Krebs cykel
Aktiv medlem
Kedjerengöring i fält
Hade nyligen en diskussion med en cykelmekaniker om hur svårt det är att göra rent kedjan när man inte är hemma. Han kunde ju hälla på lämpligt lösningsmedel, veva runt lite, borsta och torka så var det klart.
Så vad är happykollektivets favoritsätt?
Sätter upp lite överdrivna förändringar bara för att undvika metoder som 'jag bara sprutar vatten med flaskan och gör resten när jag kommer hem'.
- du har bara tillgång till det du kan ta med dig eller skaffa på vägen.
- cykelturen har inget slut, utan rengöring behöver göras många gånger. Så en ren trasa är en smutsig trasa efter första rengöringen.
- saker som införskaffas på vägen behöver transporteras vidare eller kunna kasseras på korrekt sätt.
Min metod har varit en liten flaska diskmedel, tandborste och papper från någon bensinstation.
Så vad är happykollektivets favoritsätt?
Sätter upp lite överdrivna förändringar bara för att undvika metoder som 'jag bara sprutar vatten med flaskan och gör resten när jag kommer hem'.
- du har bara tillgång till det du kan ta med dig eller skaffa på vägen.
- cykelturen har inget slut, utan rengöring behöver göras många gånger. Så en ren trasa är en smutsig trasa efter första rengöringen.
- saker som införskaffas på vägen behöver transporteras vidare eller kunna kasseras på korrekt sätt.
Min metod har varit en liten flaska diskmedel, tandborste och papper från någon bensinstation.