Garmin Edge 1040 / Syncproblem

Herr Thomas

Aktiv medlem
Sen ett tag tillbaka vill inte min Garmin Edge 1040 synca via blåtand längre. Jag har provat att synca den mot flera olika enheter IPhone/IPad med olika versioner av IOS men det är ingen skillnad så felet verkar ligga i Edge och inte i telefonen. Syncningen har fungerat tidigare så man kan misstänka att detta hänger samband med någon prgramuppdateringen som Garmin har släppt.
Syncning via dator och Garmin Express.
Garmins förslag till hjälp via felsökaren fungerar inte.
Någon som känner igen problemet?

Sen ett tag tillbaka vill inte min Garmin Edge 1040 synca via blåtand längre. Jag har provat att synca den mot flera olika enheter IPhone/IPad med olika versioner av IOS men det är ingen skillnad så felet verkar ligga i Edge och inte i telefonen. Syncningen har fungerat tidigare så man kan misstänka att detta hänger samband med någon prgramuppdateringen som Garmin har släppt.
Hur länge sedan är det synkningen slutade fungera för dig?
För senaste SW-uppdateringen för Edge 1040 (till 21.18) var 2024-06-20
https://happyride.se/forum/threads/...a-traden-om-1040.3689999/page-11#post-4494130
För mig funkar synkningen, men däremot fungerar inte ClimbPro längre.....

Synk med 1040 (21.18) till en iPhone (mini 13) fungerar för mig. Dock har jag långvarigt haft problem med Garmin Express. Inga tillgängliga maskiner (hemma och jobb) kan jag få det att fungera. Har gått genom all hjälp jag hittat på nätet. Inget har hjälpt. Dock verkar programmet endast behövas för att managera kartor så det är just inget problem längre.

För nån vecka sen så ville inte min edge Explore 2 synka min cykeltur. Försökte många gånger och har ingen aning om varför det inte fungerade. Startade webbversionen av Garmin Connect och laddade upp filen via usb. Fungerade direkt och inget såg konstigt ut.

Dock har jag långvarigt haft problem med Garmin Express. Inga tillgängliga maskiner (hemma och jobb) kan jag få det att fungera. Har gått genom all hjälp jag hittat på nätet. Inget har hjälpt. Dock verkar programmet endast behövas för att managera kartor så det är just inget problem längre.
Har du provat det som på garminsvenska kallas att: "tvinga in enheten i masslagringsläge"?
Ytterligare en sak kan vara USB-kabeln, den som följer med Edgen brukar vara bästa val.

Angående Garmin Express. Programmet floppar vid uppstart, med eller utan enheten ansluten. Det går aldrig igång. Enheten kommer alltid upp som en disk för masslagring.

Untitled.jpg

Problemet verkar vara löst.
Efter att ha provat X antal gånger att lägga till Edge i Garmin Connect så fungerade det plötsligt. Hoppas det håller och att det inte slutar att fungera igen.

Testat att tömma enheten på gamla aktiviteter? Det har löst problemet för mig på min edge 530.
Om jag har förstått det rätt synkas all lagrad data varje gång och har man en massa aktiviteter lagrade så blir det till slut ganska mycket som skall överföras.

Tillbaka
Topp