Visa din misär!

Visa din misär!
Men nå, jag ska inte ha nån gräwl. Den lilla statiska gruscyklingen jag provat hittills är hemsk.

Du kan skaffa lvg-cykel istället ;)

2024-06-29-20-54-38-368.jpg

Visa din misär!
Altså jag har till och från vart rätt gravel-curious, och testade en på Happydagarna förra året.

Men nu ska min rygg bli bra mycket gladare innan det kommer på tal.
Ge det några månader att läka, sen blir jag inte förvånad om parkcykling (snäll) blir det som fungerar bäst.

Visa din misär!
IMG_0996.jpeg

Dämpade en fallande regel med fingret(man vill ju inte att betonggolvet ska bli skadat🤪)
Var ingen lek att få på handsken till hempendlingen…
Tveksamt om den ser bättre ut idag….

Bilagor

• IMG_1877.jpeg
    IMG_1877.jpeg
    138.8 KB · Besök: 49
  • IMG_1876.jpeg
    IMG_1876.jpeg
    470.6 KB · Besök: 49
Senast ändrad:
Visa din misär!
Ny hund, nya problem.. Blir ett år i mitten av oktober. En mindre skojig knöl ovanför armbågen, dränerar kontot en bit framöver? Prover skickas till Tyskland..
Edit: Glädjebesked, då knölen var av godartad typ (Histiocytom), som ev. kan krympa tillbaka inom en månad. Annars blir det kniven hos vet.

Bilagor

• 20240924_110211.jpg
    20240924_110211.jpg
    534.6 KB · Besök: 72
Senast ändrad:
Visa din misär!
En tråd man inte vill posta i.
Och framförallt inte när man bara klantar sig och vinglar in i en lyktstolpe på vanlig sketen cykelpendling.
Återbesök om en vecka för att se om det blir operation. Annars får jag väl trösta mig med att jag blir mer strömlinjeformad framöver 🤪
Visa bilaga 728669
Den där skulle jag tjata mig till operation på - inget kul att behöva åtgärda nåt år senare när axeln börjar strula.

Visa din misär!
Förlåt! 🙈
För det var väl mitt läkemedelstips som inte var bra eller?
Mvh/ helt förvirrad vårdpersonal som kryssar friskt mellan dag- och nattpass (Men det platsat nog mer i "det kunde varit mycket värre"-tråden...)
Det tror jag inte. Annonser plockas bort + han är inte admin. Antingen är det skämt eller så var det en annons i inlägget som det står /admin i

Hur som helst, ta det lugnt och slit inte ut dig

Visa din misär!
Förlåt! 🙈
För det var väl mitt läkemedelstips som inte var bra eller?
Mvh/ helt förvirrad vårdpersonal som kryssar friskt mellan dag- och nattpass (Men det platsat nog mer i "det kunde varit mycket värre"-tråden...)
Nej precis, det var min post som var kriminell, och det meddelandet är utbytt till en hälsning från admin. 🚨

Visa din misär!
Inget uppskattas mer på happy än råd/behandling från vårdpersonal som inte träffat oss. Tyvärr är personalen som hänger här som onödigt proffsiga.

Det vi behöver är en veterinär som inte är rädd att förlora licensen. I värsta fall en hovslagare.
En sån måste ni väl ha på gården?

Senast ändrad:
Visa din misär!
Inget uppskattas mer på happy än råd/behandling från vårdpersonal som inte träffat oss. Tyvärr är personalen som hänger här som onödigt proffsiga.

Det vi behöver är en veterinär som inte är rädd att förlora licensen. I värsta fall en hovslagare.
Det stryker omkring två ytterst suspekta hovslagare här, en av dem dyker upp strax innan gryning. Kanske ska peka honom mot forumet 😆

Visa din misär!
Det tycker jag! Kanske är respektlöst mot läkaryrket men, stora sprutor, vårtor, visdomständer och leverfläckar tror jag kan vara både lämpligt och lönsamt.

jag brukar försöka imponera på läkare med att berätta att man kan bränna vårtor med en spik. Brukar tyvärr ej funka. (Vårtorna försvinner men de blir inte imponerande utan oftast arga. Kvacksalvare!)

Visa din misär!

Nu hänger jag inte riktigt med? Har du problem med hovarna? Om så, vad använder du för pedaler? 😉

Visa din misär!
Enligt detta förvisso sex år gamla svar (så saker kan ju ha ändrats) finns inget lagkrav på att plocka upp. Däremot kan det finnas kommunala regler som säger att hästavföring ska plockas upp.

Visa din misär!
Enligt detta förvisso sex år gamla svar (så saker kan ju ha ändrats) finns inget lagkrav på att plocka upp. Däremot kan det finnas kommunala regler som säger att hästavföring ska plockas upp.

Och här säger samma site att inte plocka upp hundskit är nedskräpning. Lagparagrafen de hänvisar till säger ingenting om djur, så är den applicerbar på hundar bör den vara det på hästar också.
(sedan är det såklart skillnad på offentlig plats och nån skogsväg ute på landsbygden, men att det skulle skilja mellan hund och häst verkar konstigt)

Visa din misär!
Cyklar skiter inte ner vägarna! Varför behöver hästägare inte plocka upp efter sina djur egentligen?
På en stig nära mig är det skyltat så att hästar ska vara på ena sidan, fotgängare och cyklister på den andra. Trots det är hästarna och deras skit spridda över hela stigen. Jag har flera gånger frågat ryttarna om de är läskunniga och i så fall varför de inte följer instruktionerna. Snart kommer jag tala om för dem att om de inte visar hänsyn till andra kommer jag visa mindre hänsyn i vinter när jag cyklar med jättestark lampa.

Visa din misär!
Inte så mycket att "visa", men jag säger bara att revbensbrott och förkylning är en svindålig kombo. Paniken när man känner att en nysning smyger sig på 🙂

/J

Hahaha, det kan jag intyga. Gick in här just för att skriva det.

För en vecka sedan kraschade jag på asfalt. Tog en övergång mellan cykelbana lite för snävt, snakebite följt av rullgrus så låg jag där i vägbanan. Med lite blod, krampande ben och mörbultad försäkrade jag en vänlig bilist att allt var ok.
Jag postade nedanstående bild i pappaskämtstråden, varken skrubbsår eller lite ont i höger bröstkorg var så mycket att orda om.

Sen blev jag förkyld 😂. Efter första ordentliga hostningen fick jag en rejäl svettningsattack och blev tvungen att sätta mig.

Nu gör jag allt jag kan för att undvika nysningar och hosta 😜

Så tyvärr kan jag inte visa själva misären 😂

Jag måste köpa en ny hjälm också.

20240924_192936~2.JPG

Tillbaka
Topp