Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Cockpiten tycker jag att jag har koll på. Jag testade med en extra distans under stammen och det blev lite bättre. Men finns plats för fler, så kanske ska testa det förstErgon är bra. Jag har kört en del med GA3 och det kan definitivt vara värt pengarna att prova.
I nuläget kör jag med ESI Chunky och det funkar hyfsat bra men lite ovant att det är så tjockt(vilket är anledningen jag testar).
Annars hade jag tittat på hur din cockpit ser ut. Fel vinklar osv. kan vara problemet.
Det är gummi runt ett rör istället för gummi rakt igenom. Mindre dämpning vid samma diameter
Cockpiten tycker jag att jag har koll på. Jag testade med en extra distans under stammen och det blev lite bättre. Men finns plats för fler, så kanske ska testa det förstDet är redan hög stack på ramen (64.8cm). Så vill inte höja för mycket.
Kör med DMR deathgrip tunna, mjuka nu. De är väl inte de mjukaste och skönaste greppen direkt. Vill minnas att Sensus Swayze var mjukare![]()
Det enda som funkat för mig vid ont i tummen är att träna upp core, bättre attack och låta bli att ha nerver i kläm.
Bromshandtagen har jag i bra vinkel. Mycket mer horisontalt än vertikalt iallafall.Beror troligtvis på att du roterat ner bromshandtagen för mycket. Det gör att du får hålla emot kroppsvikten med tummen i stället för handflatan när du bromsar och kör utför.
Jag tror mer på olika typer av plankor och rygglyft(eller andra stabilitetsövningar) som tränar hela bålen och inte bara magmusklerna.Vad är bra magövningar för cyklister? Räcker det med situps och att ligga på magen och spänna upp sig bakåt (osäker vad övningen heter)?
Ja, knäböj och liknande. Marklyft och kalla duschar brukar jag påstå men knäböj är mer lättillgängligtMagmuskler stämmer nog. Märker att när jag fått ont och "reser" överkroppen, så blir det bättre.
Vad är bra magövningar för cyklister? Räcker det med situps och att ligga på magen och spänna upp sig bakåt (osäker vad övningen heter)?
Knäböj utan vikter? Tänkte man kunde köra nått hemma i samband med trainerträningJa, knäböj och liknande. Marklyft och kalla duschar brukar jag påstå men knäböj är mer lättillgängligt
Det finns ju rätt mycket sånt. Ett ben från stol och allt vad det är. Jag har inte så bra koll men youtube är nog fulltKnäböj utan vikter? Tänkte man kunde köra nått hemma i samband med trainerträning![]()
ESI kompletteras med fördel med en ordentlig endcap, jag har från ett gammalt lockon-grepp. då går de sällan i backen vid vurpor. Jag brukar kunna få ut två säsonger ur mina med ca 100 000 höjd utför per säsong.Körde en räd me olika handtag från Ergon, esi, osv. Chunky från Esi är sköna men exploderar vid minsta yttre våld. Det som till sist blev riktigt bra är dessa.https://www.bike24.com/p2878349.html
Ångrar lite att jag valde skumgrepp nu...Ergon GA2 FAT är väldigt sköna och bekväma och dessutom mycket bra grepp i alla väder. Med 33mm diameter istället för vanliga GA2 som har 30mm. Jag har inte så stora händer men bytte ändå upp mig från vanliga till FAT och upplever en avsevärt förbättrad känsla och ergonomi.
ESI kompletteras med fördel med en ordentlig endcap, jag har från ett gammalt lockon-grepp. då går de sällan i backen vid vurpor. Jag brukar kunna få ut två säsonger ur mina med ca 100 000 höjd utför per säsong.
Men som övriga varit inne på, en punktbelastning hade jag börjat jaga genom att justera vinkeln på styret. Att vrida upp styrets ytterkant borde avlasta insidan av handen om det inte är lustiga vinklar på just det styret.
Jag tycker verkligen om ESI grips, men deras egna endcaps är usla. De är för små i diameter och skyddar därför inte handtagets ömma kött från minsta stött. Det är också enkelt att tappa dem bort eller förstöra dem.ESI kompletteras med fördel med en ordentlig endcap, jag har från ett gammalt lockon-grepp. då går de sällan i backen vid vurpor. Jag brukar kunna få ut två säsonger ur mina med ca 100 000 höjd utför per säsong.
Men som övriga varit inne på, en punktbelastning hade jag börjat jaga genom att justera vinkeln på styret. Att vrida upp styrets ytterkant borde avlasta insidan av handen om det inte är lustiga vinklar på just det styret.
Vilka grepp rekomenderas när man får ont i händerna? Jag får mest ont i tummuskeln. Men om jag inte stannar å vilar händerna får jag ont i hela händerna. Funderar på foam eller några Ergon grepp.
Our Suspension Grips outperform any other grip because they DO NOT make contact with your Handlebar. The Inner Diameter of the Grip is approximately 1/8 of an inch larger than the Outside Diameter of the handlebar and is "suspended" in an elastomer on each side of the grip. This unique design allows the Grip to work WITH your hands, isolated from shock and vibration, and independent of your handlebar. Tuning washers are placed between the Grip Sleeve and Clamp to customize feel and performance so you can allow your grip to "move" as little or as much as desired (just like a fork or shock).
Om någon har erfarenhet hade det varit intressant att höra!Jag är förvånad över att Revgrips inte har nämnts här i tråden än.
Det är gratis att prova, och borde kunna få lite mer vikt på utsidan av din handflata.Menar du att jag ska vrida styret mer framåt då?
Om cyklarna är olika då kan styrets effekter på ergonomi inte isoleras från alla andra skillnader i deras geometrier.Ni som kör både DH och stig på olika cyklar. Kör ni olika position på styret då?