren ändå drabbats av nån sifferdyslexi och skriver tre 0:or för mycket på alla sin annonser. 1200 respektive 350 kr låter ju rimligt
Det är ju ett ruggigt överpris som står idag men om du har en crescent gram att sälja till mig för 1200 får du gärna höra av dig ?

Tillbaka
Topp