Stål!

• Trådstartare Trådstartare evo
  • Start datum Start datum
Stål!
20241031_161053.jpg

Har mest en massa skräp när det gäller vardagscykelprylar tyvärr.

Stål!
Makaroner och korv lagar jag inte ens för 2000 kr/timme!
Mat lagar jag inte mot ersättning överhuvudtaget. Ingenting i världen kan ersätta den tid som gått till spillo utförande denna syssla, vilken är så tråkig att klockorna stannar.

Jag städar toaletten och plockar upp diskmaskinen hellre än att laga mat. Det bästa vore att leva på piller, som i en SF-bok från 1950-talet.

Stål!
Mat lagar jag inte mot ersättning överhuvudtaget. Ingenting i världen kan ersätta den tid som gått till spillo utförande denna syssla, vilken är så tråkig att klockorna stannar.

Jag städar toaletten och plockar upp diskmaskinen hellre än att laga mat. Det bästa vore att leva på piller, som i en SF-bok från 1950-talet.
Soylent Green is people!

Stål!
Jag hoppas mycket på den där. Kanske lite kul att köra sssm på? Men håller givetvis med om likheterna med Wombat. Är bilderna från nyligen eller från någon vecka sen?

Stål!
Jag hoppas mycket på den där. Kanske lite kul att köra sssm på? Men håller givetvis med om likheterna med Wombat. Är bilderna från nyligen eller från någon vecka sen?
Från insta-videon 21/10

Teravaildäcken finns bara i 27.5" så antar det är den setupen på bilderna.

Ser kul ut, jag kanske gillar signalvärdet i att det kommer singlespeedkompatibla mtb-ramar som inte är dämparkorrigerade mer än vad jag gillar ramen i sig.

Antar den kommer landa på 10k+ och då är ju en custom Marino ett billigare alternativ

Stål!
Ha
Skall inte köpa den men den hade varit kul att ha, som det ser ut i fint skick, geometrin är helt ok och den klarar breda däck. En Husqvarna från år 1905, nuvarande bud 451 riksdaler på Auctionet:

hd_item_3898027_20fd6e485b.jpg
Har cyklat på farsans Husqvarna turist från 30 talet på 70 talet var kurs stabil som ett lok ingen lätt ram gillade geometrin på ram har inte kvar därimot kvar morsans Trofe Husqvarna damcykel skall byta ut baknav slut driv kona blir hjul bygge har gjort på fram hjulet redan bytt och byta kvar är skärm stag fram och kjolskydd.

Stål!
T-22

Sålde min lastcykeln i aluminium häromveckan. Det som återstår är min 25 år gamla kol-MTB som sitter på trainern. Om 22 dagar går mitt gratis Zwiftabonemang ut och då blir den sonens skolcykel.

Efter det är jag befriad och alla mina cyklar kommer vara stålcyklar! Vilken grej. Det roliga/knäppa är att jag egentligen inte har någon preferens på rammaterial men alla cyklar jag faller för råkar vara av just stål. Borde ta en gruppbild någon dag.
Zwift trial går aldrig ut utan övergår till 25 fria km i månaden. Sorry

Tillbaka
Topp