Gränna enduro trails, vart?

Alucardi

Aktiv medlem
Ska tydligen finnas mängder med enduro trails i Gränna. Frågan är hur hittar man dom? Trailfork visar inget alls.
Sett flera som kört riktigt fina nedfarter på youtube, men hur man hittar dom är mer hemligt verkar det som.

Ska tydligen finnas mängder med enduro trails i Gränna. Frågan är hur hittar man dom? Trailfork visar inget alls.
Sett flera som kört riktigt fina nedfarter på youtube, men hur man hittar dom är mer hemligt verkar det som.
De startar ovanför orienteringsklubbens stuga, där du också parkerar. (Som i sin tur ligger ett par hundra meter ovanför Kaffestugan). Bägge är väl värt ett stopp om man har vägarna förbi.

De startar ovanför orienteringsklubbens stuga, där du också parkerar. (Som i sin tur ligger ett par hundra meter ovanför Kaffestugan). Bägge är väl värt ett stopp om man har vägarna förbi.
Här menar du? Jag har inte så långt till Gränna. Så hade tänk ge det ett besök innan vintern.
Nu är jag inte ute efter arenan som är uppmärkta. Utan spåren som inte finns med på någonstans.

Här är även en video som visar lite sträckor.

Senast ändrad:
Jag ser ett gäng stigar runt Gränna både i datorn och i appen (ej betalande).
Tidigare har det väl varit så att i appen kunde man välja en ruta som gick att se stigarna om man inte betalar. Blev lite förvånad nu när jag ser hela Sverige ?

Edit: I Trailforks alltså...
IMG_1213.png

Senast ändrad:
På filmen syns en del stigar på östsidan av Tornberget, bla Bauerleden. En stig som kallas Vietcong flimrar också förbi.

Mvh
/Rainman
Ja så kanske dom heter :) Frågan är hur man enklast hittar dom. Det verkar ju tydligen som att det finns väldigt många där. Men trailforks visar noll.

Ja så kanske dom heter :) Frågan är hur man enklast hittar dom. Det verkar ju tydligen som att det finns väldigt många där. Men trailforks visar noll.
Nu var det några år sedan jag var där.

Första delen av filmen är på Holavedsleden, det är en vandringsled, enkelt att hitta, cykla upp till Tegnertornet bara. Det är den stigen som kallas "Rear of Tegner" på Trailforks.
I början på andra delen är Vietcong, men vet inte om den finns kvar i det formatet utan det är nog den som kallas "Trollvägen" på Trailforks idag. Sen fortsätter dom ner mot Gränna, det är nog den delen som heter "Projekt flow forts" på trailforks, eller i närheten av den.

Tillbaka
Topp