Berk
Aktiv medlem
Stål!
Varför dumt fram? Jag tönkte det skulle vaea fint stt få korgen närmre styrröret
Ah, jag trodde att du menade kapa helt. Ja, allt göra dom kortare är bra!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför dumt fram? Jag tönkte det skulle vaea fint stt få korgen närmre styrröret
Intressant -lite fler bilder önskas.Visa bilaga 732937
Jag diggar min stålhoj!
Det gör jag också! Är det möjligtvis en Unit X?Visa bilaga 732937
Jag diggar min stålhoj!
Det gör jag också! Är det möjligtvis en Unit X?
Ja, nu minns jag att jag sett dem. Han är helt klart bättre på att fotografera sin Unit än vad jag är med min.Ja, det är det.
Det finns riktigt många (fina) bilder i dagens bild-tråd, klicka på användern.
Fantastisk cykel och uppenbarligen en fantastisk fotograf, min ser aldrig så snygg ut när jag fotar.Japp det är en Kona unit x.
Visa bilaga 732963
Ja, jag är ute i Hellas med min minst en gång i veckan. Och är ute och bikepackar med den några gånger per år. Fram till för några veckor sedan pendlade jag även med den.Tack kul att ni uppskattar bilderna. Ja jag har sagt det för och säger det igen -"jag tror inte jag kunde valt en bättre första mountain bike" funkar till allt! Iaf nästan
Otrolig reach på styret, hitta ett med lite mindre och behåll stammen? I mina ögon ser det fint och ”luftigt” ut som stående.Har äntligen tagit tag i att bygga upp min Curtlo ram.
Ska byta sadel och en kortare styrstam då sittställningen blir väl utsträckt som på bild.
Visa bilaga 733224
Ja det är ett gammalt ITM 101 jag plockat från en Wilier Centuno från 2009. Har inte tänkt så mycket på att det är lång reach på just styret.Otrolig reach på styret, hitta ett med lite mindre och behåll stammen? I mina ögon ser det fint och ”luftigt” ut som stående.
Snygg ram! Styret ser ut som den är både lång reach och drop. Som nämnt kan du kanske behålla stammen och kör med något mer kompakt om du ska byta styrstamen.Ja det är ett gammalt ITM 101 jag plockat från en Wilier Centuno från 2009. Har inte tänkt så mycket på att det är lång reach på just styret.
Rätt bra styrlösning om man vill ha lite längre reach eller sitta mer aero.Har äntligen tagit tag i att bygga upp min Curtlo ram.
Ska byta sadel och en kortare styrstam då sittställningen blir väl utsträckt som på bild.
Visa bilaga 733224
Har inte varit ute lika långa turer, hållit oss till 3-4 övernattningar, och ibland bara iväg för en natt på en vanlig helg.Härliga bilder! Ja jag har varit på två flera veckor långa äventyr med min. Har nästan varje dag sedan jag skaffade den trampat mins ett par mil, även hela vintern
Wow! Vad anväde du för polermedel?Visa bilaga 733945
Visa bilaga 733944
Jag började polera en kromad framgaffel som såg riktigt kass ut. Otroligt vad fint det blir.
Visa bilaga 733945
Visa bilaga 733944
Jag började polera en kromad framgaffel som såg riktigt kass ut. Otroligt vad fint det blir.
Om du vill undvika att rostprickarna återvänder måste du klarlacka gaffeln nu. Rosten tar sig upp på ytan från stålet genom porer i kromet. Rostskydda gaffeln genom att spruta in medel i rören, och lacka ytan, så har du gjort vad du kan.Jag körde först en hård svamp med vit yta och ättika för att ta bort lite små rostprickar. Efter det körde jag med en dremel med filtrondell och slipvax. Och sist gnuggade jag av den med autosol. Gick ganska snabbt, men borde gå skitsnabbt med en bordsslip med större skiva.
Tackar! Jag kommer rostskydda insidan iaf. Klarlack brukar matta av efter ett tag så jag får nog gno på någon gång ibland istället.Om du vill undvika att rostprickarna återvänder måste du klarlacka gaffeln nu. Rosten tar sig upp på ytan från stålet genom porer i kromet. Rostskydda gaffeln genom att spruta in medel i rören, och lacka ytan, så har du gjort vad du kan.
Bara några snabba tips (men inte från coachen).
Det är ett tydligt tecken på att jag har vissa problem när min första tanke när jag läser det här och tänker "vilket av byggena?"Operation vinterbeater påbörjad.
Alltid lite trist att @jolov återigen ska ha byggt en lite mer fancy och påkostad variant av samma sorts cykel, men det får en leva med. Återstår att svetsa ihop ett framrack och få styrsel på växlar, men det får bli en annan kväll.
Jag skulle väl inte säga att det är ett sundhetstecken i alla fall. Nu tänkte jag närmast på khs:en som dök upp i tråden för ngn sida sen.Det är ett tydligt tecken på att jag har vissa problem när min första tanke när jag läser det här och tänker "vilket av byggena?"
Men den där ser toppen ut! Är det Willies gamla?
Det var mitt "under 3000kr" byggeJag skulle väl inte säga att det är ett sundhetstecken i alla fall. Nu tänkte jag närmast på khs:en som dök upp i tråden för ngn sida sen.
Japp, willies gamla.
Det är ju det jag menar! Det här blir mitt "under 2000kr" bygge. Ser ut att hålla, om jag bara fattar hur en svets funkarDet var mitt "under 3000kr" bygge
Men den budgeten höll bara pga AnteL donerade ett rack![]()
Den lille detaljen, jag hejjar på dig!Det är ju det jag menar! Det här blir mitt "under 2000kr" bygge. Ser ut att hålla, om jag bara fattar hur en svets funkar![]()
Kul med en Bombtrack! Jag suktade hårt efter den tidigare orangea Arisen.Min Bombtrack Arise 2, ursprungligen som ss men uppgraderad till växlar. Går som en dröm, riktigt skön cykel.
Samma. Suktar fortfarande.Kul med en Bombtrack! Jag suktade hårt efter den tidigare orangea Arisen.
Kul med en Bombtrack! Jag suktade hårt efter den tidigare orangea Arisen.
Arise är härlig, perfekt geometri för mig. Min hoj är dessutom knäpptyst, inget ljud från drivlinan eller frihjulet. Det enda som hörs är ett svagt sus från däcken, otroligt befriande faktiskt. Sram Rival och DT Swiss GR1600 funkar perfekt om det är tystnad man vill ha.Samma. Suktar fortfarande.
Jag gillar också tysta frihjul. Som en proffsig flugrulle.Arise är härlig, perfekt geometri för mig. Min hoj är dessutom knäpptyst, inget ljud från drivlinan eller frihjulet. Det enda som hörs är ett svagt sus från däcken, otroligt befriande faktiskt. Sram Rival och DT Swiss GR1600 funkar perfekt om det är tystnad man vill ha.
Ja, jag VET att jag tjatat om detta tidigare, men varför i h-e låter en del frihjul nuförtiden så sjukligt högt? Låg bakom en kille på senaste rundan, och fick på riktigt en impuls att hålla för öronen när han frihjulade nedför en lång backe. Det verkar ju vara fel på naven när de knattrar som överhettade kulsprutor.Jag gillar också tysta frihjul. Som en proffsig flugrulle.
Ja, jag VET att jag tjatat om detta tidigare, men varför i h-e låter en del frihjul nuförtiden så sjukligt högt? Låg bakom en kille på senaste rundan, och fick på riktigt en impuls att hålla för öronen när han frihjulade nedför en lång backe. Det verkar ju vara fel på naven när det knattrar som en överhettad kulspruta.
Jag tycker att mitt Mavic (på Kanonen) är högljutt, men det låter som en viskning på biblioteket i jämförelse.
Obegripligt.
Obegripligt.Frågade du inte också för några månader sen? Mitt svar är samma: samma anledningar varför en Lamborghini låter högt.
Höga kolfiberfälgar funkar ju som en jäkla gitarrlåda.Ja, jag VET att jag tjatat om detta tidigare, men varför i h-e låter en del frihjul nuförtiden så sjukligt högt? Låg bakom en kille på senaste rundan, och fick på riktigt en impuls att hålla för öronen när han frihjulade nedför en lång backe. Det verkar ju vara fel på naven när de knattrar som överhettade kulsprutor.
Jag tycker att mitt Mavic (på Kanonen) är högljutt, men det låter som en viskning på biblioteket i jämförelse.
Obegripligt.