[OT] Visa dina husdjur

[OT] Visa dina husdjur
20241003_141440.jpg
20241003_141253(0).jpg

10kilo päls och klor 😻

[OT] Visa dina husdjur
Ledarhundar och assistanshundar är fantastiska! Måste vara en riktig utmaning att fostra dem. Vovven ovan är normalt sett ganska duktig men går igång på vilt, rådjur och vildsvin i skogen är väldigt svårt att inte försöka springa efter. För att inte tala om ekorrar i stan, eller fåglar (han är fågelhund) om de är för nära!

[OT] Visa dina husdjur
Ledarhundar och assistanshundar är fantastiska! Måste vara en riktig utmaning att fostra dem. Vovven ovan är normalt sett ganska duktig men går igång på vilt, rådjur och vildsvin i skogen är väldigt svårt att inte försöka springa efter. För att inte tala om ekorrar i stan, eller fåglar (han är fågelhund) om de är för nära!
Jo, det är häftigt. Mycket tror jag är en individfråga, krävs en särskild hund för att klara av det. Redan innan han började träningen kunde harar och rådjur springa förbi inom tio meter utan någon större reaktion. Men sen är det självklart träning också - drygt fem månader - innan han ska vara redo.

Och det lämnar jag med varm hand över åt dem som kan det.

[OT] Visa dina husdjur
Den här filuren flyttar in till oss på heltid om några månader. Han är på träning till att bli assistanshund, men får hälsa på och bo lite hos oss ibland.

Världens goaste.

Visa bilaga 730663
Superfin, hade några grannar förut som var fodervärdar åt diverse hundar som skulle vidare. Nu när jag själv har hund förstår jag inte alls hur man kan klara av att ha en hund i ett år för att den sedan ska vidare i livet. Måste vara väldigt tufft. Men nu lät det ju som om det är hos dig den ska stanna om jag förstod dig rätt så då är det ju inga problem 👍

[OT] Visa dina husdjur
Superfin, hade några grannar förut som var fodervärdar åt diverse hundar som skulle vidare. Nu när jag själv har hund förstår jag inte alls hur man kan klara av att ha en hund i ett år för att den sedan ska vidare i livet. Måste vara väldigt tufft. Men nu lät det ju som om det är hos dig den ska stanna om jag förstod dig rätt så då är det ju inga problem 👍
Jo, han bor hos oss på heltid nu sen i januari och är världens goaste. Vi har träffat fodervärdarna, som allt saknade honom en del. Men de var glada att se att han fått en familj som älskar honom - och vi är djupt tacksamma att det finns de som ställer upp och gör det jobbet.

Tillbaka
Topp