GoranS
Aktiv medlem
Vuelta España 2024
Om jag inte helt misstar mig har jag cyklat uppför där. Ingen risk för vurpa då.Cyklade där i somras, men min framfart sköttes något mer kontrollerat.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte helt misstar mig har jag cyklat uppför där. Ingen risk för vurpa då.Cyklade där i somras, men min framfart sköttes något mer kontrollerat.
Han är ju alltid speaker på Alliansloppet.Var är Vacchi? Bara Adamsson som kommenterar på Eurosport.
Promenadseger!Vinst blev det.
Ja, han hade nog fått trolla rätt duktigt för att slå belgaren idag.Ja det kändes som han kände sig slagen på förhand.
Han borde satt sig på hjul direkt efter de passerat bergspriset. Wout hade nog kört för han ville nog inte ha upp tre till att hålla reda på.
Sen tror jag Wout hade vunnit ändå
4) gå med runt och vinna i spurtenVilket ser bäst ut -
1) envist suga hjul och bli slagen i spurten
2) gå med runt och bli slagen i spurten
3) gå med runt, visa antydan till vilja att vinna och bli slagen i spurten
Ah, är vi inne på fantasiscenariona:4) gå med runt och vinna i spurten![]()
Det är kittlande att tänka att det skulle gå. Men det är ett getingbo med bara drygt 2 minuter som skiljer mellan plats 2-9 (även om #56 och #66 förmodligen faller ifrån) så det är gott om lag som är sugna på att sikta på podiet samtidigt som det inte känns som att DAT inte har en uppställning för att hålla kontroll och bevaka en ledning.Kommer O’Connor att trampa i rött resten av Vueltan?
Enig i det , andra halvan av denna Vuelta innehåller (nästan) mer (eller fler?) möjligheter till avgörande än hela TdF …En titt på återstående etapper.
[…]
Totalt sett känns det som att det finns goda chanser att både tappa och tjäna en hel del tid innan det ärr dags att plocka upp de tre främsta på prispallen i Madrid.
Jo, det finns ju en risk att en så tuff avslutning gör att ingen vågar ”chansa” och det blir väldigt defensiv cykelåkning.Enig i det , andra halvan av denna Vuelta innehåller (nästan) mer (eller fler?) möjligheter till avgörande än hela TdF …
Men bansträckningen är lika för alla och en attack i en backe kan straffa sig senare i loppet så jag gissar på att de flesta aspiranterna hoppas att det är någon annan (längre upp) som klappar igenom. Det intressanta är väl att Primoz inte alls sett så fräsch ut som en (på förhand) klar favorit till slutsegern skulle antas vara.
Sen ligger alltid Covid och lurar runt hörnet, João cyklade tydligen en dag med virus innan han bröt …
Finns en stor risk för det han hade ju jobbigt till Pico Viluercas så han gillar nog inte när det blir riktigt brant och som du visat tidigare i tråden så är det några riktiga elaka etapper kvarKommer det att bli att Ben tappar lite här och där och att det sen på någon etapp kommer ett ras som gör att även pallplaceringsdrömmarna dör?
F.ö., jisses vilken gnetare Landa är.
Rolling road block ...
Förstår jag det rätt att grundaren av Kern Pharma-laget gick bort idag, samma dag som de vann sin första Vuelta-etapp någonsin? :-/![]()
Luto por la muerte de Manolo Azcona, figura clave del ciclismo español y del equipo Kern Pharma
Manolo Azcona, figura clave del ciclismo español y fundador de la estructura del equipo Kern Pharma, ha fallecido este jueves a los 72 años de edad.www.eurosport.es
Typ. Fast dagen innan. Även Marc Soler, som var med i utbrytningen, hade kopplingar till Manolo genom utvecklingslaget Lizarte från vilket Kern Pharma bildadesFörstår jag det rätt att grundaren av Kern Pharma-laget gick bort idag, samma dag som de vann sin första Vuelta-etapp någonsin? :-/
Fast då är det väl ingen överraskningBli inte förvånade om Landa överraskar på slutet av Vueltan.
Jag gissar att han får två dagar till i rött. Idag skulle jag kunna tänka mig att storfräsarna tar det lite mer kontrollerat. Visserligen lång sista backe, men snäll lutning och dessutom 17 km från toppen till mål gör att jag inte tror att de bryr sig om att försöka attackera.Den får han ha en dag till men det börjar bli kärvt för Ben nu tyvärr.
Han får väl köra i grönprickigt?!Men vad händer WvA i både grönt och prickigt ?
De flesta däck går att få med ”tan wall”Dessa, vackra, däck med beiga sidor, som man ser i klungan. Är det Dugast eller har andra kopierat dem?
Sjukt snyggt.
Hade hjul/däck med vita sidor på en Cheva för många år sedan och det är något särskilt.