Raggamuffin
Aktiv medlem
Problem med rakning av benen
Året runt såklart.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad mer kan du gå med på för några watt?Jag brukar inte attraheras av kvinnor som tänder på män med "prepubertal pojkaktig framtoning" (men de attraheras nog inte av mig heller så inget stort problem). Men vi är alla olika, jag anser mig vara "generellt liberal" men även jag verkar ha mina gränser i livet.
Peace
Men skämt åsido, jag behöver mer studier på hur mycket vinst det ger över sträcka, tid etc med renrakade ben, armar och ansikte. Jag vill så klart inte kasta bort för mycket watt i onödan.Man kan ju åtminstone köra renrakat under Vätternrundan.
- F-n vad stark du var i dag!
- Tack, men jag rakade mig i går.
- Aha, jag förstår, det märktes.
- Första gången för mig.
- Va!?? Jag har rakat hela kroppen hela livet, jag cyklar snabbare, ser bättre ut på beachen och kvinnorna älskar det.
- Åh f-n (känner mig gammal)
Vad mer kan du gå med på för några watt?
Det är väl samma sorts cyklister som tar i för kung och fosterland på rakan med fina graveln för att sedan sakta in i svängarna så det bildas kö. Marginal gains är alltid viktigaste för en del.Vänta lite nu, en tråd om hur män rakar benen?
Vi lever i nya tider, sannerligen. Skönt att det är så enkelt att ignorera en tråd så får ni andra fortsätta att gå igenom steg för steg, i detalj med bilder, tekniker om etc hur ni rakar era kroppar, antar att snoppen och huvudet kommer avhandlas också.
Men är det frivilligt eller era respektive perversa partners som önskar att ni ser ut som 15 åriga medlemmar i ett pojkband?![]()
Nästa vecka ska det avhandlas vilket läppstift som är bäst om man har mustach
ja rakning är väl ok i ansiktet, men för övriga kroppen efterlämnas en stubbåker som varje sensibel partner vill slippa?Testa epilator. Då slipper man stubb för det växer bara ut fjun. Och det räcker med att hålla efter någon gång i veckan
Det är din nedräkning, dummer!Du menar på allvar att du rakar benen på vintern också?![]()

Det är din nedräkning, dummer!
Hur skulle det se ut med apben på GC?
Jag körde ett cykellopp i somras jag var den enda som körde med orakade ben, såg det ut som. Tyvärr syntes det på loppet med jag fick släppa ganska per omgående eftersom jag fick jobba mot ett betydligt högre luftmotstånd.Sorry, jag känner att jag inte riktigt pallar denna tråd, jag gör ett nytt försök att ignorera den.
Ni får fortsätta diskutera olika raktekniker, verktyg, krämer etc och dela bilder av era renrakade kroppsdelar i fred.
Men det har varit bra och nyttigt för mig, nu vet jag varje fall att inte cyklister skämtar när de raljerar/pratar om att raka sina ben, armar samt varför skäggiga cyklister är sällsynt (tidigare har jag oftast tolkat det som skämt, ja, jag är naiv, tävlar inte samt orutinerad).
Sorry, jag känner att jag inte riktigt pallar denna tråd, jag gör ett nytt försök att ignorera den.
Ni får fortsätta diskutera olika raktekniker, verktyg, krämer etc och dela bilder av era renrakade kroppsdelar i fred.
Men det har varit bra och nyttigt för mig, nu vet jag varje fall att inte cyklister skämtar när de raljerar/pratar om att raka sina ben, armar samt varför skäggiga cyklister är sällsynt (tidigare har jag oftast tolkat det som skämt, ja, jag är naiv, tävlar inte samt orutinerad).

Fast skägg är ju något annat. Fråga Sean Eadie, 5 medaljer på OS och VM.Sorry, jag känner att jag inte riktigt pallar denna tråd, jag gör ett nytt försök att ignorera den.
Retat mig länge på att alla vindtunneltester på detta område bara testat med helt rakade-/orakade ben. Med tanke på trenden med struktur på cykelkläderna för att få vinden att släppa bättre så skulle det inte förvåna mig om det inte vore bättre att raka något visst mönster på benen/armarna.Vi är väl inte slavar under UCI så knälånga aero-strumpor är väl en väg att gå?
Nya tider? Cyklister har rakat benen i 60 år eller nånting.
Dan Bigham har sagt att han funderat på att testa och mäta om det vore bäst att raka allt utom framsida skenben.Retat mig länge på att alla vindtunneltester på detta område bara testat med helt rakade-/orakade ben. Med tanke på trenden med struktur på cykelkläderna för att få vinden att släppa bättre så skulle det inte förvåna mig om det inte vore bättre att raka något visst mönster på benen/armarna.
Har jag drömt att jag sett att någon hade mätt sig fram till att stubb faktiskt var optimalt rent aerodynamiskt?Retat mig länge på att alla vindtunneltester på detta område bara testat med helt rakade-/orakade ben. Med tanke på trenden med struktur på cykelkläderna för att få vinden att släppa bättre så skulle det inte förvåna mig om det inte vore bättre att raka något visst mönster på benen/armarna.
Hittar inga studier på skägg i vindtunnel men jag fick detta från oraklet. "Ett stort skägg som Sean Eadies påverkar sannolikt aerodynamiken negativt, med en energikostnad på uppskattningsvis 5–10 watt vid höga hastigheter. "
Det är ju väldigt goda nyheter för mig. Om jag maxar, och vaxar ben och ansikte, kan jag få till en kraftig ökning med tanke på att jag inte levererar så många watt... Undrar om badmössa istället för hjälm kan vara nästan steg ... Jag som varit inne på att mer tid på cykeln är det som gäller
Jag har fler uppslag men som novis vill jag inte verka oseriös så jag behåller catsuiten till mina träningspass på trainernDet blir jag och Mr Stockholm i rött och svart
![]()
~5 w eller mer. Överraskande nog. Förr tänkte man kanske det enbart var en estetisk grej...
Hmmm, i och för sig vore det intressant med lite wattsiffor, hur mycket man tjänar på renrakade ben samt ansikte![]()
Vem vet, snart kanske jag börjar raka mig själv.
![]()
Någon form av kropsstrumpa tror jag överglänser allt. Gärna en det går att andas i, men vi tar det du har och testarVi tappar 5-10 watt pga skägget
Ca 5 watt pga att vi inte råkat benen.
Armarna bör väl vara mera försumbart men vi kan lägga till någon enstaka watt.
Källa:
Totalt ca 10-15 W som går åt h-vete alltså?
F-n trot men vi kan ju börja med att experimentera med dig.
(Min catsuit är för övrigt leopardmönstrad.)
Nu börjar jag svänga mot catsuiteVi tappar 5-10 watt pga skägget
Ca 5 watt pga att vi inte råkat benen.
Armarna bör väl vara mera försumbart men vi kan lägga till någon enstaka watt.
Källa:
~5 w eller mer. Överraskande nog. Förr tänkte man kanske det enbart var en estetisk grej...
Hmmm, i och för sig vore det intressant med lite wattsiffor, hur mycket man tjänar på renrakade ben samt ansikte![]()
Vem vet, snart kanske jag börjar raka mig själv.
![]()
Totalt ca 10-15 W som går åt h-vete alltså?
F-n trot men vi kan ju börja med att experimentera med dig.Du verkar ju lite upphetsad och benämner det som "Det är ju väldigt goda nyheter för mig." själv tycker jag det är för j-vligt.
(Min catsuit är för övrigt leopardmönstrad.)
-9Sorry, jag känner att jag inte riktigt pallar denna tråd, jag gör ett nytt försök att ignorera den.
Skojig tråd hur som helst.
Om jag förstår det rätt så är skägg ungefär lika illa som hår på benen sett ur ett strikt aerodynamiskt perspektiv (om vi nu går in på små-små-små-små totalt obetydliga detaljer för gemene man).
Vissa här verkar tycka det är helt ok med skägg men att man måste raka benen, vissa året om som tex @Manurhin2 (Lemmy vrider sig i sin grav och gråter).Snacka om att antingen vara helt exceptionellt fåfänga och/eller otroligt inkonsekventa. Att det är så fruktansvärt viktigt att visa upp sina rakade ben för killkompisarna men att skägg är ok?
Herregud, I find no words
eller jo, ett ord "påfågel".
@Tjommehjul Förslag: döp om tråden till "Påfågel tråden".![]()
En för ändamålet specialdesignad catsuit skulle ge oss mer än 20w, exkl skägg, så vi kan lätt plocka hem 25 utan att raka mer än skägget. I Zwift är det däremot svårt att få det verifierat... Nu får vi se fram emot våren iställetSkojig tråd hur som helst.
Om jag förstår det rätt så är skägg ungefär lika illa som hår på benen sett ur ett strikt aerodynamiskt perspektiv (om vi nu går in på små-små-små-små totalt obetydliga detaljer för gemene man).
Vissa här verkar tycka det är helt ok med skägg men att man måste raka benen, vissa året om som tex @Manurhin2 (Lemmy vrider sig i sin grav och gråter).Snacka om att antingen vara helt exceptionellt fåfänga och/eller otroligt inkonsekventa. Att det är så fruktansvärt viktigt att visa upp sina rakade ben för cykelkompisarna men att skägg är ok?
Herregud, I find no words... eller jo, ett ord "påfågel".
@Tjommehjul Förslag: döp om tråden till "Påfågeltråden".Då blir det bredare, dvs Happy-männens egna skönhetstråd.
Vet inte, tvivlar på att "männen" här i påfågeltråden har så mycket att raka.Förutom aero, så har jag även hört att rakade ben, och då borde det gälla armar också, gör det enklare att göra rent när man råkar ut för asfaltsexem.
Ja, med en så kallad tempodräkt i helfigur så räcker det med att du rakar av dig skägget så är du optimerad.En för ändamålet specialdesignad catsuit skulle ge oss mer än 20w, exkl skägg, så vi kan lätt plocka hem 25 utan att raka mer än skägget. I Zwift är det däremot svårt att få det verifierat... Nu får vi se fram emot våren istället
"Många vindtunneltester visar att effekten av en åtsittande dräkt förstärks när den kombineras med aerodynamiska hjälmar och optimerade kroppsställningar. Hela systemet (dräkt + hjälm + position) kan tillsammans spara över 30 watt vid 50 km/h."
Jag tror att Lemmy hade föredragit att tatueringarna syns hellre än att "man" ser ut som en apaSkojig tråd hur som helst.
Vissa här verkar tycka det är helt ok med skägg men att man måste raka benen, vissa året om som tex @Manurhin2 (Lemmy vrider sig i sin grav och gråter).Snacka om att antingen vara helt exceptionellt fåfänga och/eller otroligt inkonsekventa. Att det är så fruktansvärt viktigt att visa upp sina rakade ben för cykelkompisarna men att skägg är ok?
Herregud, I find no words... eller jo, ett ord "påfågel".
@Tjommehjul Förslag: döp om tråden till "Påfågeltråden".Då blir det bredare, dvs Happy-männens egna skönhetstråd.
Män som inte rakar sig ser ut som apor alltså.Jag tror att Lemmy hade föredragit att tatueringarna syns hellre än att "man" ser ut som en apa![]()
Tänk shorts, han var inte helt "manlig" alltid.Män som inte rakar sig ser ut som apor alltså.F-n jag känner att jag börjar bli gammal, usch.
Du har möjligen rätt, Lemmy rakade säkert benen också.
eller inte
Ja... Då var vi tillbaka på ruta ett dåJa, med en så kallad tempodräkt i helfigur så räcker det med att du rakar av dig skägget så är du optimerad.Kör hårt. Yes, dessa studier bygger nog på mycket höga snitthastigheter över hyfsat långa sträckor så du behöver träna seriöst också för överhuvudtaget märka några gains.
Är det att krav att jag rakar benen för att du ska haka på till Glava?Jag tror att Lemmy hade föredragit att tatueringarna syns hellre än att "man" ser ut som en apa![]()
Det skaver att ha råkat hamna i ett sammanhang där han plötsligt avviker från normen, kanske?För att vara så mycket mot att raka benen och hånar som som gör det och sagt att du ignorerat tråden. Är det väldigt mycket poster från dig @MrSthlm
Visst är det så. Speciellt om man är lite sugen på att testa själv, då är det lätt att använda sina egna rädslor kring vad andra kan eller inte kan tycka.Det skaver att ha råkat hamna i ett sammanhang där han plötsligt avviker från normen, kanske?
Rakade ben säger jag
Du visar dig inte på min tomt utanÄr det att krav att jag rakar benen för att du ska haka på till Glava?![]()
![]()
Är det att krav att jag rakar benen för att du ska haka på till Glava?![]()
![]()